Ako herný priemysel učí hráčov gamblingu …

, Autor: Michal Grác

O čom bude dnešný článok? Bude o nákupoch v našich obľúbených hrách. 

Keďže už dávno neplatí, že ak si zakúpite konkrétny herný titul, automaticky získate 100% dostupného obsahu, táto téma je viac ako aktuálna. Monetizácia (monetizácia je proces prevodu čohokoľvek do zákonných platobných hodnôt) funguje ako dobre namazaný stroj.  

Oplatí sa zamyslieť nad spôsobom, akým herné spoločnosti vyťahujú peniaze z vrecák hráčov aj po zakúpení herného titulu. Pamätáte si ešte na tzv. “in-app purchases” (nákupy v hre/aplikácii)? Tento trend je pomaly na ústupe. Pýtate sa prečo? Pretože generuje presne toľko peňazí, koľko si daná spoločnosť za daný objekt či subjekt v hre vypýta. A tu sa naráža na nechcenú morálnu hranicu (hra nemôže pýtať za skin, nech je akokoľvek unikátny, povedzme 100 €). Táto hranica značne bráni astronomickým príjmom z nákupov v samotných hrách stať sa ešte vyššími. Ak však do tejto rovnice zaradíme štipku gamblingu, všetko je inak… a odrazu nie je problém investovať v honbe za určitým objektom či subjektom mnohonásobne viac bez toho, aby si to hráči nejak extra uvedomovali. Herné spoločnosti moderným spôsobom nakupovania v hrách učia mladých, i tých starších, aktívnemu gamblingu. A to ma doslova desí… 

  

“Tento skin stojí 10 €. Zaplatím 10 € a dostanem skin. To je fér..” 

V prvom rade by som rád uviedol na pravú mieru fakt, že sa budem vyjadrovať globálne. Nebudem a ani sa nechcem navážať do konkrétnej hry za jej model nakupovania. To, aký model nákupu zvolí konkrétna hra, je na distrubútorovi/developerovi samotnej hry a ich rozhodnutia treba buď plne rešpektovať, alebo sa jednoducho na danú hru vykašľať v zmysle - nepáči sa mi to, tak to nebudem podporovať a hru si užívam tak, ako som ju kúpil.  

  

Štandardný model nakupovania v hrách garantuje príjem určitého objektu za konkrétnu, vopred stanovenú cenu. Povedzme, že si chcem v hre zakúpiť skin na moju obľúbenú postavu. Viem, že základný model je zdarma, pretože bol v hre od času, keď som ju kúpil. V skutočnosti nebol zdarma a malou časťou sa podieľal na celkovej cene hry. V praxi teda nákupom samotnej hry platíte za “základný balíček obsahu”. Za ten nemusíte nič priplácať. Najčastejšie obmedzenie v tomto prípade býva odomykanie po čase. Nemusíte mať hneď od začiatku k dispozícii všetko, čo hra obsahuje. V praxi to kvitujem, vie byť extrémne zmätočné, ak si menej skúsený hráč zapne komplexnú hru a odrazu na neho vybehnú desiatky herných charakterov, z ktorých má každý jeden unikátne vlastnosti a herný štýl. Ale vráťme sa k podstate veci … 

Kúpil som si teda za 10 € skin na postavu, ktorú mám rád. Ako hráč rozumiem tomu, že developer musel na vyhotovenie tohto skinu vynaložiť určitú prácu a ja, ako konzument tohto obsahu, mu za tu prácu veľmi rád zaplatím. Presne tak, ako na pultíkoch kamennej predajne, vidím, koľko musím za danú vec zaplatiť. Stojí 10 €, zaplatím 10 €, dostanem presne to, o čo som si žiadal.  

Takýto systém je jednoduchý, familiárny a pochopiteľný aj pre malé dieťa.  

 

Kľúčové slová
eSport, gambling, gaming, hry, pc hry, playstation, Xbox
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Pridať komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.

Posledné komentáre

Predmet Autor Dátum
Re: Ako herný priemysel učí hráčov gamblingu … Takemeoutofhere 10. október 2016 - 15:12
Re: Ako herný priemysel učí hráčov gamblingu … Marek Slíž 10. október 2016 - 7:20
Re: Ako herný priemysel učí hráčov gamblingu … Broslowski 14. september 2016 - 10:36
Re: Ako herný priemysel učí hráčov gamblingu … passco 14. september 2016 - 7:37
TOPlist