Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC - ďalší pirát z Karibiku

AMD oživuje mainstreamový segment grafických kariet, prichádza nové jadro so skvelou efektivitou. Ako v teste obstál model Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC?

Radeon HD 7790 - Bonaire

AMD predstavilo v piatok v poradí piaty 28nm čip pod názvom Bonaire, nejde však o jadro spojené s novou generáciou grafických kariet HD 8000, je to len refresh série HD 7000. Architektúra čipu ostala nezmenená GCN s minimálnymi zmenami. Prvou kartou postavenou na plneaktivovanom jadre Bonaire je Radeon HD 7790. Je zasadená presne medzi HD 7770 a HD 7850, do cenovej kategórie, v ktorej AMD dlhodobo chýbala alternatíva proti GeForce GTX 650 Ti. Práve túto medzeru má vyplniť HD 7790. 

Radeon HD 7790 je plne kompatibilný s DirectX 11.1. Jeho jadro Bonaire je stále založené na architektúre GCN a vyrobené 28nm technológiou. Na ploche 160mm2 sa nachádza niečo cez dve miliardy tranzistorov. Bonaire sa skladá zo 14 CUs usporiadaných v dvoch blokoch, každý z nich s obsahom 64 stream procesorov. Celkovo je v jadre 896 stream procesorov. Každému z blokov pripadá jedna geometrická jednotka, frontend je teda podobný ako pri jadrách Pitcairn a Cayman. Frekvencia jadra je rovný 1GHz.

Po Cape Verde zdedil Bonaire počet ROPs jednotiek a šírku pamäťovej zbernice. Menšej 128bit zbernice bol prispôsobený pamäťový radič, ktorý zvláda vyššie frekvencie pamätí. 1GiB pamäť pracuje u referenčného modelu s frekvenciou 1500MHz

U Radeon HD 7790 sa zlepšila energetická efektivita, spotreba jadra sa v porovnaní s menším jadrom zvýšila len minimálne. Oproti HD 7770 narástlo TDP vďaka vylepšenému power manažmentu o 5W. AMD prekopalo technológiu PowerTune, ktorej zväčšilo počet základných stavov frekvencií a im zodpovedájucích napätí.

Od predchádzajúcich modelov s troma, resp štyrmi (boost verzie) je počet statov u HD 7790 navýšený na osem. Každému prislúcha iné napätie, čo zlepšuje efektivitu PowerTune a plynulejšie prechody pri prekročení TDP.

Radeon HD 7790 bude dostupný od 2. apríla a to v mnohých variantoch (viac v obrázku nižšie). Karta je súčasťou programu Never Settle a bude k nej pribalená hra Bioshock Infinite. V dnešnej recenzii si predstavíme pretaktovaný model Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC s frekvenciami 1075/1600MHz.

 

Radeon HD 7790 - Predstavenie karty

Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC

V dnešnej recenzii sa pozrieme na nerefenčný model Radeon HD 7790 od spoločnosti Sapphire s dvoma ventilátormi. K testu sme dostali verziu, ktorá je už v základe mierne pretaktovaná. Frekvencie jadra sa zvýšili z 1000 MHz na 1075 MHz a pamäte z 1500 MHz na 1600 MHz. To sú práve najčastejšie frekvencie pre pretaktované Radeon HD 7790.

Sapphire musel tento model o niečo predĺžiť, pretože ho osadil dvojicou 80mm ventilátorov. Na dĺžku má karta približne 21cm. Pod ventilátormi Dual-X je umiestnený hliníkový heatsink s dvojicou heatpipe.

Karta má štvoricu výstupov, dve DVI konektory (jeden S-L, druhý D-L), HDMI a DP konektor. S podporou Eyefinity je teda možné obslúžiť až šesť monitorov. Nechýba podpora multi-gpu technológie CrossFire, single CF konektor nájdete na vrchu karty.

