EN

Microsoft pridáva "Páči sa mi" z Facebooku do algoritmov Bing-u

Vyhľadávač Bing už zoraďuje výsledky aj podľa toho, či sa daná stránka alebo produkt páči vašim priateľom ale aj iným ľuďom na Facebooku.

Microsoft posilňuje svoje partnerstvo s Facebookom v konkurenčnom boji proti vyhľadávaciemu gigantovi Google. Do mechanizmov určovania relevantnosti výsledkov hľadania cez jeho službu Bing pred pár dňami zakomponoval aj tzv. "Like", alebo po našom "Páči sa mi" zo sociálnej siete Facebook. Ak teda najbližšie budete hľadať napríklad reštauráciu v centre Žiliny, prednostne sa zobrazia tie, ktorým už niekto klikol na "Like" tlačidlo. 

Je to pomerne malý, no významný prvok. Výsledky a hodnotenie totiž už nie sú dané len matematickými funkciami a rôznymi algoritmami (Page Rank od Google), ale po novom sa pridáva aj akési virtuálne odporúčanie vašich známych či iných používateľov. Nejde samozrejme len o vyhľadávanie produktov či služieb, nový prvok pomôže aj ak hľadáte články k určitej téme a podobne.

Funkcia je dostupná v prípade, že je používateľ zároveň prihlásený na Facebook-u aj na portáli Bing (alebo cez Live ID). Momentálne je obmedzenie iba pre USA, no spoločnosť plánuje samozrejme postupné rozširovanie.

Google predstavil už dávnejšie obdobnú funkciu s názvom "+1", prostredníctvom ktorej sa dajú výsledky vyhľadávania "odporúčať" a posúvať tak na vyššie miesta.

 

Zdroj: Microsoft

Komentáre (1)
passco
Aha .. kopirovali resulty z google ... to bol prvy krok .. google im na to prisiel .. tak museli si najst svoju cesticku a nekralovat vdaka inym a tak si vytvorili paci sa mito :) konecne nieco "rozumne" od blaznov
Pridať nový komentár
TOPlist