Autopilot pre Tesla elektromobily rozpozná semafory a značky „Stop“

 
Autopilot 2.0 prinesie do elektromobilov značky Tesla nové funkcie. Medzi ne spadá porozumenie svetelným križovatkám a značkám „Stop“.

Nedávna smrteľná nehoda Tesly Model S vrhla zle svetlo na autopilota v týchto vozidlách, no ako sa krátko po nehode ukázalo, na vine bol skôr šofér elektromobilu, ktorý zrejme nevenoval 100%-nú pozornosť riadeniu vozidla a spoliehal na autopilota, ktorý však stále je iba v beta verzii. Autopilota firma samozrejme stále vylepšuje a verzia 2.0 prinesie významné novinky.
 
 
Tesla do autopilota implementuje schopnosť porozumieť semaforom, „Stopkám“ a elektromobil adekvátne zareaguje na tieto značky. To znamená, že vozidlo automaticky zastaví, čo doteraz nevedelo. Čítať tieto dopravné značenia bude schopné vďaka dvojici nových kamier vpredu, pričom systém bude vyžadovať aj nové senzory.
 
Autopilot 2.0 by mal podľa niektorých zdrojov byť hotový už čoskoro, pričom bude zrejme súčasťou celkovej aktualizácie softvéru vo verzii 8.0. Okrem autopilota sa vylepšení dočká aj používateľské rozhranie a hlasové ovládanie. Elektromobil bude tiež schopný sám odbočiť, keď šofér zapne smerovku. O príchode aktualizácie však existujú isté pochybnosti. Niektorí majitelia Tesla vozidiel nedostali update viac ako rok a tí, čo si predobjednali Tesla Model S pred septembrom 2014 nedostali ani len autopilota. Vzhľadom na to, že Autopilot 2.0 bude vyžadovať nový hardvér ho tak s veľkou pravdepodobnosťou majitelia aktuálnych Tesla elektromobilov nedostanú. Nové elektromobily Model X a Model S však už zrejme budú mať patričný hardvér pre Autopilot 2.0 a ten bude pravdepodobne aj súčasťou Tesla Model 3.
 
Zdroj: firstpost
 
tes
Komentáre (7)
roob
urcite! to nech Musk hovori tomu co seno zere, vsetci uz vieme ze nerozozna ani kamion od tabule nad cestou, takze stopku nerozozna nabeton!
Bumpy_SK
ale no, napr. znacky na rychlost rozpoznava uz roky https://www.youtube.com/watch?v=Nj3BHqPW1SU https://www.youtube.com/watch?v=jKfwHsHUdVc
Z
Akakolvek verzia autopilota je pre dnesnych ludi uplna sprostost. Vyvojari z tesly mali pockat este aspon 5 rokov do uverejnenia autopilota, alebo aspon podmienit jeho aktivaciu psychotestami kupujuceho. Je ozaj pekne, ze auto vie samo zastavit v krizovej situacii, vyhnut sa prekazke, atd... ale nechavat jazdenie na BETA-autopilota je celkom blaznovstvo. Este par vitazov darwinovych cien tu bude zialbohu aj vdaka tesle-aspon sa trosku precisti genofond.
Bumpy_SK
"Akakolvek verzia autopilota je pre dnesnych ludi uplna sprostost." nenapisal si preco napis aj do mercedesu nech odstrania asistenty a tempomaty
MMe17
je velky rozdiel autopilot a nejaky druh asistenta. aj ked teslacky "autopilot" je tiez len asistent, maniakalne ego Muska nedovolilo aby sa to volalo len asistent, co by u ludi jasne evokovalo, ze to je len vypomoc pri soferovani, oni to musia volat autopilot, aby vzbudili dojem ze je to nieco viac. to je vlastne aj podstata tesly, budia dojem, ze dokazu vyrabat auta.
Ferko Strunka
Ako kedy...
Z
http://pc.zoznam.sk/novinka/nemci-nepovolia-autopilot-pre-tesla-pokym-je-v-beta-testovani Presne o tom som hovoril 2Bumpy- som ZA akekolvek systemy ktore pomozu vodicovi pri vyhybani sa kolizii.Nechavat vsak jazdu kompletne na autopilota je blaznovstvo. Ved aj google auta jazdia so skolenym vodicom, ktory sa ma plne venovat sledovaniu okolia a v pripade nudze zabranit zrazke.
Pridať nový komentár
TOPlist