Recenzia: Catalyst 9.2 WHQL

Po dlhom čakaní na Catalyst 9.1 prišlo veľké sklamanie. Novoročný Catalyst neobsahoval „multi-core“ optimalizácie z 8.12 hotfixu a ani jeho „AF bug“ nebol odstránený. Výkonom neoslnil tiež a zaradil sa na rovnakú úroveň ako Catalyst 8.12. S novým Catalystom 9.2, ktorý bol vydaný minulý piatok, sľubuje AMD/ATi nielen napraviť všetky tieto nedostatky ale aj zvýšiť masívne výkon v hrách. Či sa podarilo driver tímu AMD/ATi dosiahnuť tieto ciele, sa pokúsime zistiť v dnešnej recenzii. Okrem výkonu sme sa samozrejme pozreli aj na kvalitu obrazu a spotrebu nových ovládačov pre Radeon grafické karty...

Úvod

Ovládač „Catalyst 9.2“ s interným označením „8.582“ je datovaný na 3. februára 2009 a má WHQL certifikát od Microsoftu, na ktorý sa musí čakať určitá doba, okolo 2 týždňov. Preto ho bolo možné vydať až 20. februára. V 64bit verzii pre operačný systém Windows Vista má kompletný balík ~62MiB, podobne ako predchádzajúce verzie. Stiahnuť sa dá už tradične zo stránky game.amd.com. Podporované sú znovu všetky Radeon grafické karty od 9000 série vyššie a všetky All-in-Wonder/Theater karty. Potešení budú určite aj majitelia Sapphire Radeon HD 4850 X2 (recenzia), keďže ich karta je konečne podporovaná v „klasickom“ WHQL Catalyste a nemusia už inštalovať špeciálne upravené Catalysty. Veríme, že to tak ostane aj v budúcnosti.


Ako môžete vidieť aj na obrázku, mierne bol zmenený dizajn hornej lišty v Catalyst Control Centre (CCC). Samozrejmosťou sú nové bugfixy, optimalizácie a CrossFire profily. Celý zoznam aj s viacerými detailmi nájdete v Release Notes. Bližšie sa budeme venovať už len tým najväčším zmenám v Catalyste 9.2. Konkrétne sú dve – pridané multi-core optimalizácie, ktoré mal aj Catalyst 8.12 hotfix (recenzia) a odstránený „AF bugu“. Vďaka multi-core optimalizáciám sľubuje AMD/ATi zvýšenie FPS v situáciách, keď limituje procesor. Ako príklad sa uvádza aj hra Crysis Warhead, kde namerali pracovníci spoločnosti do 20% nárasty výkonu. To je mierny paradox, pretože Crysis Warhead je hra vyslovene limitovaná grafickou kartou. Okrem toho prevzal ovládač od Catalystu 9.1 šestnásť OpenGL 3.0 extensions. Do plnej podpory mu však ešte niektoré chýbajú, čo potvrdzuje aj OpenGL extensions viewer v najnovšej verzii.



Celkovo má teda ovládač predpoklady, stať sa tou najlepšou voľbou. Či je to aj skutočne tak si ukážeme na ďalších stranách. Vďaka spoločnosti Gigabyte sme mohli uskutočniť testy ovládačov na novej „Nehalem“ testovacej zostave s prílušným 800W ODIN zdrojom. Výkon ovládačov sme testovali pochopiteľne v nových hrách, aby sa mohli prejaviť optimalizácie novších Catalystov. Konkrétne v hrách Crysis Warhead, Call of Duty: World at War, Far Cry 2 a S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky. Nemohli sme vynechať ani 3DMark Vantage. Ako grafickú kartu sme použili Radeon HD 4870 (recenzia na pc.sk), poskytnutú spoločnosťou Asus. Testy prebehli, ako je už zvykom, v rozlíšení 1920x1200, na 26“ LCD SyncMaster 2693HM od Samsung.





Testovacia zostava

Každú grafickú kartu sme testovali na nasledujúcej zostave s čisto formatovaným pevným diskom a nanovo nainštalovaným operačným systémom.

