F-wheel DYU Electric Bike – vstupenka do sveta elektromobility?

Dnes vám prinášame obsiahlu a vynikajúcu recenziu nášho čitateľa Miroslava Jurčíka, ktorý sa dávnejšie stal víťazom súťaže o elektrický e-bike DYU Electric Bike. V dnešnej recenzii sa dozviete všetko o e-biku - o jeho skladnosti, ale aj dojazde pri 0°C aj pri 22°C teplote.
 
Je to bicykel? Je to kolobežka? Odpoveď je ani jedno ani druhé. DYU Electric Bike nemá pedále ani pre kolobežky typickú plochu na státie. Jednoducho sa usadíte na široké a pohodlné sedadlo, vyložíte si nohy na stúpačky a v pohodlnom stoličkovom posede vyrazíte na cestu. Najviac sa mi k nemu hodí pomenovanie skúter alebo moped, prípadne ponechať anglické e-bike. A aj keď pôsobí miniatúrne, odvezie až 120 kg vážiaceho vodiča.
 
 

Špecifikácie, balenie

DYU Electric Bike je podľa webu výrobcu dostupný v prevedení Standard a Deluxe. Mne sa dostala do ruky lacnejšia verzia Standard. V tabuľke sú uvedené údaje vľavo pre verziu Standard a vpravo pre verziu Deluxe.

Materiál hliníková zliatina
Veľkosť v zloženom stave 102 x 72 x 20 cm
Veľkosť v rozloženom stave 102 x 94 x 50,5 cm
Výška stúpačiek 20 cm
Výkon motora 250 W
Batéria 4,4 Ah/10 Ah, 36 V, li-ion
Hmotnosť 12 kg/14,5 kg
Nosnosť 120 kg
Maximálna rýchlosť 30 km/h
Dojazd 18 +/-3 km a 40 +/- 5 km
Maximálny uhol stúpania 15°
Brzdy zadná kotúčová/predná a zadná kotúčová
Kolesá 12“, nafukovacie dušové
Cena 295 eur

Doplnenie redakcie: DYU bike je možné kúpiť z Európskeho skladu Gearbest za 295 eur.

Najvýznamnejší rozdiel medzi verziou standard a Deluxe je v kapacite batérie a teda aj dojazde. Deluxe verzia má naviac aj prednú kotúčovú brzdu, ktorá by mohla byť za istých okolností tiež prínosom. Obe verzie e-bike sú vybavené tempomatom, predným a zadným svetlom a klaksónom. DYU Electric Bike dorazil v pomerne veľkej kartónovej krabici. Aj keď mala krabica niekoľko nepekných preliačením, dôkladné obalenie penou a použitie polystyrénových blokov pomohlo prežiť e-biku dlhú cestu z Číny bez ujmy.
 
 
Po nekonečnom cvakaní pások a molitanov sa konečne ukázal e-bike v celej svojej kráse. Stačilo už iba zložiť a zaistiť rukoväť, nasadiť stúpačky, dofúkať kolesá na 100 kg testovacieho jazdca a vyraziť na cestu.
 
 

Popis a výbava

DYU Electric Bike dokáže fungovať hneď po rozbalení z krabice, no jeho dôležitou súčasťou je aj aplikácia na ovládanie. Aplikácia sa volá DYU a je dostupná pre oba dominantné operačné systémy pre smartfóny – iOS a Android.

Aplikácia má jednoduché a prehľadné rozhranie. Párovanie s iPhone prebehlo ihneď na prvý pokus cez aplikáciu. Na úvodnej obrazovke je vidno aktuálnu rýchlosť, stav batérie, teplotu batérie a stav elektronického zámku. Svoj e-bike si tak viete ochrániť pred neoprávneným používaním, ale nie pred odcudzením. Dodatočná fyzická ochrana je teda určite na mieste.

DYU aplikácia ďalej umožňuje obmedzenie maximálnej rýchlosti, ktoré je spočiatku v rozsahu od 5 až do 20 km/h. Po prejdení 10 kilometrovej testovacej vzdialenosti sa obmedzovač maximálnej rýchlosti posunie až na 30 km/h. To, či ju aj dosiahnete však závisí od hmotnosti vodiča, sklonu cesty a poveternostných podmienok. Okrem toho si viete v aplikácii zobraziť aktuálnu polohu na mape a zobraziť prejdenú trasu a vzdialenosť. Túto funkciu však prakticky vôbec nepoužívam, pretože po vypnutí e-biku dôjde k vymazaniu týchto dát.

