(MSI Big-Bang Fuzion, s čipom Lucid Hydra 200)
Jedni z prvých, ktorí sa dostali k testovacej vzorke Big-Bang Fuzion, boli servery bit-tech a AnandTech. Bit-tech urobil porovnanie nielen s dvoma rôznymi kartami a s kartami od rôznych výrobcov, ale aj s dvoma rovnakými kartami od rovnakého výrobcu (SLi/CrossFire x Hydra). Big-Bang Fuzion nepodporuje SLi, podľa vyjadrení MSI sa mu výkon Hydry približuje, avšak podľa testov (SLi bežalo na podobnej doske MSI P55-GD65) by na SLi licenciu dôvod bol, a to už aj preto, že sa bude jednať o high-end produkt za nemalé peniaze.
Bit-tech testoval v hrách Batman: Arkham Asylum, Fallout 3, Call of Duty - Modern Warfare a Team Fortress 2. Nakoľko v Batmanovi nevypli FPS limit na 60FPS, uvádzam len grafy z ostatných testov, kde je škálovanie výkonu vidno lepšie.
Hydra na odladené zapojenie dvoch identických kariet v SLi/CrossFire jednoducho nestíha, u Call Of Duty sa prejavoval microstuttering a FPS šlo rapídne dole.
U zapojení dvoch rôznych kariet od rovnakého výrobcu je situácia v tábore zelených o niečo horšia ako u podobného zapojenia u AMD - výkon jednej karty je obvykle nad zapojením rovnakej karty plus inej.
U zapojení dvoch rôznych kariet od rovnakého výrobcu je situácia v tábore zelených o niečo horšia ako u podobného zapojenia u AMD - výkon jednej karty je obvykle nad zapojením rovnakej karty plus inej.
N-mód s dvoma rozdielnymi kartami je zdá neodladený, zapojenie druhej karty neprináša pozitívny efekt na FPS.
U AMD je situácia o niečo málo lepšia, no aj tak nič ružové. Zapojenie dvoch kariet prinieslo občas aj zvýšenie výkonu.
Call of Duty je opäť dokola tá istá pesnička, avšak vo Falloute došlo k ako-takému nárastu FPS. U Team Fortress 2 nastala zaujímavá situácia, kde pri zapojení 5770 a 4770 sa FPS oproti samotnej 5770 prakticky nepohlo, zrejme chyba v ovládačoch. Na druhej strane, kombo 5870 a 5750 škálovalo veľmi dobre.
Výsledky z testu X-módu (nV + ATi) pokračujú v trende. Väčšinou je jedna karta rýchlejšia ako dve.
U AMD je situácia o niečo málo lepšia, no aj tak nič ružové. Zapojenie dvoch kariet prinieslo občas aj zvýšenie výkonu.
Call of Duty je opäť dokola tá istá pesnička, avšak vo Falloute došlo k ako-takému nárastu FPS. U Team Fortress 2 nastala zaujímavá situácia, kde pri zapojení 5770 a 4770 sa FPS oproti samotnej 5770 prakticky nepohlo, zrejme chyba v ovládačoch. Na druhej strane, kombo 5870 a 5750 škálovalo veľmi dobre.
Výsledky z testu X-módu (nV + ATi) pokračujú v trende. Väčšinou je jedna karta rýchlejšia ako dve.
AnandTech testoval na iných hrách - Resident Evil 5, Call of Juarez, Company of Heroes, HAWX a Batman: Arkham Asylum. V Batmanovi bol vypnutý FPS limiter.
Najväčšie lákadlo, X-mód, je opäť tak trochu sklamaním, a to nielen z pohľadu, že podpora hier zo strany ovládačov je v súčasnosti naozaj veľmi slabá, ale aj fakt, že zapojiť druhú odlišnú kartu sa v mnohých prípadoch neoplatí. V hrách, ktoré testoval AnandTech, síce miestami vidno nárast výkonu, ale slabšia karta z dvojice ťahá výkon jednoznačne dolu. Ani spojenie dvoch výkonnejších kariet, ako Radeon HD 5850 a GeForce GTX 280, prinieslo len kozmetickú úpravu FPS.
