Výstava Highend Slovakia. Reportáž z výstavy venovanej AV technike

Prinášame vám trocha oneskorenú reportáž z výstavy Highend Slovakia, ktorej sme sa zúčastnili aj my. V piatok, 15. októbra, sa v hoteli Crown plaza konal tohtoročný ročník výstavy audio a video techniky. S redaktormi z audiosekcie sme si túto výstavu nemohli nechať újsť, a tak sa s vami aspoň prostredníctvom niekoľkých fotografií podelíme o tento zážitok.

Po vychutnaní si kávičky v hoteli sme sa pobrali k registračnému stolu, kde nám boli odovzdané reklamné prospekty a dostali sme základné, takmer žiadne, pokyny. Pohyb po areáli bol v podstate úplne voľný.

Naše prvé kroky smerovali do areálu vystavovateľa Bis audio. Hneď po príchode do ich zóny nás zaujala zlosovateľná súťaž určená pre všetkých zúčastnených. V zóne Bis audia sa na každom rohu nachádzal kus audio či video techniky.

(pán redaktor Ján Kurej si brúsil zuby na slúchadlá od Denonu, ktoré boli vydané pri príležitosti stého výročia založenia firmy Denon. Tieto slúchadlá bolo možné vyhrať v spomínanej súťaži)

Vystavovateľ Bis audio si pre návštevníkov pripravil tri výstavné sály. V sále s názvom PRAGUE predstavili špičku audiotechniky v hlavnej úlohe s reproduktormi od výrobcu B&W s označením 800 Diamond. Úprimne napísané, po pár minútach strávených v tejto posluchárni sme vychádzali v nemom úžase. Tak realistické no zároveň priestorovo podané. Ako vravel náš redaktor Ján Kurej „keď človek zatvorí oči, nemá šancu lokalizovať reproduktory.“ Bola to úplná pravda, reproduktory hrali bez chýb.

Vo vedľajšej sále si pre návštevníkov pripravili malé prekvapenie v podobe elektrostatických reproduktorov od výrobcu MartinLogan, konkrétne model Summit X. Pre mňa osobne to bolo prvé stretnutie s elektrostatickými reproduktormi. Zvukovo boli na veľmi vysokej úrovni. Reprodukcia elektrostatických reproduktorov sa o niečo líšila od klasickej elektrodynamickej konštrukcie. Reproduktory hrali dosť smerovo no o poznanie detailnejšie. O podanie nízkeho frekvenčného pásma sa však staral vstavaný elektrodynamický basový reproduktor.

Cestou z výstaviska Bis audio sme ešte okúsili nedávno recenzované slúchadlá z dieľne B&W P5 a pobrali sme sa na iné výstaviská.

Na prízemí sa už nič moc nedialo, a tak sme sa pobrali na prvé poschodie. Zamierili sme priamo do výstaviska DSI Slovakia, kde predstavovali výrobky od JB, HARMAN/KARDON, INFINITY, AKG, VIVANCO.

Negatívne nás tu prekvapila neochota vystavovateľa odpovedať na položené otázky.

Hneď pri vstupe zaujala trojica reproduktorov, a ako vidno na obrázku nešlo o hociaké reproduktory. Jánovi sa najviac pozdávali reproduktory Infinity, mňa zaujali v celku tiež pomerne atypickým tvarom. V miestnosti bola umiestnená aj LCD televízia, na ktorej bol pustený film, z reproduktorov sa ozývala nahrávka prehrávaná na zostave od HARMAN/KARDON.

Ku kvalite sa ťažko vyjadriť, reproduktory hrali potichu a nevýrazne. Našemu redaktorovi Jakubovi hneď zasvietili očká keď zbadal, že sa na okraji výstaviska blyštia úplne nové slúchadlá z dielne AKG Q701 v zelenom farebnom prevedení.

Ján si slúchadlá na chvílu nasadil na hlavu a pokúsili sme sa na tieto slúchadlá vystavovateľa spýtať, no márne...Táto situácia nepotrebuje ďalší komentár. V strede sály bol umiestnený stojan s kompletným portfóliom značky AKG, v pozadí zasa žiarili pc reproduktory z dielne JBL. Ďalšia zastávka, sála KIEV ...

V sále KIEV vystavoval svoje produkty vystavovateľ KETOS. Prečo zvýrazňujem názov vystavovateľa? Vysvtelenie je prosté. KETOS si pre návštevníkov pripravil skutočne obdivuhodnú prezentáciu spojenú s priamou komparáciou tej istej skladby nahratej na LP, CD, FLAC, a v HDR kvalite (24 bit). Vráťme sa najskôr k predstaveným modelom. Vystavovateľ predstavil v skutku zaujímavú audio zostavu, ktorá nás hneď po príchode očarila svojím prednesom. Značky: Dynaudio, Electrocompaniet, NAD, Audio Research, ProJect, Ortofon, Meridian Sooloos, XLO, Speakers Corner sa postarali o úplnú a krásnu harmóniu zvuku. Zostava bola poskladaná do detailu, hrala naozaj krásne.