Pre správnu funkčnosť Radeon HD 7790 je potrebné pripojiť aj externé napájanie cez jeden 6-pin konektor. Maximálne TDP je len 10W nad limit PCIe zbernice, pre ktoré výrobcovia musia využiť externé napájanie. PCIe zbernica vie karte dodať 75W.

Ku karte dostanete navyše pribalený 1,8m HDMI kábel, DVI -> VGA redukciu, CrossFire mostík, molex -> 6pin redukciu, cd s ovládačmi a niekoľko dokumentov.

 

 

 

Radeon HD 7790 - Technické detaily

Zhrnutie technických parametrov (teoretické hodnoty) v nasledujúcej tabuľke.

 

Radeon HD 7790

Radeon HD 7850

Radeon HD 7950

Jadro:

"Bonaire""Pitcairn""Tahiti"
Výrobný proces:28nm28nm28nm
Veľkosť jadra:~160 mm^2~212 mm^2~365 mm^2
Počet tranzistorov:~2080 miliónov~2800 miliónov~4313 miliónov
Počet aktívnych clustrov:141628
Frekvencia jadra:1000 MHz860 MHz800 MHz
Frekvencia pamäte:1600 MHz1200 MHz1250 MHz
Kapacita, typ pamäte:1 GiB, GDDR52 GiB, GDDR53 GiB, GDDR5
Frekvencia shadercore:1000 MHz860 MHz800 MHz
Počet TFUs:5664112
Počet TAUs:5664112
Počet ALUs:896 (1D)1024 (1D)1792 (1D)
Počet ROPs163232
Podpora Direct3D:11.111.111.1
Pixel fillrate:16 000 MPixels/s27 520 MPixels/s25 600 MPixels/s
Bilinear texelfillrate:56 000 MTexels/s 55 040 MTexels/s89 600 MTexels/s
Bilinear FP-16
texel fillrate:
28 000 MTexels/s27 520 MTexels/s44 800 MTexels/s
Z-sample rate:64 000 MSamples/s110 080 MSamples/s102 400 MSamples/s
AA-sample rate:128 MSamples/s220 160 MSamples/s204 800 MSamples/s
Single precision aritmetický výkon:1792 GFLOP/s1761 GFLOP/s2867 GFLOP/s
Double precision aritmetický výkon:112 GFLOP/s110 GLOP/s716,8 GFLOP/s
Geometry rate:2000 MTriangles/s1720 MTriangles/s1600 MTriangles/s
Šírka zbernice:128 bit256 bit384 bit
Priepustnosť pamäte:96 GB/s153,6 GB/s240 GB/s

 

Radeon HD 7790 - Testovacia zostava

Do našej testovacej zostavy s doskou Asus P8P67 Deluxe (recenzia) sme osadili procesor Core i7 2600k (recenzia), ktorý je pretaktovaný a výsledky by nemal ovplyvniť bottleneck z jeho strany. Ako zdroj je použitý nadpriemerne vybavený Enermax MaxRewo 1350W (preview). Každá grafická karta je otestovaná vždy s novou inštaláciou operačného systému, po ktorej sú následne nahodené posledné updaty a ovládače.

 Testovacia zostava PC.sk
Procesor
Intel Core i7-2600k @ 4.5 GHz
HyperThreading zapnutý, Turbo a šetriace funkcie vypnuté
Chladenie
Noctua NH-U12P SE2
2x NF-P12-1300 ~ 900rpm
Matičná doska
Asus P8P67 Deluxe
LGA 1155, P67 Express Chipset (B3), BIOS 2302
Pamäte
G.Skill 8 GiB (2x 4 GiB) DDR3 Sniper ULV
1600MHz, 9-9-9-24, 1.25 V
Pevný disk
Samsung 500GB
SATA II, 7200rpm, 16MiB cache
Zdroj
Enermax  MaxRevo 1350 W
80 PLUS Gold, ErP Lot 6 ready! , DXXI ready
Skrinka
SilverStone FT02B-W
Midi Tower
Monitor
Samsung SyncMaster 305T+
(30" LCD, max. rozlíšenie 2560x1600)
Operačný systémWindows 7 Ultimate 64-bit