Čo sa z toho môžeme vyvodiť? Hydra je vo veľkej miere odkázaná na sofvér/ovládače, čo je svojim spôsobom tak trochu na škodu veci, lebo ukázala, že koncept ako taký funguje, avšak výkonnostne sa od neho očakávalo viac. Ako písali recenzanti, microstuttering sa v určitých prípadoch vyskytoval, občas zaregistrovali problémy s preblikovaním textúr (napr. Call of Duty: MW2). Na SLi ani CrossFire taktiež výkonnostne nestačí, avšak v niektorých prípadoch sa toto riešenie doťahovalo. Na druhej strane, pokiaľ má človek dve rovnaké karty, Hydra je to aktuálne posledné, čo potrebuje. Jednoducho povedané, pokiaľ chceme na PCI-E zbernici "vymačkať" maximum z 2 zariadení, nebudeme medzi ne vkladať ďalší radič, ktorý spôsobuje generovanie ďalších oneskorení (Hydra je de facto trochu "múdrejší" PCI-E switch). Toto sa potvrdilo aj u NF200 od nVidie, s jeho použitím klesá o pár percent výkon SLi zapojenia.
Samotná doska na tom konštrukčne vôbec nie je zle, používa výhradne Hi-C SMD kondenzátory, kvalitné cievky, má 8-fázové napájanie, plus ďalšie technológie MSI ako V-Kit (meracie body pre napätie RAM, CPU,..), či prepracovaný systém chladenia. Avšak samotná Hydra potrebuje ešte kvantum hodín vývoja, a minimálne zapracovať na tom, aby softvérová vrstva bola trochu pružnejšia, čiže aby pre každú jednu vydanú hru nemusel zákazník čakať na nové ovládače, lebo v opačnom prípade si zahrá len na jednej karte.
Zdroj: bit-tech.net, anandtech.com
Najväčšie lákadlo, X-mód, je opäť tak trochu sklamaním, a to nielen z pohľadu, že podpora hier zo strany ovládačov je v súčasnosti naozaj veľmi slabá, ale aj fakt, že zapojiť druhú odlišnú kartu sa v mnohých prípadoch neoplatí. V hrách, ktoré testoval AnandTech, síce miestami vidno nárast výkonu, ale slabšia karta z dvojice ťahá výkon jednoznačne dolu. Ani spojenie dvoch výkonnejších kariet, ako Radeon HD 5850 a GeForce GTX 280, prinieslo len kozmetickú úpravu FPS.
Čo sa z toho môžeme vyvodiť? Hydra je vo veľkej miere odkázaná na sofvér/ovládače, čo je svojim spôsobom tak trochu na škodu veci, lebo ukázala, že koncept ako taký funguje, avšak výkonnostne sa od neho očakávalo viac. Ako písali recenzanti, microstuttering sa v určitých prípadoch vyskytoval, občas zaregistrovali problémy s preblikovaním textúr (napr. Call of Duty: MW2). Na SLi ani CrossFire taktiež výkonnostne nestačí, avšak v niektorých prípadoch sa toto riešenie doťahovalo. Na druhej strane, pokiaľ má človek dve rovnaké karty, Hydra je to aktuálne posledné, čo potrebuje. Jednoducho povedané, pokiaľ chceme na PCI-E zbernici "vymačkať" maximum z 2 zariadení, nebudeme medzi ne vkladať ďalší radič, ktorý spôsobuje generovanie ďalších oneskorení (Hydra je de facto trochu "múdrejší" PCI-E switch). Toto sa potvrdilo aj u NF200 od nVidie, s jeho použitím klesá o pár percent výkon SLi zapojenia.
Samotná doska na tom konštrukčne vôbec nie je zle, používa výhradne Hi-C SMD kondenzátory, kvalitné cievky, má 8-fázové napájanie, plus ďalšie technológie MSI ako V-Kit (meracie body pre napätie RAM, CPU,..), či prepracovaný systém chladenia. Avšak samotná Hydra potrebuje ešte kvantum hodín vývoja, a minimálne zapracovať na tom, aby softvérová vrstva bola trochu pružnejšia, čiže aby pre každú jednu vydanú hru nemusel zákazník čakať na nové ovládače, lebo v opačnom prípade si zahrá len na jednej karte.
Zdroj: bit-tech.net, anandtech.com
mano8
Frosty
Mikhail
mano8
zavo
mano8
landrower
bborecc
miriamka
bborecc
lopio
predatormx5
Toman
W0Lf
rado3105
Gudas
predatormx5
rado3105
Archon
bborecc
nManJofo