 

Samotné ovládanie e-biku je jednoduché. Na pravej strane riadidiel nájdete otočnú rukovať akcelerátora a tlačidlo tempomatu. Tempomat je veľmi dobrým pomocníkom, vďaka ktorému nemusíte neustále držať otočenú rukovať. Schválne som si skúsil ísť dlhší úsek bez neho a veľmi rád som sa vrátil k jeho používaniu. Tempomat sa automaticky deaktivuje pri stlačení brzdy, pri opätovnom otočení a pustení akcelerátora alebo opätovným stlačením tlačidla tempomatu.

Ľavá strana riaditok obsahuje tlačidlo klaksónu a brzdu. Brzda je aj pre 100 kg jazdca dostatočne účinná, avšak to platí iba pri suchom počasí. Za daždivého počasia respektíve pri zamokrení kotúča výrazne klesá brzdný účinok a predlžuje sa brzdná dráha. Neznamená to, že by bol DYU e-bike za dažďa nepoužiteľný, len treba myslieť na tento hendikep. Je dosť možné, že by za dažďa prišla vhod aj predná brzda, prípadne brzda s väčším priemerom kotúčov.

Klaksón si tiež zaslúži jednu krátku zmienku. Klaksón je totiž klasickým klaksónom aký môžete poznať z trúbenia skútrov, a nie zvončekom. A prekvapivo na neho väčšina ľudí, na rozdiel od zvončeka, na cyklochodníku nereaguje.

Praktické poznatky z testovania

Testovanie prebiehalo začiatkom marca, keď sa vonkajšia teplota cez deň pohybovala okolo nuly. Ak ste už niekedy boli v takomto počasí vonku na bicykli, tak ste sa istotne museli obliecť do viacerých vrstiev oblečenia, všetko dôkladne zapraviť, dať si rukavice, čiapku a ideálne aj masku na tvár.

S DYU Electric bike je to trochu iné. Prekvapivo sa stačí obliecť podobne ako keď sa idete prejsť na zimnú prechádzku – jednoducho obyčajné nohavice, čiapka, zimná bunda a rukavice. Vďaka tomu, že sedíte vzpriamene a prakticky nehýbete nohami ani zvyškom tela vám neuniká cenné teplo a jednoducho nebude chladnejšie. Nepotrebujete rýchlejšie dýchať ako na bicykli, takže vyslovene nie je nutná ani šatka alebo maska.

Jazda samotná je vcelku pohodlná vďaka relatívne veľkým kolesám. Komfort ovplyvňuje aj to, ako veľmi ich nafúkate. No pokiaľ sa nechcete oberať o maximálnu rýchlosť, odporúčam maximálnu hodnotu. E-bike si hravo poradí s nerovnosťami na chodníkoch, bez zaváhania prejde rôzne nepekné spoje, znížene obrubníky, hrboľaté parkoviská aj vyšliapané cestičky krížom cez trávnik. Každodenné jazdenie sa časom stalo takou rutinou, že na e-biku bežne zoskočím z obrubníka. V čase písania tejto recenzie mám najazdených cez 220 km a e-bike sa teší dobrej kondícii.

Dochádzanie do práce

Pokiaľ nebola vonku poľadovica, tak som e-bike využíval na 2,4 km dochádzanie do práce. Aké sú čísla oproti iným dopravným prostriedkom? Na bicykli to v zimnom období trvá celkom 17,5 minúty – to je celkový čas vrátane obliekania niekoľkých vrstiev oblečenia, vyzdvihnutie bicykla z pivnice a zaparkovanie v práci. Autom to trvá priemerne 8 minút – samotná cesta trvá síce iba 4 minúty, lenže nájsť v okolí miesto na zaparkovanie a dostať sa do kancelárie tento čas značne predlžuje. Cesta autobusom MHD zaberie cca. 6 minút, lenže si treba nechať nejaký čas na čakanie na autobus. V priemere to teda MHD trvá 12 minút.

E-bike túto trasu zvládne za 6 minút priamo až ku hlavnému vchodu, odkiaľ je to ďalšia minúta do kancelárie. S časom 7 minút sa tak stáva víťazom. Samozrejme, tieto čísla sú platné len pre tento prípad a inokedy môže byť rýchlejšia MHD či auto. V mojom prípade je e-bike použiteľná alternatíva k tradičným čí menej tradičným spôsobom dopravy.

