Recenzia: Horizon Zero Dawn - hra, ktorú budú pcčkári závidieť

, Autor: Ján Kisty

Horizon Zero Dawn je najočakávanejší titul pre konzoly PlayStation 4 minimálne pre tento rok. Už v tejto chvíli (pár dní po vydaní) sa podarilo predať takmer 2,7 milióna kópií. Vydavateľ hry sľuboval perfektnú grafiku a hrateľnosť, podarilo sa mu to?

Úvod

Dej hry sa odohráva na pokraji post apokalyptickej spoločnosti stovky rokov po našej dobe. Zo zatiaľ (vám) neznámeho dôvodu patrí svet strojom a ľudia sa vracajú do doby lovcov. Uprostred toho všetkého sa nachádza Aloy, vyhnankyňa z vlastného kmeňa, ktorá spolu so starším indiánom Rostom žije na okraji spoločnosti. Príčina (oddelenia) je pre Aloy neznáma, no celý svoj život usilovne trénuje, aby mohla podstúpiť skúšku dospelosti a stať sa opäť súčasťou kmeňa.

Ako sme už naznačili, starší indián Rost sa stará o Aloy a rozhodne sa ju vycvičiť aby prežila dobu strojov. Aby Aloy vedela prežiť v nebezpečnom prostredí plnom stále agresívnejších strojov, jej neodmysliteľným spoločníkom sa už od začiatku hry stáva zariadenie Focus, ktoré náhodou našla v jaskyni. Pomocou neho vidí vecí, ktoré iní nedokážu, ako napríklad skúmať prostredie, interagovať s objektami a otvárať denníky. Najdôležitejšou funkciou je ale „vízia“ pomocou ktorej Aloy dokáže skúmať stroje – nájsť slabé miesta, zobrazovať ich predpokladaný pohyb, a pridáva aj akýsi röntgen, ktorý umožňuje vidieť cez objekty.

S ľuďmi z kmeňa, ktorý žije neďaleko vás je zakázaná akákoľvek komunikácia. Problém nastáva keď sa snažíte jednému členovi z kmeňa pomôcť, to je práve ten moment, kedy sa Aloy rozhodne získať dôveru kmeňa a stať sa jeho súčasťou. Na to ale potrebuje skúšku dospelosti. Na príprave sa spolupodieľa sám Rost, tým, že ju cvičí. Po mnohých rokoch príprav je Aloy odhodlaná podstúpiť skúšku, v ktorej aj uspeje. Zo skúšky dospelosti sa stavajú hry o život v momente, kedy na účastníkov zo zatiaľ neznámych dôvodov zaútočí skupina vrahov. Zo všetkých prežije iba Aloy, ktorá s hrôzou zisťuje, že celý útok bol mierený na jej osobu...

Kľúčové slová
Horizon Zero Dawn
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk