Detroit: Become Human – budúcnosť ovplyvnená Androidmi

Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo nás čaká v budúcnosti? Nahradia stroje či humanoidi ľudí v bežných pracovných činnostiach? Nebudeme už nikdy musieť upratovať, starať sa o domácnosť, pretože nás práve humanoid v tejto oblasti vymení? Neznie to ako úplná science fiction.
Vývojárske štúdio Quantic Dream, ktoré má za sebou tituly ako Beyond Two Souls, Heavy Rain či skvelý Omikron, sa nad touto víziou vážne zamyslelo so svojím novým herným titulom Detroit: Become Human.
Upozornenie: vďaka povahe a štýlu hry sa v nasledujúcom texte môžu objaviť spojlery. Ich počet sa budem snažiť eliminovať na minimum. Každý spojler bude vopred označený.
 
Samotná hra začína vo futuristickom Detroite v roku 2038. Dej začína postavou Connora - ten je najpokročilejším androidom, akého CyberLife doteraz postavili. Ide o spoločnosť, ktorá stojí za vývojom všetkých typov humanoidov/androidov – dokonca aj zvierat. V celej hre sa nachádza približne 70 rôznych typov androidov. Connor pracuje v službách Detroitskej polície a jeho prvou úlohou bude vyriešiť prípad iného Androida, ktorý ako sa neskôr dozviete počas prvej misie, - spojler vzbúril svojím pánom - spojler. Prvá misia je v podstate tutoriál, kde sa dozviete ako treba postavu ovládať a pracovať s objektami na danom mieste, či podľa zistených detailov zrekonštruovať časť deja, ktorý sa už stal (neskôr už o chvíľu).
 
 
 
Postavu ovládate ľavým joystickom, s objektami pracujete zase tým pravým. Ak chcete zdvihnúť niektorý objekt, joystickom musíte spraviť pohyb znázornený na televízore. Veľmi podstatnou časťou hry je preskúmavať svoje okolie a predmety. Pri dôkladnom preskúmavaní sa môžete dozvedieť niektoré detaily toho, čo sa už stalo, alebo ako sa volá niektorá z postáv. Zisťovanie týchto informácií vám dáva vyššiu šancu na vyriešenie prípadov a odomkne vám aj viac možností v dialógoch.
 
 
 
Pri niektorých nájdených objektoch – ako napríklad puzdro na zbraň v prvej misii - vám hra ponúkne z rekonštruovať udalosť, ktorá sa už stala na základe vami spravenej analýzy. Zistíte tak – spojler, že si Android sám zobral zbraň - spojler. Druhou kľúčovou a vlastne absolútne najdôležitejšou časťou hry sú dialógy. Na jednotlivé otázky alebo odpovede máte obmedzený čas – 10 sekúnd. Na výber sú vždy štyri odpovede/otázky. Svojimi otázkami a odpoveďami hneď od začiatku formujete príbeh misie a celej hry.
 
 
 
Po skončení misie sa vám zobrazí celý tok možných akcií, ktoré ste mohli spraviť a vlastne ste vďaka svojim odpovediam a akciám nespravili. Skvelou možnosťou je, že si misiu môžete zahrať znovu a zistiť, ako by sa dej vyvíjal, ak by ste si zvolili inú odpoveď/akciu. Tu by som vám však rovnako ako Quantic dream odporučil hru prejsť aspoň jeden krát bez skúmania iných možností. Pocit, že vlastne neviete, či ste spravili dobre alebo zle a ako sa bude celá hra vlastne vyvíjať, patrí k celkovému dojmu hry. 
 
 
 
Ak sa vrátim ešte k prostrediu alebo k virtuálnej mape, žiadna mapa v skutočnosti v hre neexistuje. Ako neskôr zistíte, v hre sa nemôžete pohybovať po celom okolí, ale len v obmedzenom priestore. Pre tých, ktorí radi preskúmavajú v hrách čo najširšie okolie, to asi nebude potešujúca informácia. Celá hra a dej je koncipovaný tak, že do deja samotného v podstate vstupujete dialógmi a akciami, ktoré sa rozhodnete spraviť.
 
 
 
Až neskôr som si uvedomil, že mi ani nechýba možnosť chodiť si po celom meste ako sa mi zachce. Jednotlivé činy, ktoré môžete spraviť sa dajú rozdeliť do dvoch hlavných kategórií – mierumilovné a násilné.
Celú hru prejdete za pomoci troch Androidov – Connor, Kara a Markus. Každý z nich má vlastný osud, no napriek tomu majú niečo spoločné. Každý z nich pociťuje – spojler, že sa veľká časť spoločnosti stavia proti androidom, ktorý pripravili ľudí o prácu a zaobchádzajú s nimi veľmi nepekne. Čoraz viac a viac Androidov začína mať pocity a boja sa o svoju existenciu. Postupne zistíte, že ľudia sa dokážu k androidom chovať naozaj zle. – spojler
Čo je cieľom alebo snom androdiov ste už asi pochopili - sloboda a vy im máte v tom pomôcť.
 
  
 
S Connorom, Karou a Markusom si postupne prejdete pútavým príbehom, ktorý v mnohých prípadoch, ak nie vo všetkých, vás bude neustále nútiť rozmýšľať nad celkovou myšlienkou hry – budúcnosť s androidmi a ako by nás to celé mohlo ovplyvniť.  Rovnako sa pomerne ľahko stotožníte s príbehom a problémami androidov. Postupne ako v hre pokročíte, rozšíri sa aj ovládanie postáv – už nebude stačiť vyberať odpovede či interakcie s objektami. Počas hrania sa budete musieť uhýbať objektom (pravý joystick), či sa snažiť vymaniť zo stroja hýbaním gamepadu hore, dole alebo do strán. Či dané akcie stihnete v krátkom čase (niekedy máte na to približne 1-2 sekundy) spraviť alebo nie, rovnako ovplyvní dej. 
 
 
 
Quantic Dream sa naozaj podarilo preniesť atmosféru budúcnosti a problémy ľudí a androidov do virtuálneho sveta za čo má veľké plus. Príbeh je naozaj skvelý a od prvého momentu vás stiahne do deja a bude sa vám ťažko od hry odchádzať. Ak preferujete akčné hry, nemusí byť Detroit: Become Human pre vás tým pravým orechovým, ale na hru by som nezanevrel. Príbeh a spôsob, akým je hráčovi podaný, je jednoducho skvelý. Po grafickej stránke nejde o žiaden trhák, avšak postavy, ich tváre, či mimika sú na vysokej úrovni.
 
Ako dopadne osud Androidov vám nebudem prezrádzať. To, čo vám s istotou môžem odporučiť, je zahrať si túto hru. 
 

9/10

 
Za zaslanie kópie hry Dedroit: Become Human ďakujeme spoločnosti Sony.
 
 
Pridať nový komentár
TOPlist