Testovacia zostava:



  • Procesor: Intel Core i7 920 (4 jadrový "Nehalem" procesor, 45nm, 8MB L3 cache, 6,8 GHz QPI, zapnuté SMT) pretaktovaný na 3800 MHz
  • Základná doska: Gigabyte GA-X58-Extreme (čipset Intel X58, podpora Nehalem procesorov, vodou chladená NB)
  • Grafická karta: Asus Radeon HD 4870 (RV770, pretaktovaná na 775/1000MHz)
  • RAM: 6GiB DDR3 GooDRAM, 1520 MHz (6-7-7-28-1T)
  • HDD: 750GB Western Digital Caviar 7500AAKS
  • Zdroj: Gigabyte ODIN 800W (+80% )
  • DVD mechanika: Plextor PX-716A
  • Operačný systém: Windows Vista Ultimate 64bit, Service Pack 1, so všetkými dostupnými záplatami
  • Monitor: Samsung SyncMaster 2693HM (26", max. 1920x1200)


Za poskytnutie produktov by sme sa chceli poďakovať spoločnostiam:
Bez ich podpory by nebolo možné uskutočniť túto recenziu.

Použité ovládače:

  • Catalyst 8.10 WHQL
  • Catalyst 8.11 WHQL
  • Catalyst 8.12 WHQL
  • Catalyst 9.1 Beta
  • Catalyst 9.2 WHQL


Použitá grafická karta:
  • Asus Radeon HD 4870, 512MiB VRAM, RV770, pretaktovaná na 775/1000MHz, GPU-Z validate

GPU-Z 0.3.2 screenshot použitej Asus Radeon HD 4870 s 512MiB VRAM

Použité benchmarky:

Syntetické:

  • 3DMark Vantage, verzia 1.0.1
Hry:
  • Call of Duty: World at War, DX9, verzia 1.3
  • Crysis Warhead, D3D 10, verzia 1.1.16
  • Far Cry2, D3D 10(.1), verzia 1.01
  • S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky, D3D 10(.1), verzia 1.5.07
Každý test prebehol minimálne dvakrát a prvý priebeh sme nebrali do úvahy. Takto sme odstránili prepad FPS pri načítaní textúr a ďalšie faktory, ktoré by sa mohli negatívne prejaviť na výkone. Hodnoty minimálnych/maximálnych FPS v tabuľkách sú zaokrúhľované na celé čísla a priemerné FPS na dve desatinné miesta. Vo všeobecnosti sme testovali s maximálnymi detailami v rozlíšeniach 1920x1200 so 1xMSAA/4xMSAA a 16xAF. Pokiaľ nebolo možné zapnúť AF v hre, vynútili sme ho v ovládači. Obdobne sme postupovali pri vyhladzovaní hrán (AA). Vyššie rozlíšenie s AA, AF je ideálnejšie, nakoľko sa stáva grafická karta limitujúcim faktorom a v jednotlivých testoch sa tak ukáže jej výkon.

Použité programy:
Nastavenia v grafických ovládačoch:

ATi Catalyst:
  • Catalyst AI: Standard
  • Mipmap Detail Level: High Quality
  • V-sync: Always Off
  • Antialiasing (AA): Use application settings
  • Anisotropic filtering (AF): Use application settings/16x
  • Adaptive Antialiasing: Off





3DMark Vantage



ilustračný obrázok

Najnovší prírastok do rodiny 3DMarkov od fínskeho výrobcu softvéru Futuremark s názvom „Vantage“ je pokračovateľom 3DMark 2006, ktorý po vizuálnej stránke už nezodpovedal dobe a s novšími grafickými kartami bol čoraz viac limitovaný procesorom. Vývojári sa preto rozhodli pri novinke vsadiť na Direct3D 10 API, v ktorej je od základu naprogramovaný. Jeho technická stránka je celkovo na veľmi vysokej úrovni a druhý GPU test „New Calico“ ponúka aj po vizuálnej stránke veľa. Sú použité fyzikálne korektné simulácie pohybu látok, Parallax Occlusion Mapping, FP-16 HDR rendering, Depth of Field, Raytracing a ešte mnohé iné render techniky či efekty. Nie je prekvapením, že aj najnovšie grafické karty nedokážu zobrazovať veľa obrázkov za sekundu na obrazovkách. Viac informácií si môžete prečítať v recenzii: 3DMark Vantage. Naše grafické karty sme testovali v extreme presete, čo znamená rozlíšenie 1920x1200 so zapnutým 4xMSAA, 16xAF a detaily nastavené na extreme.



