G(T)300 grafické karty až v decembri?

V poslednom čase je pomerne ticho o G(T)300. Inými slovami, na internete sa neobjavuje toľko nových správ o tomto chystanom high-end čipe od nVidie...Podľa najnovšej správy na digitimes.com má nVidia naplánované až začiatkom decembra rozosielať G(T)300 grafické karty do celého sveta. To by sedelo s doterajším "tichom" a informáciou, ktorú som dostal od dobre informovaného zdroja. Podľa neho má mať čip G(T)300 ešte stále zlé Yields. Teda TSMC nevie v 40nm procese vyrobiť dostatočné množstvo funkčných čipov na jednom Wafer-y, aby nVidia mohla uskutočniť predstavenie. Pravdepodobne podobné, aj keď menšie problémy s Yields, má AMD/ATi v prípade RV870, a preto sa rozhodla presunúť predstavenie Evergreen grafických kariet.

 

nVidia by síce mohla trochu znížiť pracovné frekvencie jadra G(T)300 a zlepšiť tak mierne Yields, ale tentokrát nechce robiť takéto kompromisy, ako v prípade GeForce GTX 280. Dôvod je konkurencia, respektíve "Hemlock" grafická karta a "jednočipová" stratégia nVidie. V tejto súvislosti som tiež dostal ďalšiu informáciu od dôveryhodného zdroja, že nVidia chce zdvojnásobiť texelfillrate na G(T)300 oproti GT200. Dosiahnuť sa to dá dvoma spôsobmi. Buď zdvojnásobí počet TMUs (texturovacích jednotiek) alebo zvýši frekvenciu. Náznaky však hovoria, že nVidii spravila ďalšiu doménu pracovných frekvencií, teda zvýšila pracovnú frekvenciu TMUs.

Od G80 poznáme vyššiu shader doménu, inými slovami, vyššiu frekvenciu len pre shader-core. V G(T)300 majú zase TMUs pracovať s vyššou frekvenciou, až 1GHz. Pokiaľ sa táto správa potvrdí, je to minimálne tak prekvapivé, ako novinky, ktoré hovoria o zlepšení kvality AF s RV870. Ide to to, že TMUs sa dajú len veľmi ťažko "dostať" na takú vysokú pracovnú frekvenciu. Zjednodušene povedané, CPU je GPU bez texturovacích jednotiek a práve preto majú grafické karty ešte stále v porovnaní s procesormi, také nízke pracovné frekvencie.

Komentáre (4)
marfan
no som zvedaví na tieto čipy ....žeby sa NVIDIA dala na cestu vysokých frekvencii
mmxkiller
pritom stačí tak malo... zobrať si príklad z 3Dfx... a urobiť 2 čipové karty... viac priestoru, väčšie možnosti...
dibon
mmxkiller viac priestoru = viac nakladov = vyssia konecna cena ;)
mattew5
vyssia spotreba.
Pridať nový komentár
TOPlist