Ukazovateľ batérie na tejto trase klesne cca. 15%, čo približne zodpovedá reálnej spotrebe. Bez nabíjania sa mi podarilo absolvovať tri dni jazdenia do práce, čo zodpovedá 14,4 km prejdenej vzdialenosti. S klesajúcim ukazovateľom batérie však klesal aj výkon a dve jazdy rozhodne neboli tak svižné ako s plne nabitou batériou.

Skladovanie a transport

Skladnosť je tiež jeden z parametrov, ktoré výrobca rád prezentuje. V malom dvojizbovom byte nie je miesto na rozdávanie a tak som premýšľal kam s tým. Vďaka svojej výške a šírke sa zmestil rovno ku vchodovým dverám, kde mám aj zásuvku na nabíjanie. Celkom dosť miesta si našiel aj v rohu v obývačke pri vstupe na balkón. Prebehli aj pokusy schovať ho do šatníkovej skrine, no kvôli výške sedadla sa tesne nevošiel. Po dlhšom čase si však našiel svoje miesto pri vchodových dverách, kde nikomu a ničomu nezavadzia. Oproti bicyklu je to drobec, ktorý si ľahko nájde svoje miesto v byte.

 

 

 

A ako si s ním poradí kufor v aute? Prekvapivo dobre. Kufor staršej Hondy Civic patrí dnes už k podpriemerným a je porovnateľný s prvou Fabiou. DYU e-bike sa tam síce nevošiel naležato, no stačilo nechať odklopenú polovicu plata a e-bike sa bez problémov vošiel na výšku. Bez problémov si s ním poradil aj aktuálny VW Golf a predošlá generácia Mazdy 3, kde sa vošiel na ležato s veľkou rezervou.

 

Test dojazdu na dlhšej trase

Toto je asi kapitola, na ktorú ste od začiatku čakali. Tak, ako sa v prípade áut stretávame s ťažko dosiahnuteľnými či až nereálnymi hodnotami spotreby, čosi podobné platí aj v prípade DYU Electric Bike. Tým vôbec nechcem obviňovať výrobcu, že by nás chcel zavádzať. Údaj o dojazde 18,5 km treba brať ako maximálny možný pri minimálnej hmotnosti jazdca po rovine a bez viacerých rozbehov. Skrátka maximum.

Ako som spomínal hneď v úvode, testovanie prebiehalo v náročných zimných podmienkach s teplotami 0 až 5°C, ktoré rozhodne nesvedčia li-ion batériám.

Pre porovnanie rýchlosti som absolvoval podobnú cestu aj bicyklom. Trasy nie sú úplne rovnaké. Pre e-bike bola trasa optimalizovaná tak, aby som sa vyhol prudkým stúpaniam, ktoré by 250 W motor už nezdolal. V prípade bicykla som zostal pri pôvodnej trase, ktorá môže byť o niečo kratšia a vhodnejšia pre bicykel.

Trasa č. 1 – z Petržalky do Dúbravky

Táto časť testovania bola rozhodne tá náročnejšia. Začiatok trasy bol v Petržalke pri Technopole a cieľ v Dúbravke na Harmincovej. Trať začína v rovinatej Petržalke, kde sa napájalo miernym stúpaním na Starý most. Odtiaľ pokračoval pomerne rovný úsek po dunajskom nábreží, kde boli jedinou prekážkou chodci. Po tomto úseku nasleduje prakticky iba stúpanie.

Vonku bol stupeň nad nulou a fúkal severozápadný vietor s rýchlosťou 19 km/h, čo znamenalo v veľmi nepríjemný protivietor, ktorý citeľne znižoval rýchlosť e-biku. Na záveru sa pridalo aj stúpanie do kopca, ktoré pomaly ale isto zobralo aj poslednú energiu z batérie. Ako to celé dopadlo? Z 12,9 km trasy zvládol e-bike prejsť 9,7 km, po ktorých sa stúpanie do kopca zmenilo na trápenie rýchlosťou chôdze a teplota batérie stúpla na 65°C. Rozhodol som sa teda test ukončiť a e-bike ďalej netrápiť.

