EN

Privítajte nové API. Smerom k Open Source a vyšším FPS

Toľko sľubované nízkoúrovňové API je konečne tu. Privítajte Vulkan 1.0.

Vulkan sa dá považovať za nástupcu OpenGL, mieri proti DirectX12 a API Metal pre Apple zariadenia. Aj v tomto prípade ide o nízkoúrovňové API s priamym prístupom k hardvéru. K neslávne známemu Blue Screen of Death by už ale dochádzať nemalo, napriek tomu, že API obchádza WDDM. Spoločnosť Khronos oficiálne odhalila špecifikácie, ovládače, manuály, SDK ako aj prvé demá využívajúce nové API. Vulkan vychádza z Mantle od AMD, v tomto prípade ale API nebude obmedzené len na jednu platformu, mieri nielen na počítače ale počíta sa aj s mobilnými zariadeniami. Vulkan je navrhnutý tak, aby pracoval takmer so všetkými operačnými systémami. Prekvapením je, že Vulkan bude podporovať už archaický Windows XP, kvôli novému API tak nebudete musieť aktualizovať svoj počítač. Čo sa týka mobilných zariadení, pobeží na operačnom systéme Android 6.0+ ale aj Tizen OS. Okrem toho nechýba Ubuntu, RedHat či SteamOS. Zariadenia od Apple podporu nedostanú, hoci Apple pôvodne stál za vývojom. Prečo k tomu došlo, nie je úplne jasné.  

Novým API sa podrobnejšie zaoberá web anandtech. Dnes budú bližšie predstavené špecifikácie nového API.

nVidia už stihla oznámiť, že Vulkan budú podporovať karty z radov Kepler a Maxwell.

Zdroj: anandtech

Pridať nový komentár
TOPlist