Vyhľadávací gigant sa chce zamerať na kancelárske aplikácie a preraziť na trhu, kde dominuje Microsoft.
Drvivá väčšina ziskov spoločnosti Google pochádza v súčasnosti zo zobrazovania reklamy v jej vyhľadávacích službách. Asi iba 4% (~1 miliarda dolárov) sú od služieb pre firemnú klientelu vo forme softvéru či Cloud riešení. Toto číslo chce Google v najbližšej dobe výrazne zvýšiť.
V rozhovore pre AllThingsD sa vyjadril viceprezident a šéf Enterprise divízie Google, Amit Singh, že firma si vytýčila za cieľ prevziať Microsoftu 90% používateľov jeho kancelárskeho balíka Office. Ten zahŕňa známe programy ako Word, Excel či PowerPoint. Google sa chce zamerať na tých 90% ľudí, ktorí nepotrebujú pokročilé funkcie aplikácií od Microsoftu.
Nástrojom na dosiahnutie tohto cieľa majú byť on-line webové aplikácie, dnes zastrešené pod produktom Google Drive. Ten umožňuje zároveň ukladanie vytvorených súborov, ich zdieľanie a synchronizáciu s inými počítačmi. Cieľom je dosiahnuť 90% funkcionality, ktorú ponúka Microsoft.
Google ponúka bezplatné alternatívy pre väčšinu Office aplikácií. Podmienkou je účet Google a pripojenie k internetu.
Okrem aplikácií sa Google začal venovať aj hardvéru. Spomenúť možno prvé špecializované notebooky zvané Chromebook-y, alebo stolné počítače – Chromebox-y. Tieto sú vybavené vlastným operačným systémom od Google.
Firma sa ale okrem bežných používateľov chce viac zamerať aj na nadnárodné korporácie a veľké spoločnosti. Kým pred nedávnom Google radšej ustúpil zo súťaže pre dodávku IT riešení automobilke Toyota, teraz by už mala byť firma pripravená aj na výzvy podobných rozmerov. Toyota nakoniec vybrala riešenie Office 365 od spoločnosti Microsoft.
Zdroj: BI
Frosty
LoPiO
passco