Feature 3DMark Vantage testy: Catalyst 8.10 WHQL
Catalyst 8.11 WHQL Catalyst 8.12 WHQL Catalyst 9.1 Beta
Catalyst 9.2 WHQL
CPU Test 1 3250,16 Plans/s 3266,58 Plans/s 3235,44 Plans/s 3272,25 Plans/s 3282,36 Planes/s
CPU Test 2 29,70 Steps/s 29,60 Steps/s 29,83 Steps/s 29,07 Steps/s 29,29 Steps/s
Texture Fill 808,04 GTexels/s
804,27 GTexels/s
807,97 GTexels/s 808,12 GTexels/s 808,04 GTexels/s
Color Fill 5,67 GPixels/s
5,67 GPixels/s
8,81 GPixels/s 5,81 GPixels/s 5,81 GPixels/s
Parallax Occlusion Mapping 24,67 FPS
24,64 FPS
24,68 FPS 24,68 FPS 24,68 FPS
GPU Cloth 19,60 FPS
19,61 FPS
19,69 FPS 19,68 FPS 19,73 FPS
GPU Particles 34,92 FPS
34,90 FPS
34,97 FPS 34,96 FPS 37,25 FPS
Perlin Noise 55,76 FPS
55,69 FPS
55,76 FPS 55,76 FPS 55,76 FPS
Na 3DMark Vantage sa optimalizuje už od "začiatku", okrem toho je už nejaký ten piatok na trhu. Preto nás prekvapilo, že Catalyst 9.2 dosahuje mierne horší výsledok ako posledné testované Catalysty. V 1. GPU teste je ešte na jednej úrovni s nimi, v 2. GPU teste ale stráca necelých 0,3 FPS v konečnom výsledku a zaraďuje sa tak celkovo na úroveň s Catalyst 8.11. Nie je to nič tragické, veď kto by hral 3DMark Vantage? Pre "benchmark freakov" to ale nie je ovládač. Zaujímavejšie dopadli "feature testy", keďže boli všetky výsledky, až na jeden, zhodné s Catalystmi 8.12. Tou výnimkou bol výrazne vyšší výkon v "GPU particles".



Call of Duty: World at War


ilustračný obrázok
Call of Duty: World at War je piatym pokračovateľom Call of Duty série a prebral veľa zo štvrtého dielu – Modern Warfare. Okrem rovnakého enginu, ktorý je od 2 verzie stále vylepšovaný, sa podobajú aj po grafickej a hernej stránke. Najväčší rozdiel je v dobe, kedy sa odohráva dej hry. Vývojári z Treyarch sa rozhodli znovu pre druhú svetovú vojnu. Celkovo je v single-player móde k dispozícii 15 misií, rozdelených do dvoch častí – Európa a Tichý oceán. Obdobne sa striedajú osobnosti v ktorých prechádza hráč misie - pvt. Miller (USA) a pvt. Petrenko (Rusko). Po grafickej stránke boli vylepšené simulácie ohňa a dymu, využívajú sa lepšie shader efekty a častejšie paralax-mapping. Mierne však zaostávajú textúry a zvuky zbraní. Chýba naďalej podpora Direct3D 10, a tak sa využíva jeho predchodca DirectX9.

Pre porovnanie výkonu sme pomocou aplikácie FRAPS merali 35s začiatku misie „Relentless“, odohrávajúcej sa v džungli na ostrove „Peleliu“. Jedná sa o graficky náročné scény s výbuchom a následnou paľbou. Všetky detaily boli nastavené na maximum, 4xMSAA a 16xAF bolo zapnuté v hre.


Všetky doteraz testované ovládače nepriniesli nárast výkonu v Call of Duty: World at War, keďže používa hra len mierne modifikovaný engine z predchodcu "Call of Duty 4". O to viac poteší výrazné zvýšenie minimálnych, priemerných a maximálnych FPS s novým Catalystom 9.2. Oveľa plynulejšie FPS sú hneď poznateľné a ani prepady výkonu pri strelbe a množstve dymu už nie sú také výrazné. Driver tím odviedol výbornú prácu, pričom nebola kvalita obrazu zhoršená.



