EN

Lucid Hydra - prepadák?

Na Hydru ako technologickú novinku sa čaká už pomerne dlho, no podľa prvotných testov sa zdá, že eufória nás rýchlo prejde.Od Hydry sa očakávalo, že prelomí ľady v kombinovanom zapojení grafických kariet a spôsobí revolúciu v multi-GPU. Podľa prvotných recenzií MSI Big-Bang Fuzion to tak zatiaľ nevyzerá.

(MSI Big-Bang Fuzion, s čipom Lucid Hydra 200)

Jedni z prvých, ktorí sa dostali k testovacej vzorke Big-Bang Fuzion, boli servery bit-tech a AnandTech. Bit-tech urobil porovnanie nielen s dvoma rôznymi kartami a s kartami od rôznych výrobcov, ale aj s dvoma rovnakými kartami od rovnakého výrobcu (SLi/CrossFire x Hydra). Big-Bang Fuzion nepodporuje SLi, podľa vyjadrení MSI sa mu výkon Hydry približuje, avšak podľa testov (SLi bežalo na podobnej doske MSI P55-GD65) by na SLi licenciu dôvod bol, a to už aj preto, že sa bude jednať o high-end produkt za nemalé peniaze.

Bit-tech testoval v hrách Batman: Arkham Asylum, Fallout 3, Call of Duty - Modern Warfare a Team Fortress 2. Nakoľko v Batmanovi nevypli FPS limit na 60FPS, uvádzam len grafy z ostatných testov, kde je škálovanie výkonu vidno lepšie.







Hydra na odladené zapojenie dvoch identických kariet v SLi/CrossFire jednoducho nestíha, u Call Of Duty sa prejavoval microstuttering a FPS šlo rapídne dole.

U zapojení dvoch rôznych kariet od rovnakého výrobcu je situácia v tábore zelených o niečo horšia ako u podobného zapojenia u AMD - výkon jednej karty je obvykle nad zapojením rovnakej karty plus inej.







N-mód s dvoma rozdielnymi kartami je zdá neodladený, zapojenie druhej karty neprináša pozitívny efekt na FPS.

U AMD je situácia o niečo málo lepšia, no aj tak nič ružové. Zapojenie dvoch kariet prinieslo občas aj zvýšenie výkonu.








Call of Duty je opäť dokola tá istá pesnička, avšak vo Falloute došlo k ako-takému nárastu FPS. U Team Fortress 2 nastala zaujímavá situácia, kde pri zapojení 5770 a 4770 sa FPS oproti samotnej 5770 prakticky nepohlo, zrejme chyba v ovládačoch. Na druhej strane, kombo 5870 a 5750 škálovalo veľmi dobre.

Výsledky z testu X-módu (nV + ATi) pokračujú v trende. Väčšinou je jedna karta rýchlejšia ako dve.







AnandTech testoval na iných hrách - Resident Evil 5, Call of Juarez, Company of Heroes, HAWX a Batman: Arkham Asylum. V Batmanovi bol vypnutý FPS limiter.









Najväčšie lákadlo, X-mód, je opäť tak trochu sklamaním, a to nielen z pohľadu, že podpora hier zo strany ovládačov je v súčasnosti naozaj veľmi slabá, ale aj fakt, že zapojiť druhú odlišnú kartu sa v mnohých prípadoch neoplatí. V hrách, ktoré testoval AnandTech, síce miestami vidno nárast výkonu, ale slabšia karta z dvojice ťahá výkon jednoznačne dolu. Ani spojenie dvoch výkonnejších kariet, ako Radeon HD 5850 a GeForce GTX 280, prinieslo len kozmetickú úpravu FPS.

Čo sa z toho môžeme vyvodiť? Hydra je vo veľkej miere odkázaná na sofvér/ovládače, čo je svojim spôsobom tak trochu na škodu veci, lebo ukázala, že koncept ako taký funguje, avšak výkonnostne sa od neho očakávalo viac. Ako písali recenzanti, microstuttering sa v určitých prípadoch vyskytoval, občas zaregistrovali problémy s preblikovaním textúr (napr. Call of Duty: MW2). Na SLi ani CrossFire taktiež výkonnostne nestačí, avšak v niektorých prípadoch sa toto riešenie doťahovalo. Na druhej strane, pokiaľ má človek dve rovnaké karty, Hydra je to aktuálne posledné, čo potrebuje. Jednoducho povedané, pokiaľ chceme na PCI-E zbernici "vymačkať" maximum z 2 zariadení, nebudeme medzi ne vkladať ďalší radič, ktorý spôsobuje generovanie ďalších oneskorení (Hydra je de facto trochu "múdrejší" PCI-E switch). Toto sa potvrdilo aj u NF200 od nVidie, s jeho použitím klesá o pár percent výkon SLi zapojenia.

