Vozíme sa s navigáciami Navitel

S testom navigácie ste sa u nás doposiaľ nestretli a keďže si treba svoj obzor neustále rozširovať, rozhodol som sa, že otestujem až dve navigácie. Odlišujú sa od seba primárne iba veľkosťou displeja. Na test som si zobral navigácie od firmy Navitel – 5“ palcové GPS E500 a 7“ GPS E700. Softvér navigácie som otestoval u nás doma na Slovensku a následne som ho podrobil záťažovým testom v Paríži a jeho okolí. Menšia GPS E500 rozhodne zaujme cenou, ktorá sa pohybuje na úrovni 75 eur, väčší model zase primárne svojím diplejom( cena 95 eur) .

Navitel E500, E700 - Balenie, špecifikácie

Balenie oboch navigácií je identické. Líši sa len veľkosťou krabice, v ktorej sú zariadenia zabalené. Potlač či informácie na balení sú rovnaké a obe vám prezradia jednu podstatnú vec, o ktorú sa zaujíma asi každý majiteľa GPS zariadenia, doživotný upgrade máp zdarma.
 
 
 
Tesne pod horným vekom sa nachádza v oboch prípadoch navigácia chránená igelitovým vrecúškom a penou. Pod GPSkom sa nachádza držiak, USB kábel, auto kábel na nabíjanie, stylus na zadnej časti držiaka a návod. K používaniu GPS nič viac ani nepotrebujete.
 
 
Navitel E700 vpravo, E500 vľavo
 
 

Pre tých, ktorý by si chceli skúsiť navigáciu Navitel na svojom smartfóne, či mobile tu máme 10 kupónov - po ich aktivácii sa vám odomkne Premium navigácia po dobu 3 mesiacov.

Stačí ak napíšete mail na lukas.lancz@pc.sk, do predmetu mailu napíšte Navitel, spolu s odpoveďou kedy bol náš magazín založený. (napríklad: Navitel, 2017).

Na mail vám nasledne pošlem inštrukcie s kódom na aktivovanie Premium navigácie.

 
 

Navitel E500, E700 - Prax

Osobne ma pri GPSku zaujímajú hlavne čitateľnosť displeja, čitateľnosť máp a ako si samotný softvér poradí v prípade, že sa nedržíte odporúčanej cesty.
Začnem od konca. Po teste na slovenských cestách som bol zo softvéru mierne rozčarovaný. Odbočka na čerpaciu stanicu (odbočenie mimo odporúčanej trasy približne o 400 metrov) znamenala pre softvér problém. Síce ma správne navigoval späť na miesto z ktorého som odbočil na čerpaciu stanicu, no cestu komplet prerátalo a GPS ma poslal späť odkiaľ som prišiel. Po ignorovaní odporúčanej cesty prišiel ďalší menší „šok“ , keď mi softvér odporučil na kruhovom objazde spraviť tzv. U-turn cez odbáčací pruh späť do kruhového objazdu, kadiaľ som mal ďalej pokračovať v jazde. Zbytok cesty už prebehol bez väčších problémov. Pred cestou do Paríža som mal po pravde menšie obavy, kam ma softvér zavedie. Musím však povedať, že si s cestami v Paríži a jeho okolí softvér poradil bez jediného zaváhania.  
Čitateľnosť máp je slabinou dnes testovaných GPS. Pre predstavu prikladám fotku mapy. Z toho, čo sa mi GPS snažila ukázať v Bratislave okolo prístavného mosta som bol zmätený. 
 
 
Nie úplne ideálne sú zobrazené jednotlivé cesty na mape a osobne by som prijal ak by cesty, po ktorých práve nejdete, mali menej výrazné farby. Mňa osobne takéto zobrazenie mýlilo. Veľké mínus tu musím dať zobrazovaniu potrebnej zmeny smeru jazdy – malá šípka v strede zobrazenej Info tabule len odpútava vašu pozornosť. Zmena smeru jazdy by mala byť zobrazená veľkou šípkov. Pri komplikovanejšej ceste môťe byť takéto zobrazenie problém. Hlasové upozornenia prichádzajú vždy včas. Prvé upozornenie na odbočenie resp. zmenu smeru jazdy príde už 1.5km pred odbočením.
Hláška: In 200 meters turn right onto slippery road (Za 200 metrov odbočte vpravo na šmykľavú cestu) ma neraz naľakala.
Najlepšia nie je ani čitateľnosť na priamom slnku, veď posúďte sami. Displeju chýba silnejší kontrast.
 
 
Poslednú vec, ktorú musím spomenúť, je držiak GPS. Časť, ktorú „prilepujete“ na sklo je bezproblémová a na svojom mieste drží perfektne. Avšak časť, ktorá drží zariadenie, je jej presným opakom. GPSko drží na troch malých výrezoch a nasadiť GPS do držiaka zo sedadla vodiča nakoniec skončila odlepením držiaka so skla a nasadzovaní zariadenia . Na zadnej časti držiaka sa nachádza pero – GPS môžete teda ovládať aj perom. Osobne mi táto možnosť prišla ako úplne zbytočná. Zaujímavosťou je media player pomocou ktorého si môžete prehrávať hudbu z SD karty. Tu je však problémom kvalita reproduktora
 
 
 
 
Menu navigácie je vcelku prehľadné a ľahko sa v ňom orientuje. Systém nereaguje na dotyky tak ako to poznáme u smartfónov - po každom stlačení 0,5s počkajte.
 
 
 

Navitel E500, E700 - Záver

Navitel so svojimi zariadeniami prekvapí a zaujme hlavne svojou cenou. 5“ E500 si môžete kúpiť už za 75 eur, čo je pre rekreačného vodiča skvelá cena. Práve pre rekreačných vodičov resp. používateľov GPS môže byť lacnejší model „trhákom“. Pre tých, ktorý GPS používajú každý deň, by som odporučil dnes  testované zariadenia poriadne porovnať s konkurenciou a to hlavne kvôli čitateľnosti máp. Mne Sygic, Waze, či TomTom vyhovujú viac. Na letné mesiace môže byť slabší kontrast displeja problémom. Či by ste používali 7“ GPS vo svojom zornom pohľade musíte posúdiť sami. Mne 7“ zariadenie svojou veľkosťou zbytočne upútava pozornosť.
 
 
 
 
Za zapožičanie GPS navigácií Navitel E500 a E700 ďakujeme spoločnosti Agem.
Komentáre (3)
Homere
Mal som tuto navigaciu v mobile. Bohuzial, ale rozhranie a cela grafika posobi nemoderne a zastaralo. Neda sa vobec porovnavat s bezplatnou Google Maps alebo niektorými znamejsimi platenymi. Mozne je to skvela navigacia, ale dizajn predava. Mne Navitel vobec nevyhovoval a po tyzdni som ho radsej odinstaloval.
fela
Za zmienku stojí, že existujú konvertory, ktoré umožňujú do Navitelu dať OSM mapy. A teda cestovanie po krajinách mimo Európy a US je o to ľahšie. (osobne som s OSM mapami precestoval Rusko a jeho bývalé krajiny, Balkán, Južnú Ameriku)...
Zoltán Tóth

Po aktivacii mi nenabehli mapy. Po konzultacii operatorom , žiadná pomoc . Vyhodil som celu navigáciu do koša . Velké sklamanie...

Pridať nový komentár
TOPlist