Testované grafické karty a použité ovládače:

  • AMD Radeon HD 7950 (800/1.250 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • AMD Radeon HD 7970 (925/1.375 MHz, 3 GiB GDDR5) @ 12.4 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 660 (1.033/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 660Ti (1.019/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 306.23 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 670 (915/1.502 MHz, 2 GiB GDDR5) @ 301.33 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 650 OC (1.110/1.250 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • nVidia GeForce GTX 650 Ti (993/1.350 MHz, 1 GiB GDDR5) @ 306.97 WHQL
  • Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC (1.075/1500 MHz, 1 GiB GDDR5 @ 12.101.2.1)
 

Za poskytnutie procesora Core i7 2600k ďakujeme spoločnost Intel

Za poskytnutie matičnej dosky Asus P8P67 Deluxe ďakujeme spoločnost Asus

 

 

Za poskytnutie zdroja Enermax MaxRevo 1350W ďakujeme spoločnosti Enermax

 

 

Za poskytnutie 30" LCD monitora SyncMaster 305T+ ďakujeme spoločnosti SAMSUNG

 

 

Za poskytnutie benchmarku 3DMark 11 ďakujeme spoločnosti Futuremark

 

 

Radeon HD 7790 - Metodika testovania

Herné testy prebiehajú vždy s maximálne možnými detailami a to v troch rozlíšeniach: 1.680 x 1.050, 1.920 x 1.200, 2.560 x 1.600. Vyhladzovanie hrán a filtrovanie textúr je, pokiaľ to menu hry umožňuje, nastavené priamo v ňom. Ak nie, tieto nastavenia sú vynútené priamo v ovládačoch grafických kariet. Pre minimalizovanie nepresnosti je každá testovaná scéna premeraná v troch pokusoch, ktoré sú zaznamenané pomocou programu FRAPS.

Testované hry
Anno 2070Direct3D 11, verzia 1.01
Batman: Arkham CityDirect3D 11, verzia 1.1
Battlefield Bad Company 2Direct3D 11, verzia
Crysis WarheadDirect3D 10, verzia 1.1
Crysis 2Direct3D 11, verzia 1.9
Colin McRae Dirt 2Direct3D 11, verzia 1.2
Metro 2033Direct3D 11, verzia 1.1
S.T.A.L.K.E.R. Call of PripyatDirect3D 11, verzia 1.6.02
Benchmarky
3DMark 11
Direct3D 11, verzia 1.3
Performance, Extreme
LuxMark
OpenCL, verzia 2.0, 64bit
Room Scene, 2016 Triangles
Unigine Heaven
Direct3D 11, verzia 3.0
4xMSAA, 16xAF, Tess: Normal & High

S novými hrami, hlavne pre tie s deferred renderingom, sme sa rozhodoli vyradiť merania s 8xMSAA. Tie hry, ktoré to umožňujú, budú odteraz pretestované v najvyššej kvalite obrazu za použitia režimu 4xMSAA a tie s DR so zapnutým MLAA/FXAA. Celkový výkon grafických kariet už nebudeme rozdeľovať na režimy 4x/8xMSAA, ale len na základe použitého rozlíšenia.

 

Ovládače

Ovládače grafických kariet sú nastavené podľa dole priložených screeshotov (okrem série HD 6xxx, pri ktorej používame filtrovanie textúr v režime High Quality).

 

Radeon HD 7790 - 3DMark 11, Unigine Heaven, Luxmark

3DMark 11

ilustračný obrázok

3DMark 11 od spoločnosti Futuremark je posledná verzia veľmi obľúbeného benchmarku, ktorá v porovnaní so staršou verziou Vantage prináša podporu nových funkcií najnovšieho Direct X API od Microsoftu, konkrétne Direct3D 11 (teselácia, DC 5.0 a multithreading). Prepracovaný je aj test fyziky, v ktorom bol PhysX nahradený open-source Bullet Physics. Grafické karty sme testovali v režime Extreme Preset, ktorý z troch prednastavených režimov predstavuje svojím nastavením najvyššiu záťaž kladenú práve na grafickú kartu a v menej náročnom Performance Presete. Pre Extreme Preset je definované rozlíšenie 1920x1080 so zapnutým 4xMSAA a 16xAF. Pre Performance preset to je 1280x720 1xMSAA a 1xAF.

Performance   Extreme

Unigine Heaven

ilustračný obrázok

Unigine Heaven bol pri svojom uvedení vôbec prvý syntetický benchmark využívajúci možnosti Direct3D 11 rozhrania. Okrem neho obsahuje podporu pre D3D 9, 10 ,11 a od verzii 2.1 aj OpenGL 4.0. Najvýraznejšou časťou tohto syntetického testu je hardvérová teselácia. Tej sekundujú techniky ako SSAO, Parallax Occlusion Mapping, 64bit HDR rendering či DirectCompute. S verziou 2.1 pribudla do benchmarku aj podpora stereoskopickej projekcie. Výkon GPUs testujeme s použitím 4xMSAA, 16xAF v rozlíšeniach 1920x1200 a 2560x1600. Použité množstvo teselácie normal a extreme.

Normal   Extreme

Luxmark

ilustračný obrázok

Luxmark je voľne dostupný OpenCL renderovací benchmark pre viaceré platformy (Windows, Linux, MacOS, atď). Ako testovaciu scénu pre renderovanie sme použili “Room Scene“, ktorá je z trojice testov najkomplexnejšia a pozostáva až z dvoch miliónov trojuholníkov.

 

Radeon HD 7790 - Anno 2070, Batman Arkham City

Anno 2070

ilustračný obrázok

V najnovšom pokračovaní stratégie Anno 2070 sa po prvýkrát dostávame do budúcnosti. Napriek tomu, že hra beží na rovnakom engine ako Anno 1404, moderné prostredie hry je kompletne prepracované a obohatené o efekty najnovšieho Direct3D 11 rozhrania. Naše testy prebiehajú na začiatku kampane počas 20s.

1680x1050   1920x1200   

Batman Arkham City

ilustračný obrázok

Pokračovanie najlepšej komiksovej hry súčasnosti Batman beží na upravenom Unreal Engine 3 s podporou Direct3D 11. Skvelú atmosféru v hre dopĺňajú grafické efekty ambient occlusion, teselácia a zároveň niekoľko úrovní PhysX nastavení (off, normal, high). Testovanie prebieha v stavanom benchmarku.

1680x1050   1920x1200   

 

 

Radeon HD 7790 - Battlefield Bad Company 2, Crysis Warhead

Battlefield Bad Company 2

ilustračný obrázok

Dice s vylepšeným enginom Frosbite 1.5 priniesla do druhého dielu Bad Company okrem vylepšenia vizuálnej stránky (HBAO, Depth of Field, soft particles) vynovený deštrukčný model pod názvom Destruction 2.0. Ten je postavený na fyzikálnom engine Havok a v hre umožňuje zničiť obrovské množstvo detailov. Vývojári nezabudli na podporu Eyefinity od AMD. V teste je použitá jedna z najnáročnejších scén singleplayer časti s masívnymi explóziami, misia Crack The Sky. Priebeh zaznamenáva program FRAPS počas 60s akcie.

