EN

Kugoo Kirin S1 Pro – konečne dobre postavená lacná kolobežka

Kugoo je na Slovensku pomerne známa značka kolobežiek a vidieť ich na slovenských cestách a chodníkoch nie je až taký problém. Dávnejšie som mal na test iný lacný variant od tohto výrobcu S1 Pro. Napriek tomu, že za daný peniaz išlo o dobrú kolobežku, po viac ako 400 kilometroch sa začali objavovať problémy s ľahšou konštrukciou, či elektronikou.
Kolobežka s podobným názvom Kirin S1 Pro je však postavená trochu inak – konštrukcia, brzdy...

Balenie, špecifikácie

 

Balenie je pomerne kompaktné a ľahké – dokopy váži 17 kilogramov a samotná kolobežka z toho 13,6 kilogramu. Na porovnanie pôvodná S1 Pro vážila len 11 kilogramov. Takže už teraz je jasné, že posun v kvalite spracovania tu rozhodne bude.
Kolobežku chráni proti nárazom primárne biely polystyrén okolo kolies a stredovej tyči. Jediné, čo treba na kolobežke poskladať sú riadidlá – tie sa prichytia štyrmi skrutkami. V podstate zopár minú na rozbalenie, 5 minút na zmontovanie riadidiel a môžete s kolobežkou vyraziť na cesty.

 

 

Kugoo Kirin S1 Pro stojí 262 eur a môžete si ju kúpiť v internertovom obchode Geekbuying. Dodanie z EÚ veľkoskladu.

Pre cenu 262 eur použite kupón: NNNSLKKSP


Dizajn, Prax


Kugoo Kirin S1 Pro zaujme svojou farebnou kombináciou, ktorá je vlastne u tohto modelu jediná – čierna s oranžovými časťami (okolo tlmičov, skladacieho mechanizmu, vnútornej strane kolies a v zadnej časti na zadnom blatníku). Kto má túto farbu rád, príde si na svoje.
Konštrukcia Kirin S1 Pro sa totálne zmenila oproti S1 Pro. Hlavná tyč riadenia je jeden kus hliníka a sklápací mechanizmus je o triedu silnejší. Pokrok vpred, čo sa týka konštrukcie je naozaj citeľný.
To, čo vám možno nedá, sú páčky na volante – žiadnu mechanickú brzdu tu nehľadajte. Kirin S1 Pro sa spolieha na brzdenie motorom a zošliapnutím zadného blatníka. Popravde zabrzdiť viete spoľahlivo, ale ak prechádzate na túto kolobežku z nejakej, ktorá používa klasickú brzdu, chvíľu si budete musieť na toto zvyknúť. 

 

 

Kto má rád oranžovú, príde si na svoje. V kombinácii s čiernou vyzerá kolobežka skvelo.


Pri plnej rýchlosti, s 80 kilogramovým závažím (mnou), je brzdná dráha akceptovateľná – 5.3 metra. Ale popravde na spôsob dávkovania brzdného účinku si treba zvyknúť. Pri prvej jazde som mal v hlave myšlienku, že vlastne miesto kedy mám začať brzdiť neviem vlastne vôbec odhadnúť. Pri blížiacej sa ceste alebo prechodu som niekedy brzdil príliš skoro.
Mimochodom, maximálna rýchlosť, ktorú som dosiahol bola podľa kolobežky je 26 km/h. Reálna rýchlosť podľa GPS bola zase 24 kilometrov na rovine, čiže celkom presné merania. Na tak malý motor to je dobrá rýchlosť, ktorú som zvládol dosiahnuť aj pri menšom protivetre.
Sami si viete voliť medzi troma režimami jazdy resp. maximálnej rýchlosti, ktorú vám kolobežka povolí – 15/20/25 km/h. Režim si prepínate tlačidlom pod hlavným displejom. 
Plusom kolobežky je aj dvojité odpruženie – síce patrí k tým lacnejším ale funkciu plní celkom dobre. To, že ide o lacnejšie riešenie pocítite a počujete pri silnejšom prechode nerovnosťami. Vtedy sa tlmiče ozvú kovovým buchnutím.

 

Nášľapná plocha je dostatočne veľká...


Dojazd kolobežky je deklarovaný na 25 kilometrov. K tejto hodnote sa mi nepodarilo dostať a na začiatku jesene, keď už viackrát fúkalo, sa mi dojazd ustálil na 21 kilometroch. Batériu následne dobijete za necelých 6 hodín...

 

Honeycomb pneumatiky

Záver


Kugoo si zaslúži pochvalu za konštrukciu Kirin S1 Pro. Oproti predošlej verzii, S1 Pro, je to veľký krok vpred. Preč je lacná konštrukcia, ktorá po niekoľkých 100 kilometrov jazdy, mala pomaly problém držať pokope. Celohliníková tyč do ktorej sú priskrutkované riadidlá je pevná a nemá prečo časom robiť na kolobežke problémy. Aj keď sú tlmiče z tej lacnejšej kategórii a dajú o sebe vedieť, svoju robotu odvedú tak ako majú.
Menším mínusom je dojazd, ktorý sa pohybuje na úrovni 20 kilometrov a pri veternom počasí treba počítať s menším dojazdom. Kolobežka teda nie je určená na dlhé výlety.
Poteší aj cena 275 eur a poštovné zdarma z Poľského veľkoskladu.

 

 

Oranžová sa nachádza na viacerých miestach...

 

Páčka vpravo slúži na ovládanie rýchlosti, pravá na brzdenie

 

Kugoo Kirin S1 Pro stojí 262 eur a môžete si ju kúpiť v internertovom obchode Geekbuying. Dodanie z EÚ veľkoskladu.

Pre cenu 262 eur použite kupón: NNNSLKKSP

 

Za zaslanie Kugoo Kirin S1 Pro ďakujeme internetovému obchodu Geekbuying.

Komentáre (1)
Jozef V.

Dobry den,
chcem sa spytat, ktora kolobezka je podla Vas lepsia ?
Kirin S1 Pro alebo S1 Plus ?
Dakujem :)

Pridať nový komentár
TOPlist