Trasa č. 2 – z Dúbravky do Petržalky

Druhá trasa bola naplánované opačným smerom. Začiatok bol v Dúbravke na Harmincovej ulici, odkiaľ sa išlo dolu kopcom cez Líščie údolie ku nábrežiu Dunaja, a po nábreží až ku Starému mostu. Starý most bol zvolený kvôli tomu, že má spomedzi všetkých mostov do Petržalky najmiernejšie stúpanie, s ktorým si poradí aj e-bike.

Po trojhodinovej pauze na nabíjanie prišiel čas vyraziť na cestu. Vietor medzitým trochu zoslabol ale neotočil sa. Úvodné klesanie s dĺžkou 1,5 km sľubovalo ušetrenú energiu. Oproti prvej trase priam ideálne podmienky. Horšie to už bolo s teplotou ktorá klesla na nulu.

Prvé menšie zaváhanie prišlo pri stúpaní na Starý most, kde ukazovateľ kapacity klesol na jednu paličku, no potom čo sa e-bike vyškriabal na Starý most, poskočil ukazovateľ na pôvodné hodnoty a pokračovalo ďalej. Ukazovateľ kapacity batérie síce klesal, ale na rovine si e-bike uháňal bez komplikácii. Zlom prišiel približne 250 metrov pred cieľom, keď ukazovateľ batérie začal zobrazovať nulu. Hoci rýchlosť citeľne klesala, e-bike našiel v sebe posledné zvyšky energie a úspešne došiel až do cieľa.

DYU e-bike teda absolvoval trasu dlhú 12,9 km pri priemernej rýchlosti 17,9 km/h. To rozhodne nie je málo a je to porovnateľné s cestovným tempom priemerného cyklistu. To všetko pohodlne bez námahy a bez prepoteného oblečenia. Nižšie je video s porovnaním proti bicyklu, ktorým sa to podarilo pri priemernej rýchlosti 22 km/h, čo je už veľmi svižné tempo.

Trasa č. 3 – výlet na Kačín

Tretia trasa je s dĺžkou 9 km najkratšia a nachádza sa v bratislavskom lesoparku. Začiatok je na parkovisku pri Červenom moste v nadmorskej výške 208 m. Cieľ trasy je altánok na lúke pod Kačínom vo výške 330 m. Trasu smerom nahor zvládol e-bike za 16 minút a 12 sekúnd s priemernou rýchlosťou 17 km/, čo je dokonca rýchlejšie ako môj čas na bicykli. Tu však musím priznať jeden drobný „cheat“. Pri ceste na Kačín sa vyskytujú stúpania, kde e-bike výrazne spomaľoval. Práve v týchto úsekoch som si pomohol odrážaním nohou ako na kolobežke, aby som elektromotor zbytočne netrápil a úspešne vyšiel až hore. Batéria bola evidentne vytrápená viac než dosť. Po príjazde ukazovala 0% zvyšnej kapacity a teplotu 60°C. Pred cestou späť som ju nechal 10 minút vyhladnúť a ukazovateľ medzitým poskočil na 10%, čo dávalo nádej na úspešný návrat späť k autu, keďže sa išlo prevažne dolu kopcom.

 

Cesta späť z Kačína bola celkom svižná. E-bike dosiahol maximálnu rýchlosť 37 km/h bez pomoci elektromotora. Zvyšnú časť trasy hravo zvládol aj so zvyšnými 10% batérie a prišiel až na parkovisko s ukazovateľom na 0%, hoci displej na e-biku stále ukazoval ešte nejakú kapacitu.

 

Priemerná rýchlosť na celej trase bola 19 km/h, čo je celkom slušný výsledok porovnateľný s bicyklovým 19,8 km/h. Bicykel ťahá smerom hore za kratší koniec no dokáže profitovať z vyššej rýchlosti smerom dolu.

Vplyv vonkajšej teploty na dojazd

 
Ako je známe, lítium-iónové akumulátory sa nekamarátia s nízkymi teplotami. V tabuľke nižšie môžete vidieť graf akumulátora Panasonic NCR18650PF s krivkami prúdu a napätia pri vybraných teplotách. Aké články v skutočnosti použil výrobca v e-biku zatiaľ neviem, ale tento graf v princípe platí pre všetky lithium-ion články typu 18650. Z grafu je zrejmé, že pri teplotách okolo nuly veľmi rýchlo klesá napätie článkov a značne sa znižuje maximálny výstupný prúd – a teda sa znižuje množstvo energie, ktoré vie článok dodať.
 