1680x1050   1920x1200

Crysis Warhead

ilustračný obrázok

Príbeh hry Crysis Warhead sa odohráva paralelne k dielu Crysis a je postavený na rovnakom engine ako jednička Cryengine 2. V kampani sa dostanete do role bývalého člena SAS Delta Force Michaela Sykes-a s prezývkou Psycho. Počas nej bojujete proti nepriateľom zo Severnej Kórei a mimozemšťanom. Dej sa odohráva na rôznych miestach, ako napríklad džungľa, podzemný komplex, letisko a mnoho ďalších. Hra je aj napriek svojmu veku jedna z najnáročnejších vôbec. Testovanie prebiehalo v náročnej scéne From Hell’s Heart po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200

 

Radeon HD 7790 - Crysis 2, Colin McRae Dirt 2

Crysis 2

ilustračný obrázok

V novej časti hry Crysis 2, ktorá je postavená na Cryengine 3, sa dostávame z džungle do mesta. S novým enginom (hlavne po opatchovaní) nám pribudli efekty Direct3D 11 (teselácia) a textúry s vysokým rozlíšením. Hru testujeme v scéne "Dead Man Walking" po dobu 25s.

1680x1050   1920x1200

Colin McRae Dirt 2

ilustračný obrázok

Závodná hra Colin McRae Dirt 2 od Codemasters beží na Ego Engine, ktorý podporuje aj najnovší Direct3D 11. Hra ako prvá zahŕňala podporu tohto štandardu. Reálnosť hry dotvára hardvérová teselácia vody, publika a vlajok, HDAO využívajúce DirectCompute, HDR osvetlenie, motion blur, Depth of Field a mnoho ďalších efektov. Testy prebiehali po dobu 60s v náročnej mape Malaysia.

1680x1050   1920x1200

 

Radeon HD 7790 - Metro 2033, S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Metro 2033

ilustračný obrázok

Hra Metro 2033 je vytvorená podľa sci-fi románu ruského autora. Je založená na vlastnom engine od 4A. Svojou pokročilou grafikou v podobe viacerých efektov (Depth of Field, teselácia, SSAO, motion blur, soft shadows a mnoho iných) s kombináciou PhysX fyzikálneho enginu "predbehla" dobu. V hre Metro ste postavený do role Artyom-a, ktorý prežil atómovú vojnu a žije v podzemí. Jeho úlohou je dostať sa do mesta Polis. Testovanie prebieha počas útokov mutantov v misii Cursed, priebeh zaznamenáva FRAPS po dobu 30s.

1680x1050   1920x1200

S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

ilustračny obrázok

Dej tretieho pokračovania akčnej FPS hry od ukrajinského GSC Game World sa odohráva krátko po skončení dielu Shadow of Chernobyl. Call of Pripyat beží na X-Ray engine 1.6, v ktorom je doplnená podpora o Direct3D 11 (teselácia a vylepšené tiene). Pre fotorealistickú grafiku okrem nich využíva napríklad SSAO, HBAO, Depth of Field (viac tu). Testovacia scéna z mesta Pripyat je zaznamenávaná FRAPSom po dobu 30s behu.

1680x1050   1920x1200

 

Radeon HD 7790 - Spotreba, Hlučnosť, Teploty

Spotreba

Meranie spotreby prebieha za pomoci meracieho prístroja Voltcraft Energy Monitor 3000 v dvoch druhoch prevádzky. Najprv bola zmeraná spotreba celej zostavy (bez monitora) v režime bez záťaže (2D), 10minút po nabootovaní operačného systému Windows 7 64bit so zapnutou Aero plochou. Následne prebehlo meranie 3D spotreby v testovanej scéne hre Crysis pri rozlíšení 2560x1600 s 1xMSAA/16xAF. 

Namerané hodnoty predstavujú príkon celej zostavy bez monitora, preto je možné že vznikli menšie nepresnosti kvôli účinnosti zdroja, ktorá nie je pre každé zaťaženie rovnaká.

