Google hlási stály nárast počtu členov novej sociálnej siete, štatistiky používania však už tak ružové nie sú.
Známym faktom je, že hlavný zdroj prijímov Google je reklama. Spoločnosť si to uvedomuje, a preto sa na jednej strane snaží rozložiť svoj biznis aj do iných oblastí (nové produkty ako napríklad Android operačný systém), na strane druhej sa stále snaží vylepšovať platformu pre poskytovanie reklamy.
Čo Googlu citeľne chýba je sociálny rozmer vyhľadávania a cielenia reklamy. Aj preto (a hlavne pre to?) vznikol projekt Google+, ako konkurencia pre Facebook. Ten sa stáva pre zadávateľov reklamy oveľa zaujímavejším nástrojom prezentácie svojich produktov, keďže umožňuje neporovnateľne presnejšie cielenie reklamy. Chcete zaujať mužov vo veku od 25 do 35 rokov z okolia Košíc, so záujmom o elektroniku a počítače? Žiaden problém! Sociálna sieť Google+ je pre Google nástrojom, pomocou ktorého sa snaží získať podobné informácie ako má Facebook o svojich používateľoch.
Google to má ale pomerne ťažké. Presadiť sa s novou sociálnou sieťou, keď "už všetci" majú konto na Facebooku je takmer nemožné. Aj keď firma hlási, že používateľov stále pribúda a dnes ich má už okolo 90 miliónov, ostatné čísla sú skôr sklamaním. Podľa údajov výskumnej spoločnosti comScore strávia na Google+ ľudia priemerne tri minúty mesačne, na Facebooku to je až šesť až sedem hodín. A to je bez zarátania prístupu cez mobilné telefóny a smartfóny.
Otázka znie, ako môže dnes Google+ zaujať, prilákať ľudí a byť skutočnou konkurenciou Facebooku? Pár funkcií navyše a malé rozdiely v systéme používania to zrejme nespravia.
Otázky do diskusie - čo si o projekte Google+ myslíte vy, naši čitatelia? Používate Google+? Čo sa vám na ňom páči a čo nie? Myslíte si že je lepší ako Facebook? Čo by mohol Google vylepšiť?
Zdroj: The Wall Street Journal
Miroslav Jurčík
passco
Archon
snap
materik