Facebook experimentoval s emóciami ľudí

Facebook uskutočnil v januári 2012 experiment, v ktorom skúmal ako vplývajú pozitívne a negatívne príspevky na nástenke na náladu užívateľov.

Nástenka je miesto, kde sa na Facebooku zobrazujú správy od priateľov, známych a tiež obľúbené stránky. Podľa nedávnej správy mal Facebook manipulovať so zobrazovanými príspevkami u približne 700000 anglicky hovoriacich užívateľov.

Ako informovala stránka The Antlantic vo svojej podrobnej správe, boli v priebehu jedného týždňa zmenené nástenky asi u 700000 anglicky hovoriacich užívateľov Facebooku, bez toho, aby o tom vedeli. Užívatelia boli rozdelení na dve skupiny, pričom jednej sa zobrazovali iba pozitívne príspevky a druhej iba negatívne správy.

Facebook sa pôvodne domnieval, že čím viac pozitívnych príspevkov človek vidí na nástenke, tým viac je frustrovaný. Takáto hypotéza sa však nepotvrdila, práve naopak. Štúdia ukázala, že užívateľ písal rovnaké statusy a príspevky ako zdieľali jeho priatelia.

Výsledky tejto tajnej štúdie boli zverejnené asi pred štyrmi týždňami. Vlna rozhorčenia užívateľov a bezpečnostných expertov na seba nenechala čakať. Facebook však z hľadiska práva neporušil nič, pretože v aktuálnych podmienkach používania sociálnej siete si vyhradzuje právo používať dáta užívateľov na „analýzy, testy a výskumné účely“.

Zdroj: Winfuture.de

Komentáre (1)
like
Ten Facebook je ale extremne odporny hnus
Pridať nový komentár
TOPlist