DirectX vo verzii 12 príde až budúci rok, už dnes predávané grafické karty ho však budú podporovať. Znamenať to ale môže všeličo.
Microsoft na konferencii GDC začal hovoriť o novej verzii svojho grafického API DirectX 12. Táto sa objaví na konci roka 2015 a to pre PC s Windows, Xbox One aj Windows Phone smartfóny. Hlavné novinky sa dajú zaradiť do dvoch skupín – zlepšenie výkonu a nové 3D efekty. Zatiaľ čo u druhého menovaného sa zatiaľ mnoho detailov nespomínalo, o zlepšení výkonu vieme, že sa udeje na báze lepšieho prerozdelenia záťaže na viac jadier procesora, ako aj optimalizovaním vrstvy ovládačov, čím sa DirectX stane bližším samotnému hardvéru.
Samotná podpora novej verzie DirectX 12 by nemala byť problémom ani pre už dnes predávané a dokonca staršie grafické karty. Podmienkou bude samozrejme vhodný, aktualizovaný ovládač. AMD hlási podporu od čipov rodiny GCN, teda od Radeonov HD7000, nVidia od Fermi architektúry (GeForce GTX 4xx). Intel bude podporovať funkcie DirectX 12 u grafických jadier Haswell procesorov.
„Podporovať“ DirectX 12 síce budú všetky spomínané grafické karty, plne využívať všetky funkcie však pravdepodobne nemusia všetky. Problém je aktuálne hlavne v tom, že samotný Microsoft ešte neozrejmil, aké konkrétne nové 3D efekty bude DirectX 12 obsahovať. Vylepšenia API s cieľom optimalizácie zaťaženia procesorov by nemali byť žiadnym problémom, keďže pôjde skôr o „softvérovú“ funkcionalitu.
Pokiaľ Microsoft nerozhodne o nových renderovacích funkciách, nebude ani známe, do akej miery budú súčasné grafické karty kompatibilné s DirectX 12. Prvé DirectX 12 hry by sa podľa Microsoftu mali dostať do predaja na vianočné sviatky 2015.
Pridať nový komentár