EN

Apple je najhodnotnejšou značkou na svete

Spoločnosti Apple sa po prvýkrát v histórii rebríčku Best Global Brands podarilo získať prvé miesto. 

S ocenením samotnej značky na 98,7 miliardy dolárov predstihol Apple aj doposiaľ dominantného výrobcu sladených nápojov Coca-Colu. S pomerne malým odstupom sa za Apple umiestnili  tiež Google a IBM, pričom z prvej dvadsiatky najhodnotnejších značiek sveta ich na technologické firmy pripadá polovica.

Úspešná maloobchodná politika obchodu Apple Retail Store, každoročné rekordné predaje iOS zariadení a predovšetkým stabilná a oddaná užívateľská základňa. To sú podľa spoločnosti Interbrand hlavné dôvody ocenenia značky Apple na takmer 100 miliárd dolárov. Apple sa tak stal nie len najhodnotnejšou svetovou značkou za rok 2013, ale zároveň aj najhodnotnejšou značkou v histórii rebríčka Best Global Brands ako takého.

Tohtoročným víťazstvom sa Applu podarilo ukončiť trinásťročnú dominanciu výrobcu sladených nápojov Coca-Cola, ktorý sa po prvýkrát v histórii rebríčka prepadol na tretie miesto. Spoločnosti Apple sa medziročne podarilo hodnotu značky zvýšiť o 28% . Podobne dopadol aj Google, ktorý bol hneď druhý v poradí a medziročne posilnil o 34%. Pokiaľ si firmy udržia podobnú dynamiku aj v nasledujúcich mesiacoch, je možné predpokladať, že budúci rok bude Apple na pozícii najhodnotnejšej značky vystriedaný práve Googlom.

Zdroj: Golem

Komentáre (1)
passco
Aj moč a lajno je hodnotnejšie.. Bez neho by sme nemali tak chutnú zeleninu :)
Pridať nový komentár
TOPlist