MOBA hry a ich prekliata komunita …

, Autor: Michal Grác

Ruku na srdce, kto z nás neokúsil kúzlo MOBA hier? Tieto hry sú špecifické všeobecne širokým záujmom vďaka svojej jednoduchosti a dostupnosti. Hry sú však také jednoduché, že sú až extrémne zložité.

Z nejednej slávnej "moby" sa stal doslova e-sport. A prečo aj nie? Tieto hry spĺňajú všetky atribúty športového podujatia. S tým prichádza aj obrovské množstvo contentu, ktoré sa šíri internetom rýchlosťou blesku. Tento fakt ďalej umocňuje zvedavosť a záujem o danú hru. 

Začiatky: Nadšenie z nepoznaného, Ranked hry, ELO Hunting, stagnácia

Na začiatku som sa rozhodol pričuchnúť k MOBA hre s názvom League of Legends. Túto celosvetovo uznávanú a slávnu MOBA hru pozná snáď každý jeden hráč počítačových hier. Keďže bola hra zadarmo, netrebalo nič iné, len stiahnuť a nainštalovať. A tak som sa pustil do svojich prvých hier. 

Na začiatku to ide všetko ako po masle. Nejaké to intro, respektíve tréningové misie, ma previedli imaginárnym svetom, do ktorého LoL zapadá. Grafika sa mi páčila už v tej dobe, a to bolo riadne dávno. Priznávam, že keď sa spätne pozriem na staršie videá, nerozumiem, ako sa mi mohla hra tak páčiť. Po odohraní prvých hier (väčšina proti UI) vo mne nadšenie vôbec neklesalo, práve naopak. A tak som sa rozhodol pokračovať a ďalej rozširovať svoju zbierku summonerov. 

Pokračovanie: Ranked hry, ELO Hunting, stagnácia

V hre som sa snažil neustále zlepšovať. Skutočne ma bavila a hral som ju rád. Začal som hrávať už aj proti skutočným súperom. Vďaka tomu sa mi podarilo dostať sa na level 30, čo mi odomklo takzvané Ranked hry. V týchto hrách nejde o nič tak, ako v normálnych hrách. V týchto hrách ide o ELO. Ide o česť. Ide o Rank. A práve preto každá prehra bolí podstatne viac ako tá, ktorá sa podarí v normálnej hre. 

Keďže sa hra stala serióznejšou, rovnako sa prehĺbili aj emócie voči nej. Neberte to prosím tak, že by som pri prehre plakal alebo podobne. Skôr to vyzeralo tak, že človek má tendenciu k agresívnejšiemu správaniu v prípade prehry, častejšie kritizuje, poukazuje aj na tie najmenšie chybičky, pritom sám nehrá dokonale. Rovnako, ako všetci. 

Keď sa hráč začne v MOBA hre zlepšovať, logicky sa chce posunúť v Ranked lige vyššie. Jediný spôsob, ako to dosiahnuť je hrať, hrať veľa a snažiť sa. Ideálne je mať po svojom boku parťáka v rovnakej lige (bronze, silver, gold, platina, diamond, challenger, …), čím sa náramne zlepší pomer víťazstiev. 

Zo začiatku to ide pomerne jednoducho. Ak sa kvalifikujete do najnižšej ligy, silver je na dosah takmer hneď. Stačí odohrať zopár dobrých hier a ste tam. Ak poznáte MOBA hry a dokážete využívať ich elementárne princípy, nebudete mať problém. Pomerne často sa však môžete na určitom ranku zaseknúť. Najviac nefér je na tom to, že nie vždy to znamená presne to, čo by to malo znamenať, a teda že do daného ranku zapadáte. Niekedy sa jednoducho neviete pohnúť hlavne z nasledujúcich dôvodov:

  • ak nehráte dostatočne často
  • ak nehráte s vlastným tímom 
  • ak chytíte x krát po sebe niekoho, komu je to jedno a prišiel si len zatrolliť
  • ak trollíte vy 
  • ak hráte, akoby ste boli vo vyššej lige, no pritom ste, povedzme, len v silver (tento bod vysvetlím, je to pomerne častá záležitosť, ktorú som osobne zažil. Ak hrávate často custom alebo normal hry s kamarátmi, ktorí sú v lige, povedzme, gold/platina, môže sa veľmi jednoducho stať, že sa ako hráč podstatne zlepšíte, a teda budete rozumieť hre na inej úrovni. V praxi to znamená, že hru budete vedieť hrať správnejšie. Schválne nepíšem lepšie, pretože lepšie môžete hrať maximálne tak zvolenú postavu, a to s vysokou časovou investíciou. Ak teda v podstate hrávate len s ľuďmi z gold/platina + ligy a sám ste, povedzme, silver, veľmi sa vám zmení herný štýl, a to až natoľko, že nebudete schopní vo svojej nízkej lige zahrať v podstate nič. Ak teda nevenujete dostatok času sólo hraniu vo svojej lige, je takmer nemožné dostať sa z ligy vyššie.)
  • ak niekto spustí hru, pretrpí queue a napriek tomu je AFK
  • nekvalitné internetové pripojenie
  • antické PC, ktoré nezvláda rozbehnúť hru aspoň na 60 fps stabilne aj pri tímových bojoch (musíte mať skutočne antické PC, League of Legends šlape aj na skutočne nevýkonných počítačoch dobre)
  • ak sa venujete viac analýze ako samotnému hraniu
  • hate do chatu
  • frustrácia z tímu 
  • nadávanie v chate 
  • ak sa venujete viac hľadaniu chýb iných ako tých svojich

Máme tu teda celkom slušný zoznam vecí, ktoré môžu a v praxi aj ovplyvňujú postup do vyššej ligy. Väčšina z nich sa dá jednoducho eliminovať. Stačí sa nad nimi zamyslieť a hneď je jasné, že každý z nás, MOBA hráčov, niečo z daného zoznamu spĺňa. Ak by tomu tak nebolo, neexistoval by ani praktický dôvod k tomu, aby ste nepostúpili v lige vyššie. 

Ak však na hru nemáte dostatok času, nesledujete momentálnu metu, ignorujete patch notes (zmeny v hre) prichádza pomaly, ale isto, stagnácia. So stagnáciou prichádza hnev, a ten máme ako ľudia tendenciu prenášať na druhých.

Kľúčové slová
hry, MOBA
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Pridať komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.

Posledné komentáre

Predmet Autor Dátum
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … Menommm 23. september 2016 - 14:41
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … hurkov 31. august 2016 - 9:17
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … m2fizy 30. august 2016 - 19:35
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … Broslowski 30. august 2016 - 11:52
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … dranko 30. august 2016 - 10:39
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … m2fizy 30. august 2016 - 9:46
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … m2fizy 30. august 2016 - 9:37
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … Broslowski 30. august 2016 - 8:09
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … buko1 30. august 2016 - 7:20
Re: MOBA hry a ich prekliata komunita … hurkov 29. august 2016 - 19:09
TOPlist