 

Hlučnosť

Meranie hlučnosti grafických kariet prebieha za pomoci hlukomeru Voltcraft SL-100 v rovnakých režimoch aké používame pri meraní spotreby. Teda 2D režim 10minút po nabootovaní systému a 3D počas hry Crysis. Vo všetkých prípadoch boli vypnuté nainštalované ventilátory v skrini. Zdrojom hluku bol disk a zdroj Enermax MaxRevo 1350W. Meranie bolo uskutočnené 20cm od skrinky SilverStone FT02B-W s otvorenou bočnicou.

 

Teploty

Meranie teplôt naväzuje na meranie spotreby, počas dvoch testov (2D, 3D - Crysis) sú teploty pre jadro grafických kariet odčítavané v programe GPU-Z a MSI Afterburner. Pre zvyšné teploty (pamäte a napäťové regulátory) bolo nutné otvoriť bočnicu skrinky FT02B-W. Pre toto meranie bol použitý laserový teplomer Voltcraft IR-280.

 IdleCrysis
jadropamäteVRMjadropamäteVRM
Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X 30°C34,5°C38,1°C57°C51,6°C48,4°C
ASUS GeForce GTX 650Ti27°C38,5°C35,9°C51°C56,6°C59,7°C
GIGABYTE GeForce GTX 65028°C33,1°C35,9°C50°C44,2°C51,2°C
MSI GeForce GTX 65030°C37,6°C32,5°C53°C47,1°C42°C
MSI GeForce GTX 650Ti28°C34,7°C33,1°C53°C52,2°C48,2°C
ASUS GeForce GTX 66031°C39,5°C41,2°C62°C69°C73,8°C
GIGABYTE GeForce GTX 66029°C34,6°C35°C58°C65,1°C65,2°C
MSI GeForce GTX 66027°C33,9°C34,8°C57°C73°C81°C
ASUS GeForce GTX 660Ti29°C34,4°C45,3°C69°C73,6°C83°C
MSI GeForce GTX 660Ti29°C36,5°C37,6°C65°C70,7°C81,2°C
ASUS GeForce GTX 67035°C--74°C--
GIGABYTE GeForce GTX 67036°C39,1°C42,4°C77°C81,2°C87,1°C
MSI GeForce GTX 67030°C36,7°C37,1°C68°C78,8°C87,8°C
Gigabyte GeForce GTX 680 OC32°C32,5°C41,1°C65°C78,9°C87,6°C
nVidia GeForce GTX 67032°C44,9°C36,5°C77°C79,7°C92,9°C
nVidia GeForce GTX 68035°C37,2°C44,3°C78°C76,3°C74,2°C
AMD Radeon HD 795037°C39,2°C39,4°C70°C70,9°C57,1°C
AMD Radeon HD 797037°C38°C38,9°C78°C84,1°C75,4°C

Radeon HD 7790 - Pretaktovanie, Výkon po OC

Pretaktovanie patrí k obľúbeným spôsobom ako zvýšiť výkon nielen grafických kariet. Z veľkej časti je ale OC o šťastí, pretože nie všetky jadrá majú rovnaký taktovací potenciál. Preto naše výsledky nemožno zovšeobecniť, rozdiely by ale nemali byť veľké. Aby sme minimalizovali vplyv chladenia na výsledok, otáčky ventilátora boli u každej z kariet nastavené fixne na 100%rpm. Zmena frekvencií a napätia je realizovaná v programe MSI Afterburner. Stabilitu frekvencií sme preverili v troch programoch. Najprv bolo nájdené maximum pre jadro pomocou testov v Unigine Heaven, 3DMark 11 a nakoniec v hre Crysis. Obdobným spôsobom sme našli maximum pre pamäte. Všetky karty sme otestovali (pokiaľ je možne regulovať napätie) pri štandardnom a zvýšenom napätí. Pri zvýšení napätia netreba zabúdať na zvýšené požiadavky na zdroj a chladenie.

Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC

Pri pretaktovaní Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X oc som sa dostal k stabilným frekvenciám 1240MHz pre jadro, respektíve  1720MHz pre pamäte. To je o 15% vyššia frekvencia pre jadro a 7,5% pre pamäte. Výkon takto pretaktovanej HD 7790 stúpol približne o 12%.

