Základné dosky

MSI Z97 MPOWER MAX AC – vylepšená MPOWER

Po sérii niekoľkých MSI Z97 dosiek dnes ukončíme túto epizódu „vymakanou“ základnou doskou MSI Z97 MPOWER MAX AC. Ide v podstate o vylepšený derivát predtým testovanej Z97 MPOWER, takže ak sa vám páčila predošlá doska, zrejme sa vám bude páči aj MAX AC. Prináša pár drobností navrch, ale aj vyššiu cenu.

Nezľakne sa pretaktovania - MSI Z97 MPOWER

Po sérii Gaming dosiek od MSI sa dnes pozrieme na základnú dosku z iného súdka od tejto spoločnosti. MSI sa síce sústredí na herné základné dosky a príslušenstvo a treba povedať, že v tomto segmente sa spoločnosti darí, no pre užívateľov, ktorí radi žmýkajú výkon navyše a neboja sa používať ani tekutý dusík má MSI taktiež niečo vo svojom portfóliu. Dnes sa pozrieme na model Z97 MPOWER, ktorý predstavuje akúsi vstupnú bránu MSI pre overclockerov.

MSI Z97 GAMING 7 a Z97 GAMING 9 AC – vyššia liga pre gamerov

Ešte minulý rok sme sa pozreli na základnú dosku MSI Z97 GAMING 5, ktorá predstavuje nižší ATX model pre hráčov. Dnes zamierime do strednej a najvyššej kategórie Gaming dosiek MSI, ktoré zastupujú dosky Z97 GAMING 7 a Z97 GAMING 9 AC.

MSI Z97M GAMING – herné funkcie od MSI v mATX podaní

Po novinkách s USB 3.1 portami sa vráťme k trošku staršej doske, ktorá síce najnovší štandard USB na sebe nenesie, no to neznamená, že patrí do starého železa. Reč je o základnej doske Z97M GAMING od MSI, ktorá na formáte mATX neukracuje hráčov o žiadne funkcie známe z veľkých ATX súrodencov. Zákazníci sa tak môžu tešiť na Gaming Device porty, kvalitné audio, Killer sieťovku či M.2 slot, no celkom naprázdno neodídu ani overclockeri.

ASUS Z97 DELUXE/USB 3.1 - skutočne luxusná

Ani ASUS neváha a chce sa zviesť na vlne novinky USB 3.1 rozhrania. V minulom teste sme si posvietili na dosku od MSI, ktorá mala jeden nový symetrický USB 3.1 konektor typu C. Základná doska v dnešnej recenzii konektor typu C síce nemá, no miesto neho má dvojicu klasických konektorov USB 3.1 typu A. To však zďaleka nie je jediná prednosť luxusne vybavenej dosky.

MSI Z97A Gaming 6 - privítajte USB 3.1 port typu C

USB 3.1 typu C je realitou, ktorá sa pomaly dostáva aj na základné dosky. Z nového symetrického konektora neťažia iba užívatelia, ale aj výrobcovia základných dosiek, ktorí tak môžu na trh vrhnúť nové dosky, ktorých lákadlom bude práve USB konektor. Taká je aj Z97A Gaming 6, ktorá však okrem USB 3.1 typu C ponúkne rýchlu sieť, kvalitné audio či rýchly M.2 slot.

Gigabyte X99-UD4P - výkon, odolnosť a svetielka

Tak a je to. Vo štvorici po X99. Dnes skompletizujeme prehľad Intel X99 platformy na všetkých štyroch najväčších výrobcoch základných dosiek. High-end platformu Intel X99 sme si už ukázali na ASRock, MSI a ASUS doskách a zostával už len Gigabyte. Ten sa pochlapil a zaslal slušne vybavenú dosku X99-UD4P. Okrem kvalitnej výbavy doska poskytne aj efektné svetelné efekty, ktoré najmä večer zatraktívnia používanie dosky.

Gigabyte Z97MX-Gaming 5 - lacná a šikovná

Micro-ATX formát základných dosiek je formát, pri ktorom sa dá ešte uvažovať o stavbe relatívne nadupanej hernej mašiny, nakoľko umožňuje zapojiť viac ako jednu grafickú kartu. Základná doska Z97MX-Gaming 5 ponúka zapojenie dvoch kariet do SLI/CrossFire, kvalitnú zvukovú časť s viacerými zaujímavými funkciami, rýchle sieťové prenosy či M.2 slot a iné funkcie vhodné pre hráčov počítačových hier. To všetko za prijateľnú cenu.

ASRock X99 Extreme6 - extrémna doska pre high-end čipset?

Pred niekoľkými mesiacmi sme sa pozreli na X99 základné dosky od ASUS a MSI. Dnes pre lepší prehľad pridávame tretieho veľkého výrobcu, ktorým je ASRock. Pre zastúpenie X99 platformy sme dostali základnú dosku X99 Extreme6.

ASUS Z97-PRO GAMER - dôstojný zástupca ROG série?

Keď sa povie herná doska od ASUS, drvivá väčšina skúsenejších užívateľov si automaticky predstaví známu ROG sériu. Práve táto séria je totiž synonymom herných dosiek u ASUS. Ten však ešte minulý rok uviedol hernú sériu GAMER základných dosiek a to ako pre Intel tak pre AMD. K nám sa dostal pomyselne najvyšší model z tejto série z čipsetom Z97. Dokáže obstať oproti skúsenejšej ROG sérii?