Crysis Warhead


ilustračný obrázok
Z „Add-on“ Crysis Warhead sa kvôli jeho dĺžke stal nakoniec „standalone“, ktorý vyšiel na trh desať mesiacov po Crysis. Tento krát dostane hráč kontrolu nad špeciálnym vojakom s menom Psycho, ktorý je kolega Nomad-a. Dej sa odohráva paralelne k deju v Crysis a Crytek sľúbil už v popredí viac „action“ a výbuchov. Hlavným cieľom vývojárov bolo odstránenie nedostatkov pôvodného Crysis. Okrem prepracovania A.I. mimozemšťanov sa venovali dlho aj optimalizáciám výkonu, aby sa dal Warhead plynulo hrať aj na 500 Euro drahom PC s GeForce 9800 GT. Boli pridané aj nové zbrane, vozidlá a prvky z multiplayera prvej hry. Po grafickej stránke boli vylepšené textúry, výbuchy a tváre postáv. Naďalej sa však využíva prepracovaný engine z Crysis a všetkými jeho technológiami, vrátane Direct3D 10.

Pre porovnanie výkonu ovládačov Catalyst sme odmerali FPS v začiatočných 30s graficky náročného levelu „From Hell´s Heart“ s maximálnymi detailami (Enthusiast), Direct3D 10, 1xMSAA a 16xAF vynúteným cez CCC.

* prítomný "AF bug"
Posledný beta ovládač - Catalyst 8.12 hotfix síce priniesol zvýšenie výkonu v Crysis Warhead, avšak na úkor kvality obrazu. Napriek vynúteniu 16xAF v CCC bolo v hre aplikované len 1xAF. Tento problém sme nazvali "AF bug". V oficiálnom Catalyste 9.1 a 8.12 hotfixe priznala AMD/ATi túto chybu a sľúbila nápravu. Catalyst 9.2 tento bug už neobsahuje a naše merania potvrdili aj tvrdenia AMD/ATi - "nárasty až o 20%" voči predchádzajúcim Catalystom, vďaka multi-core optimalizáciam. Výkonom sa tak dostal na rovnakú úroveň ako Catalyst 8.12 hotfix, ktorý má spomínaný bug. Skoro až neskutočný výsledok. Znovu si zaslúži AMD/ATi a najmä driver tím len pochvalu. Bravó. Crysis Warhead je možné hrať s oveľa plynulejšími FPS ako to bolo v minulosti s rovnakou kartou možné. Všeobecne tiež platí, že výkon so 4xMSAA je zhruba na úrovni s predchádzajúcimi Catalystmi a 1xMSAA.



Far Cry 2


ilustračný obrázok
Far Cry 2 je druhý diel Far Cry (angl. výkrik z diaľky) série. Na rozdiel od prvého dielu sa dvojka neodohráva na tropickom ostrove ale v africkej savane. Zmenil sa aj vývojársky tím, pretože Crytek sa po nečakane veľkom úspechu Far Cry osamostatnil. O vývoj sa teda staral Ubisoft Montreal, ktorý je aj za Assassin´s Creed. Pre účely simulácie savany bol vytvorený nový engine s názvom „Dunia“. Ten využíva najmodernejšie render techniky – Direct3D 10.1 alebo Direct3D10. Vyniká simuláciu fyziky, ohňa, zmenou dňa/noci a mnohým iným efektami. Úloha vašej postavy je jednoduchá, zabiť „šakala“, obchodníka so zbraňami, ktorý spôsobil otvorený konflikt v južnej Afriky. Hra sa rozprestiera na 50km^2 a k dispozícii sú tri desiatky zbraní, medzi inými aj plameňomet. O dlhú zábavu a grafickú náročnosť je preto postarané.

My sme testovali výkon ovládačov pomocou veľmi dobrého integrovaného „benchmarktool“ v timedeme „Ranch Small“ s maximálnymi (ultra) detailami, 4xMSAA, Direct3D10 a zapnutou A.I. Po troch prechodoch vyhotoví tool aj priemer a priebeh FPS. 16xAF bolo vynútené cez ovládače.



