Švédi otvorili prvú elektrickú cestu pre kamióny podobnú trolejbusovému vedeniu

 
Vo Švédsku otvorili prvú cestu, na ktorej budú jazdiť kamióny na elektrinu. Tú však neposkytne batéria, ale závesné vedenie podobné tomu pre trolejbusy či elektrifikované vlaky.

Svet sa čoraz viac začína obracať na elektricky poháňané autá a jedným z vhodných riešení sú autá, ktoré majú elektrinu uskladnenú v batériách, ktoré si nesú so sebou. Logickým dôsledkom takéhoto riešenia je však limitovaný dojazd. Alternatívnym riešením, ktoré poskytuje teoreticky nekonečný dojazd je elektrické vedenie natiahnuté vo vzduchu rovnako ako pre vlaky či trolejbusy. Presne takto to vyriešili vo Švédsku, kde dnes oficiálne otvorili prvú takúto cestu.
 
 
Švédsko sa tak stalo prvou krajinou sveta, v ktorej otvorili na verejnej ceste takýto druh dopravy. Ide zatiaľ iba o testovanie technológie na úseku dlhom 2km, no ak budú výsledky dvojročného testovania dobré, určite dôjde k rozšíreniu. Ak by ste takúto cestu chceli vidieť, musíte nájsť cestu číslo E16 neďaleko mesta Gavle severne od Štokholmu. Cesta nesie prezývku eHighway. O natiahnutie elektrických káblov sa postarala nemecká spoločnosť Siemens a na ceste budú jazdiť 2 hybridné nákladné vozidlá, ktoré vyrobila Scania a upravila tak, aby mohli spolupracovať s elektrickým vedením. 
 
Kamióny čerpajú energiu z natiahnutého vedenia pričom elektrinu môžu skladovať v batériách. Tie budú slúžiť kamiónom na prechod úsekmi, kde nie je natiahnuté elektrické vedenie. „Siemens eHighway je dvakrát tak efektívna ako konvenčné spaľovacie motory. Inovácia od Siemens poskytuje kamiónom energiu z trolejového vedenia nad hlavami. To znamená, že je nielen spotreba znížená o polovicu, ale je redukované aj znečistenie ovzdušia v okolí“, hovorí Roland Edel, hlavný inžinier z divízie Siemens Mobility.
 
 
Švédsko je jednou z krajín ako Nórsko a Holandsko, ktoré si dali za ciel urobiť väčšinu dopravy na cestách bez emisií do roku 2030. Siemens plánuje rovnakú technológiu nasadiť aj v USA na úseku dlhom 1 míľa (1,6km).
 
Zdroj: techspot
 
Komentáre (2)
mino6
Dokedy bude USA, India a Čína úplne "srať" na ekológiu sú takéto projekty na smiech, 2 km, viete koľko CO2 vyprodukujú ročne americké tepelné elektrárne? Celosvetový podiel automobilov na emisiách CO2 je 5%!!! Zbytok - 95% je z priemyslu, takže aj to nezmyselné Bruselské šikanovanie výrobcov áut je úplný nezmysel...
avixe
:) sranda ako si vela ludi bezdovodne mysli ze ucelom prava eu limitujuceho emisie v cestnej doprave je znizenie nox vo svetovom ovzdusi... nox je nebezpecny ked ho nasavas v zapchce v meste z pred tebou stojaceho auta alebo na dialnici z pred tebou iduceho auta.. najvacsi problem s tymto je v mestach.. a tento problem sa riesi.. nie to co ti ide do domu ked otvoris okna.. to este take zle nie je.. s takymto obmedzenym zaslepenym pohladom sa spomali pokrok.. (a to uz bolo na adresu UK)
Pridať nový komentár
TOPlist