Digitálny predaj PC hier sa vyšplhal až na 92%

Fyzické nosiče na ktorých sa predávajú počítačové hry, už majú svoju slávnu éru za sebou. Digitálny predaj takmer úplne ovládol trh.

Informovala o tom analytická spoločnosť DFC Intelligence, ktorá zanalizovala trh počítačových hier za rok 2013. Predaj PC hier v digitálnej forme takmer úplne ovládol trh. DVD a Bluray médiá na ktorých sú stále ešte predávané hry, pomaly zapadajú prachom. DFC pre príklad porovnávala trh Veľkej Británie v rokoch 2012 a 2013. Celkový digitálny predaj pre mobily, konzoly, PC a tablety sa vyšplhal na 1.18 miliardy libier za rok 2013. Ide o 16,4%-tný nárast oproti roku 2012. Za rok 2013 boli tržby z predaja fyzických médií hier 1.015 miliardy libier.

Za rozmach môže hlavne vysokorýchlostný internet, internetoví predajcovia ako napr. Steam od Valve, Humble Bundle a pod. Ďalšou výhodou je aj rýchla dostupnosť hry po oficiálnom vydaní, hráč nemusí čakať kým sa hra dostane na pulty obchodov a často ju získa aj lacnejšie. Fyzické médiá majú nevýhodu, že kým sa dostanú na pulty predajní, prejdú rukami distribútorov, ktorí si čo to prihodia na cene. Digitálny predaj týmito neduhmi netrpí.

Tento pohľad raz bude minulosťou...

Stále sa však predávajú hry na médiách. Kupujú si ich obyčajní hráči, ale i zberatelia. Nie je celkom jasné ako sa DFC k týmto číslam dostala, pretože napríklad Steam nepublikuje pravidelné finančné reporty. Týka sa to aj ných predajcov. Čísla teda môžu byť prekvapivé a aj trochu zavádzajúce. Celkom jasne ale môžme povedať, že digitálny predaj naďalej stúpa a je len otázkou času kedy sa fyzické médiá úplne vytratia, aspoň čo sa týka PC hier. Automaticky sa tak posledné vydané PC hry stanú časom zberateľskými kúskami a môžu o pekných pár rokov skončiť v zbierke podobnej tejto.

Zdroj: pcr-online.biz

Pridať nový komentár
TOPlist