Vo Far Cry 2 sme očakávali tiež vysoké nárasty výkonu s Catalystom 9.2 WHQL, keďže je pomerne dosť CPU limitovaný. Naše namerané výsledky nevykazujú až také nárasty výkonu, ako v predchádzajúcich hry - Call of Duty: World at War a Crysis Warhead, keďže 512MiB VRAM môže byť občas limitujúci faktor v tomto rozlíšení. Napriek tomu hodnotíme výsledok ako veľmi dobrý. Pozitívne je tiež, že nebola zhoršená kvalita obrazu, či AF.



S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

ilustračný obrázok
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky je prequel k prvému dielu S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl, vyvinutý ukrajinskou GSC Game World. Clear Sky sa teda odohráva časovo ešte pred prvým dielom. Vaša postava – Narbe, v anglickej verzii Scar sa znovu potuluje v oblasti okolo jadrového reaktora Černobyl. Vo fiktívnom príbehu sa v roku 2006 uskutoční ďalšia explózia v sarkofágu štvrtého bloku elektrárne. Preto sa okolie, nazývané „The Zone“ zmení. Vaša úloha je jasná, zabrániť Strelok-ovi, aby sa dostal do centra Zone. Po technickej stránke bol engine voči predchodcovi ešte prepracovaný a podporuje viaceré nové efekty, od patch 1.05.06 aj Direct3D 10.1. Západy/výstupy slnka, všetky svetelné efekty a tiene sú na najvyššej úrovni. Hanbiť sa nemusí ani pred technicky vyšperkovaným Crysis. Vďaka podpore Direct3D 10 je možné konečne aplikovať aj MSAA na hrany plygonov, čo nebolo v predchodcovi pre Deferred Shading algoritmus možné.

Na porovnanie výkonu ovládačov Catalyst sme využili schopnosť enginu vytvoriť a prehrať timedemo. Vlastné timedemo z mapy Marshland trvá zhruba 60s a odohráva sa cez deň, keď musí grafická karta prepočítavať dráhu slnečných lúčov. O grafickú záťaž je teda postarané. Všetky detaily boli nastavené na maximum, využíval sa Direct3D 10.1 renderpath, 1xMSAA. 16xAF bolo vynútené cez CCC.


* prítomný "AF bug"

Aj v poslednej testovanej hre, sme ako v predchádzajúcich namerali nárast výkonu. Znovu sa Catalyst 9.2 WHQL zaradil na jednu výkonnostnú úroveň s Catalystom 8.12 hotfix, nevykazuje však už spomínaný "AF bug". Viac si ani nemožno priať - kvalita obrazu ako Catalyst 8.12 WHQL a výkon ako Catalyst 8.12 hotfix. Super výsledok teda.



Porovnanie kvality obrazu

Nebolo by to prvýkrát, čo by bola zhoršená kvalita obrazu pre dosiahnutie vyšších FPS. Porovnali sme preto kvalitu obrazu Catalystu 9.2 WHQL s 8.12 WHQL. Najprv sme pomocou aplikácie Direct3D AF tester skontrolovali trilineárny anizotropný filter, jeho závislosť na uhloch, presnosť a mip-map stupne. Keďže rozpoznáva ovládač túto aplikáciu, spravili sme testy aj s premenovaným .exe súborom. Výsledky sa však zhodovali.


Catalyst 8.12 a 9.2

Žiadne vylepšenie ani zhoršenie anisotropného filtra sme v tomto teste nespozorovali. Kvalita je naďalej na konštantnej úrovni. Siahli sme preto k testom kvality obrazu v hrách, kde je možné vidieť prípadné optimalizácie a z toho vyplývajúci shimmering. Kvalitu obrazu jednotlivých ovládačov sme porovnali v dokopy troch moderných hrách – Crysis Warhead, Far Cry2 a Race Driver: GRiD. Vo všetkých menovaných hrách sme nespozorovali žiadne zhoršenie kvality obrazu. Príslušné obrázky si môže každý porovnať.Celkovo môžeme skonštatovať, že kvalita obrazu Catalystu 9.2 WQHL je zhodná s Catalystom 8.12 WHQL so všetkými jeho pozitívami aj negatívami.


porovnanie kvality obrazu v hre Crysis Warhead


Catalyst 8.12 a 9.2


Catalyst 8.12 a 9.2

porovnanie kvality obrazu v hre Far Cry2


Catalyst 8.12 a 9.2


porovnanie kvality obrazu v hre Race Driver: GRiD


Catalyst 8.12 a 9.2



Spotreba v 2D

Spotreba v 2D
Nezabudli sme ani zmerať spotrebu, pretože nás zaujímalo, či sa niečo nezmenilo s PowerPlay funkciou vďaka novším ovládačom Catalyst, oproti ich predchodcom. Pomocou "Voltcraft Energy Monitor 3000" meracieho prístroja sme 5 minút po nabootovaní operačného systému Windows Vista 64bit Ultimate so zapnutou Aero plochou zmerali spotrebu celej zostavy. Tento údaj je znázornený v tabuľke.