Zdroj: Specifications for NCR18650PF / Panasonic Industrial Devices
 
Ako sa to prejavuje v praxi? Na krátkych trasách, ktoré jazdievam do práce je to prakticky nemerateľné. Ukazovateľ batérie vždy klesne o 15%. Je to pravdepodobne dané tým, že za taký krátky čas nestihne batéria vychladnúť z izbových 25°C na nulu.
 
Na dlhšej trase bol však rozdiel výrazný. Konkrétne som porovnal trasu č.2 z Dúbravky do Petržalky. Pri vonkajšej teplote 0°C dokázal e-bike len tak tak absolvovať túto trasu dlhú 12,9 km. Ďalší test nasledoval pri príjemných 22°C. Hoci na trase fúkal mierny protivietor 13 km/h, e-bike úspešne došiel k Technopolu a pokračoval ďalej po cyklotrase. Nakoniec sa zastavil až po prejdení 16,3 km, čo je nárast o nezanedbateľných 3,4 km!
 

Zhodnotenie a záver

Na záver mi zostáva zhrnúť a zhodnotiť poznatky o DYU Electric Bike. V prvom rade je to určite zaujímavá hračka, ktorá za prijateľnú sumu otvára dvere do sveta elektromobility. No okrem zábavy a bezprizorného jazdenia hore-dolu dokáže byť aj každodenným dopravným prostriedkom na krátke vzdialenosti v takmer každom počasí – možno s výnimkou poľadovice a intenzívnych lejakov. Aj keď sa určite nájde zopár nadšencov, ktorých neodradí ani takéto počasie. Príkladom nám môžu byť európske metropoly ako Viedeň či Amsterdam, kde je možné jazdiť po celý rok. A nejedná sa iba o typických „pumpičkárov“ v priliehavom športovom oblečení ale aj bežne oblečených ľudí na mestských bicykloch s dáždnikom ruke.

Ideálnymi sú pre e-bike rovinaté trasy s minimom stúpaní a minimom rozbehov. Motor s výkonom 250W je výkonovo dostatočný aj pre ťažších jazdcov. Síce neohúri bleskurýchlym odpichom, ale napriek tomu dokáže udržať tempo porovnateľné s bicyklom.

 

Za zaslanie DYU e-bike do súťaže ďakujeme spoločnosti Gearbest.