Samotná doska na tom konštrukčne vôbec nie je zle, používa výhradne Hi-C SMD kondenzátory, kvalitné cievky, má 8-fázové napájanie, plus ďalšie technológie MSI ako V-Kit (meracie body pre napätie RAM, CPU,..), či prepracovaný systém chladenia. Avšak samotná Hydra potrebuje ešte kvantum hodín vývoja, a minimálne zapracovať na tom, aby softvérová vrstva bola trochu pružnejšia, čiže aby pre každú jednu vydanú hru nemusel zákazník čakať na nové ovládače, lebo v opačnom prípade si zahrá len na jednej karte.



Zdroj: bit-tech.net, anandtech.com



Komentáre (21)
mano8
hah, chcem videt tipka co si kupi 2 karty do hydra, ked to podpori len par hier :D
Frosty
EPIC FAIL
Mikhail
To si snad robia srandu ? Nadej umiera posledna, ale ozaj to nevyzera ruzovo...snad ked sa to doladi, vykon o nieco stupne, ale uprimne podla tychto vysledkov som dost skepticky...
mano8
polda mna sa urcite sa do toho urcite nvidia vrtala.. obmedzenie.. uz to bolo raz spominane.
zavo
ked sa viac rozsiri GUGPU tak potom moze nastupit hydra v tejto dobe je to ako na zaciatku s physx ale nevyhodou pre lucid je to ze ani ati ani nvidia o nu nebudu mat zaujem
mano8
presne to som vravel, obe firmy (najme nvidia) to nebudu chciet podporovat.
landrower
uf tak toto je totalny fail :)
bborecc
no do prdele, radosť z dosky ma pomaly prechádza :-D
miriamka
Nechápem načo je dobré pchať dve karty do PC, ved si tam dám silnejšiu jednojadrovú alebo nejakú dvojjadrovú a mám to isté, s nižšou spotrebou a s menším prepadom výkonu. CF/SLi/hydra všetko shit. Pred rokom som čítal o hydre že by mala dokázať využiť z dvoch kariet alebo jadier takmer 100% v každej hre.....takto to bude možno len náhrada za sli/cf.
bborecc
a niekto sa spýta... čo je to za herný PC bez CFX/quad SLI? ;)
lopio
No ked mi jedna karta potiahne toto co v tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=N6Vf8R_gOec a bude mat tolko vystupov, potom poviem ze CFX mi netreba.
predatormx5
este vymysliet kde umiestnim 24 monitorov a je to :) No hodne generacii kariet sa este vyda, kym bude mat jedna grafika 24 vystupov :)
Toman
Tento FAIL nazachrani ani Fantomas
W0Lf
este ani rok 2010 poriadne nezacal a uz tu mame prepadak roku 2010 .
rado3105
su veci ktore sa "nemozu" ujat, aj ked su dobre, alebo su umelo potlacene, historia je toho cistym svedkom, vela veci, pokusov...objavov bolo potlacenych pretoze si to niekto nezelal. Mozno aj tu je to tak. Zvacsa Izrael do zleho biznisu nejde, a keby toto bolo neprospesne, tak to nesiria.
Gudas
Rado, mohol by si prestať s tými teóriami, v poslednom čase spomínaš nejak často židov...
predatormx5
no ale povedzme, zeby sa nasiel nejaky clovek, predpokladajme z Ruskej federacie, ktory by spravil maly programik, ktory by na hydre spavil to ze ati na render, nv na fyziku, povedzme ze by to fungovalo aj napriek zelenym snaham o nefungovanie a zrazu bude z toho taky hit, ze aj nv bude rada ze sa jej aj po 150 rokoch predavaju G80 a 92ky :D
rado3105
@gudas:D, Raz som spomenul Zidov, a teraz druhykrat Izrael nie Zidov. To ze Lucid je izraelska firma za to ja nemozem, povedal som len ako to je. A povedal som aj ze takmer vsetky Izraelske firmy co robia su v tom vynikajuce..nic viac a nic menej....@predatormix5 dnes taketo veci robia Cinania, Rusi akosi zaspavaju, alebo pripravuju nieco velke:D Ale neprekvapilo by ma keby to urobila Cina, ty su v tom vynikajuci, dokonale okopirovat a este vylepsit:D
Archon
Akože je dosť zaujimave že v grafoch je Call of Duty 4 : Modern Warfare 1 , a v članku je to napisane ako Call of Duty: Modern Warfare 2 . By ma zaujimalo prečo skušali MW1 miesto MW2 . a čo sa tyka Hydra čipu tak je vidieť že prišli o „zakladny“ kapital , tak už museli vydať to čo prave maju aj ked ovladače su podla testov ešte „beta“ , aby nim ostatny doplatili vyvoj .
bborecc
možno sa posnažia to ešte do uvedenia vylepšiť. Myslím že na tom pracujú, nakoľko mi moja doska bude meškať ešte asi tri týždne :( podľa mňa na tom ešte makajú...
nManJofo
CoD opravene... vies ide o to, ze Hydra nepodporuje vsetky hry, tak testovali to, co podporuje. Nove CoD nepodporuje, podporuje len MW1 alebo CoD5
Pridať nový komentár
TOPlist