Po vynikajúcich výsledkoch Catalystu 9.2 v hrách, neobstál najhoršie ani v kategórii "spotreba v 2D". Tá je zatiaľ na úrovni s Catalystom 8.12 WHQL a 8.12 hotfix, alias "Catalyst 9.1 beta". Nie je to najlepší výsledok, ale ani nič tragické. Uvidíme, možno v budúcnosti klesne spotreba na úroveň ako s Catalystom 8.10 WHQL.



Zhrnutie a záver

Driver tímu AMD/ATi sa podaril naozaj husársky kúsok s Catalystom 9.2. Ani v závere preto nebudem šetriť superlatívmi, keďže niečo podobné sa neopakuje často. Nový Catalyst 9.2 WHQL je vynikajúci ovládač, ktorý ponúka doteraz nevídaný výkon v hrách. Nasledujúca tabuľka porovnania výkonu Catalystov v hrách hovorí jasnou rečou. Catalyst 9.2 nemá konkurenciu čo sa týka výkonu a zanecháva taký Catalyst 8.12 o 17% a Catalyst 8.12 hotfix o 11%. Nárasty výkonu môžeme potvrdiť aj s Radeon HD 4870 X2 (2GiB VRAM).

* prítomný "AF bug"

Dôvodom týchto nárastov výkonu v reálnych hrách sú najmä „multi-core“ optimalizácie umožňujúce rozdeliť thready na viac ako 2 jadrá procesora, ktoré majú už dlhšie napr. GeForce ovládače. V prípade Catalystov ich mal ako prvý až Catalyst 8.12 hotfix. Oproti tým v Catalyste 9.2 WHQL je tu ale jeden zásadný rozdiel. Zatiaľ čo v Catalyste 8.12 boli obmedzené na Direct3D10 režim, nemá už novinka toto obmedzenie. To je dôvod celkovo vyššieho výkonu oproti Catalystom 8.12 hotfix.



Určite, pribudli aj iné optimalizácie a bugfixy. Ako najvýznamnejší bugfix môžeme považovať odstránenie „AF bugu“ a z toho vyplývajúcu lepšiu kvalitu obrazu v Crysis Warhead, S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky so 16x anizotropným filtrom oproti Catalyst 8.12 hotfix. Okrem toho som v žiadnej hre nespozoroval zhoršenie kvality obrazu voči „referenčným“ Catalystom 8.12 WHQL. V celkovom zhrnutí je Catalyst 9.2 WHQL „must have“ ovládač. Ponúka až neuveriteľný výkon v hrách bez zhoršenia kvality obrazu alebo vážnejším bugom. Takisto obsahuje OpenGL 3.0 extensions a nové CrossFire profily. Preto ho vyslovene odporúčame každému stiahnuť a nainštalovať.

Na záver by sme sa chceli poďakovať spoločnosti Gigabyte za vypožičanie základnej dosky Gigabyte GA-X58 Extreme, zdroja ODIN 800W a spoločnosti Asus za vypožičanie grafickej karty Asus Radeon HD 4870.







Odporúčame prečítať aj:




Komentáre (4)
makroelektro
Veľmi zaujímavý test 9.2 je oproti 9.1 v crysise slebšie o1FPS ale zas je tam 16xAF a v 9.1 iba 1x AF.Keď ba sme zapli v 9.2 1 AF tak by sme videli aký je to rozdiel.Klobúk dolu.
louth
cat. 9.1 sa ohriali ani nie 4 dni :) Vdaka za recenziu
chosefina
teda crux2005 pekne si sa rozbehol len tak dalej nemam co dodat.
crux2005
ďakujem, btw: je až smiešne, ako vyzerá to kvantum textu na 30" LCD :-D
Pridať nový komentár
TOPlist