Komentáre (14)
Skutočný Omen
Technické, dizajnové a iné módne aspekty sú nepochybne zaujímavé, možno by však v rrecenzii bolo zaujímavé spomenúť aj právny aspekt. Ten je síce na Harabínovo-Baštrnákovo-Kočnerovom Slovensku zatiaľ evidentne bezpredmetný (stačí mať známych a môžte všetko - ak známych nemáte, tak nemôžte nič - probatum est) - ale mnohí čitatelia bývajú v zharaničí a rysuje istá malá šanca, že aj arogantné a nefunkčné slovenské štátne inštitúcie postihne osud nedávneho premiera s vlastnou hlavou (ktorý však zatiaľ len nesmelo začal :( Takže "e-bike" je bicykel s prídavným elektromotorom, ktorý však smie pôsobiť len ako posilňovač výkonu cyklistu. Výkon je zákonne obmedzený na 250W a napätie akumulátora býva 36V. Akumulátor je najdrahšou položkou konštrukcie (teda ak tam nie je nejaká snobská nálepka Ferrari, či podobná) a preto treba dávať pozor, aby jeho kapacita nebola nižšia - ale ani vyššia - než cca 10Ah. Nižšia kapacita skracuje dojazd (najmä v zime), vyššia zvyšuje hmotnosť bicykla, ktorá významne zvyšuje valivé trenie a teda spotrebu. 10Ah mimochodom bohate stačí na denných 30 km v stredne kopcovitom teréne. Zmysel e-bike nie je vo výmene bicykla za motorku, ale v znížení námahy pri šľapaní do kopca a v protivetre. lebo je hlúpe prísť do robory spotený a teda smradľavý, ako tchor ;) Normálny cyklista na rovinke žiaden elektromotor nepotrebuje. Dôležitejšie však je, že zo spomínaného právneho hľadiska je e-bike (pedelec) bicykel hoci má motor. A to je veľmi významné, lebo nemusí mať vodičský preukaz, nemusí EČV a nemusí mať ani povinné poistenie, či platiť cestnú daň (ktoré sú - najmä v niektorom vyspelejšom zahraničí kurevsky drahé) ! A smie jazdiť po jazdných pruhoch určených pre bicykle (a teda aj cez verejné pqarky) - čo je v niektorých metropolách tiež výhodou - lebo jazda takýmto vozítkom je bežne rýchlejšia než jazda autom, či verejným dopravným prostriedkom ! Že to vás netrápi a radšej si z Číny (všetky sú z číny, ale na mnohých sú nalpené nálepky Made in ... - doplnte ľubovoľnú krajinu EU, najskôr však takú, čo má veľké námorné prístavy ;) kúpite motor na bicykel s výkonom 5kW a ukážete všetkým kto je na ceste pánom ? Prečo nie. Ovšem len dovtedy, kým nikde nedrizgnete a poriadne sa nedochrámete. lebo potom s prekvapením zistíte že poisťovňu a policajtov až príliš zaujíma, čo to bol za dopravný prostriedok a ako ste k nemu došli. A tak - okrem nákladov na zničený elektro-skúter a liečenie vás môže čakať aj slušne mastná pokuta pre podporu zaslúžilej práce policajného zboru (a ostatných radovánok ministerstva vnútra ;)
Lukáš Lancz
Co sem preboha tahate politiku?
Stvorec
Dobre, a teraz aby to malo hlavu a patu. Co vlastne chces povedat? Ze elekticky bike je dobra vec aj preto, ze je to ucinny dopravny prostriedok aj bez potreby mat na jeho riadenie licenciu, ci chces povedat nieco ine? Skus kratko :)
Miroslav Jurčík
Trochu zložito napísané, ale v podstate máte pravdu. Kvôli vyššiemu dojazdu by bola kapacita 10Ah určite vhodnejšia, no to si musí každý zhodnotiť sám, najmä kvôli cene. V mojom prípade je to úplne dostačujúce. Popravde, dlhšie trasy by ma pri rýchlosti e-biku asi ani nebavili. Z právneho hľadiska je to kolobežka s pomocným motorčekom podľa § 25 vyhlášky o prevádzke vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách. V tomto prípade je limitom výkon 0,25 kW, max. konštrukčná rýchlosť 25 km/h a z hľadiska konštrukcie primerane spĺňať technické požiadavky ustanovené pre bicykel v § 22. Tu je potom otázne, či elektronické obmedzenie maximálnej rýchlosti cez aplikáciu na 25 km/h je dostatočné pre dodržanie zákona.
Pjetro de
velmi pekne, ale jednoznacne deluxe verzia s 3x vacsim dojazdom aka je cena deluxe verzie? dufam ze tiez nie 3-nasobok
Miroslav Jurčík
Čo som sledoval cenu, tak Deluxe verzia okolo 500 €. Sem-tam je akcia ako teraz, ale nižšiu cenu som zatiaľ nevidel https://www.gearbest.com/electric-bikes/pp_862222.html?wid=21&lkid=13799061
Skutočný Omen
Hm, a čo zlé som napísal, keď to neprešlo vašou cenzúrou ?
et
dobry den, aku to ma nabijacku a ako dlho sa nabija?
Miroslav Jurčík
Nabíjačka vyzerá podobne ako adaptér k notebooku. Na výstupe dáva 48V a plné nabitie zaberie cca. 3 hodiny. Nabíjanie prebieha cez konektor priamo v e-biku. Akumulátor je teda nevyberateľný.
Ján Kisty
to je fakt také malé?:d
Miroslav Jurčík
Hej, tiež som sa čudoval, ale je to praktické a zároveň je to ešte taký rozmer, že to má dobrú smerovú stabilitu. Tá veľkosť je super v tom, že do malých výťahov treba trepať bicykel na stojato a s týmto vojdem bez problémov. No a keď som to dal ešte do starého Civicu bez toho aby som musel skladať plato alebo sklopiť zadné sedačky, tak za praktickosť tomu nie je takmer čo vytknúť.
Milan Gajdoš
Dobija to bateriu ak ide z kopca?
Miroslav Jurčík
NIe, musí si vystačiť iba s energiou z akumulátora.
Pcfans
Presne tak ziaden e-bajk nenabija akumulator pri brzdeni.Pravda teoreticky by to slo,ale v praxi nepouzitelne.Ak to niektory predajca vyzdvihuje tak je to cisty marketing,nic viac
Pridať nový komentár
TOPlist