Výkon po pretaktovaní a škálovanie

Pre otestovanie výkonu som použil dva syntetické benchmarky (3DMark 11, Unigine Heaven) a jednu hru (Crysis), ktoré boli použité aj pri testoch stability. Ako sa prejavili jednotlivé OC výsledky na výkon testovaných kariet môžete vidieť v grafoch.

klikni na graf pre zväčšenie

 

klikni na graf pre zväčšenie

Radeon HD 7790 - Zhrnutie výsledkov

Do celkového hodnotenia sme brali do úvahy len výsledky z 8 hier prerátané individuálne na percentá. 100% výkonu reprezentuje v každom rozlíšení referenčná AMD Radeon HD 7950.

1680x1050   1920x1200   

Radeon HD 7790 - Záver

Nový AMD Radeon HD 7790 úspešne vyplňuje výraznú výkonovú medzeru medzi Radeon HD 7770 a Radeon HD 7850. Karta zároveň prekonáva GeForce GTX 650 Ti a to o poriadny kus, rozdiel vo výkone je približne 15% v závislosti od situácie. Momentálne jej na trhu chýba konkurencia, no jej pomer cena/výkon je napriek tomu výborný.

Späť k hodnoteniu Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC. Karta je v bežnej prevádzke tichá, pri zaťažení sú ale otáčky ventilátora o niečo vyššie ako by si situácia vyžadovala. Prejav chladiča je v uzavretej skrini ale stále prijateľný. Dôkazom sú teploty celého plošného spoja, ktoré boli počas testov extra nízke. Priestor pre reguláciu ventilátorov je teda dosť veľký. Takty jadra Radeon HD 7790 Dual-X OC sú nastavené vcelku konzervatívne, aj keď jadro zvláda omnoho vyššie frekvencie. Dôvod je, že s vyššími frekvenciami by výkonovo výrazne priblížila Radeon HD 7850.

Cena nových Radeon HD 7790 sa má zo začiatku pohybovat okolo 130-140eur podľa modelu. Čo je porovnateľné s GeForce GTX 650 Ti no s lepším výkonom. Príjemným bonusom je hra Bioshock Infinite, ktorá sa dodáva ku karte. Ešte stále tu je však možnosť počkať na odpoveď od nVidie, ktorou by mala byť nová GeForce GTX 660 SE.

 

Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC si od nás odnáša ocenenie tip redakcie pc.zoznam.sk

Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC
Plusy
Mínusy
- pomer cena/výkon do rozlíšenia 1920x1200
- ZeroCore
- tiché chladenie
- Eyefinity
- Bioshock Infinite
- žiadne

 

Za zapožičanie grafickej karty Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC ďakujeme spoločnosti Sapphire.

Komentáre (5)
xsi69
Chýba mi porovnanie výkonu s kartami ako 7770 , 7850 a 7870 . Hlavne , že tam máme gtx 670 a 7970 .
yesper
karty nam neostavaju v redakcii, bohuzial. A tak to potom vyzera ked sa po case zmeni testovacia zostava :(
Xeigen
Vcelku slušna karta za tu cenu (ak teda bude pravdiva). PS: výkon GF 670 pri Full HD na Anno 2070 sa mi nezda. 100% je to dobre v tom grafe ?
yesper
670 je otestovana na starsich ovladacoch, preto ten rozdiel pri porovnani so slabsimi Keplermi
passco
ked vidím hentaké plasťáky na chladení chytám alergiu .. Na tom twin frozen 2 su dodrbane oba .. najskôr chrapčal jeden po velkej snahe som ho radšej odtial vytrhol a teraz začal druhý .. nový stoji 20 ecok (Facepalm) PS: Sorry musel som sa posťažovať :D
Pridať nový komentár
TOPlist