Včera oficiálne predstavené Radeon HD 6800 grafické karty majú možnosť zapnúť v ovládači tzv. Morphological-AA. Toto vyhladzovanie hrán funguje podľa AMD vo všetkých hrách a pomocou pár zmien ho môžete zapnúť aj na vašej Radeon HD 5000 grafickej karte...
MLAA, teda Morphological-AA je post-processing (je aplikovaný až na konci renderpipeline) vyhladzovanie hrán, počítané cez direct compute a ponúkajú ho momentálne len Radeon HD 6800 grafické karty vo svojich ovládačoch. Informovali sme vás o ňom v novinke Čo prináša Radeon HD 6800 séria nové?. AMD plánuje oficiálne umožniť zapnúť MLAA aj na Radeon HD 5000 grafických kartách s ďalšími Catalyst ovládačmi. Užívatelia starších Radeon HD grafických kariet asi ostanú bokom, nakoľko je nutný rozumný Local Data-Share pre compute shadery. Pokiaľ však chcete MLAA vyskúšať už teraz na nejakej Radeon HD 5000 grafickej karte, máme pre vás malý návod.
V prvom rade potrebujette najnovší hotfix ovládač, Catalyst 10.10a. Ten umožňuje ako prvý ovládač oficiálne MLAA, ale len ak máte Radeon HD 6800 grafickú kartu v systéme. Otvorte následne pomocou dvojkliku setup a rozbaľte ovládač do priečinku vášho výberu. Následne stiahnite modifikovaný súbor (zdroj: 3DCenter fórum). Tento súbor predstavuje inf. súbor, ktorý umožní zapnúť MLAA a takisto regulovať rendertarget optimalizácie AF.
Choďte teraz do priečinku kde ste rozbalili ovládač a ďalej \Catalyst_8.782.1RC5_Win7_MLAA_Oct21\Packages\Drivers\Display\. Otvorte pomocou ľubovolného textového editora CW106976.inf súbor a nahraďte jeho obah tým zo stiahnutého "modifikovaného" súboru. Následne uložte zmeny a rovnako postupujte aj v prípade C7106976.inf súboru, ktorý sa nachádza v \Catalyst_8.782.1RC5_Win7_MLAA_Oct21\Packages\Drivers\Display\W76A_INF\.
Otvorte teraz setup v priečinku a nainštalujte ako obvykle ovládač. Po reštarte by sa mala objaviť v CCC možnosti zapnúť MLAA. MLAA si môžete vyskúšať v hrách, ktoré nepodporujú normálne vyhladzovanie hrán (jedna z veľkých výhod MLAA). Napríklad Gothic 4: Arcania alebo GTA 4. Z prvej menovanej hry máme aj obrázky na porovnanie. Ako vidieť na obrázkoch, MLAA vyhladí celý obraz (scénu) a spôsobí mierne rozostrenie textúr a dokonca aj ukazovateľa FPS z aplikácie FRAPs. Prepad výkonu s MLAA na referenčnej Radeon HD 5850 (recenzia na PC.sk) je voči 1xMSAA (žiadne vyhladzovanie hrán) 25%. Čo si myslíte o MLAA vy? Má MLAA väčšie šance na prežitie ako Wide a Narrow-Tent CFAA filtre, ktoré spôsobovali tiež blur? Vyskúšali ste už MLAA? Podelte sa s nami o vaše skúsenosti alebo názory pomocou funkcie komentovať.
(kliknutím sa zobrazí obrázok v pôvodnej veľkosti)
(kliknutím sa zobrazí obrázok v pôvodnej veľkosti)
Zdroj: PCGH.de, 3DCenter.org
Lukeo
mano8
Psycho_SVK
lil_b
FF6
sidopd