V hlavnej úlohe boli reproduktory značky Dynaudio. Vystavovateľ si však priniesol až dva páry reproduktorov, ktoré podľa požiadaviek prehadzoval tak, že raz hrali stĺpové krásky s označením Focus 360 a po prehodení sa do reprodukcie opreli regálové reproduktory Confidence C1. Úprimne, z môjho pohľadu boli C1tky najväčším prekvapením celej výstavy, pretože hrali neskutočne krásne. Ak by som mal neobmedzené množstvo financií, nemal by som veľa dôvodov siahnuť po TOPende, ktorý vystavovali v BIS audio Diamond 800. Ich prejav bol nekonečne detailný, krásne čistý a priam neuveriteľne priestorový. S pánmi redaktormi sme ostávali v nemom úžase. Za mňa musím napísať, že hrali určite o dosť lepšie ako stĺpy Focus 360.

Presne takto má prezantácia vyzerať. Vystavovateľ vyšiel v ústrety každej požiadavke, ktorú sme na neho mali, abolútne s nadšením predstavoval „nový“ HDR formát nahrávok a ako som už hore spomínal, púšťal nám jednu pieseň nahratú na rôzne médiá a 24bitová nahrávka vychádzajúca z akéhosi pc based systému absolútne prevalcovala LC,CD a tiež aj FLAC nahrávky. Nasledovala krátka diskusia o budúcnosti 24bitových nahrávok ako aj zopár otázok na telo keďže sa nám vystavovateľ priznal, že C1tky má aj doma.

Z tohoto výstaviska sa nám vychádzalo určite najťažšie. Naše ďalšie kroky smerovali do sály WARSAW, kde svoje produkty vystavoval CANOR Audio.

Sála sa delila na dve časti. Jedna z nich bola slúchadlová, vdruhej bolo možné sa luxusne usadiť a vychutnať si kompletnú zostavu CANOR na reproduktoroch od B&W.

Slúchadlová časť ponúkala na prehliadnutie slúchadlové zosilňovače ako aj vypočutie si slúchadlovej zostavy. Canor sa pýšil aj svojím patentom na test elektróniek, ktoré používa vo svojich zariadeniach.

Slúchadlová zostava ústila do slúchadiel značky Sennheiser s označením hd650.V CD prehrávači sa krútilo CD od známej jazzovej speváčky Diany Krall. Zostavu som si samozrejme vypočul, Jakub tiež neodolal a skúsil, čo so Sennheisermi spraví elektrónková elektronika.

V druhej časti sály sme si s chalanmi na chvíľu oddýchli od behania no netrvalo to dlho. Reprodukcia bola učite kvalitná no zdrojom nahrávky bola LP platňa enormne nabitá statickou elektrinou, čiže celkový efekt znel vcelku rušivo. Zvuk neustále a nepravidelne praskal. Vystavovateľ určite podcenil antistatické obaly na LP platne.

Času bolo málo, pobrali sme sa teda ďalej a to priamo na druhé poschodie. Na druhom poschodí sa nachádzalo obrovské množstvo vystavovateľov. Svoje nadupané zostavy mali však pospratávané v malých miestnostiach čo určite nebolo najlepšie.

Najviac určite zaujali sĺpy vystavovateľa Hi-End Studio – Image &Co od značky KLIPSCH s obrovským akustickým tlakom, ktorý sme si s Jánom vychutnali naplno.

Za spomienku určite stojí vystavovateľ Centron, ktorý priniesol na výstavu štúdiové reproduktory značky Genelec. Reproduktory na svoju veľkosť hrali skvelo. Zaujala aj ochota vystavovateľa odpovedať na otázky.

Posledné nami navštívené výstavisko sa nachádzalo v suteréne. Navštívili sme vystavovateľa Basys, ktorý na výstavu priniesol tieto renomované značky KEF, Pioneer, Loewe, BOSE, Beyerdynamic.

Zo slúchadlovej zóny si spomeniem na nami recenzované Beyerdynamic T1, ktoré boli žiaľ zapojené do zosilňovača, do ktorého nešiel žiaden signál. Ochytať bolo možné aj novinku od beyerdynamicu s označením T50, ktorých recenziu vám prinesieme v dohľadnej dobe. V Basyse vládla veselá atmosféra po celý čas, čo sme sa nachádzali vo výstavisku.

Z reproduktorov sa Basys pýšil predstavením reproduktorov od KEF s označením MUON. Žial, počas našej návštevy reproduktory hrali extrémne potichu a v celej hale bol priveľký hluk. Treba však priznať, že reproduktory sú v skutočnosti obrovské. Či sú veľké aj zvukom posúdiť neviem.

Od nás je to všetko, viac sme nestihli no dúfam, že sme vám aspoň takto priblížili, ako to vyzeralo na tohtoročnej výstave AV techniky Highend Bratislava.

Komentáre (36)
lucas
Do Platanu ste nesli vobec?
ri666
..tie Kef Mulon hrali proste brutalne skvele..len mat tych 160k eur..=DD
Broslowski
veru neboli, ako som spomenul casu bolo velmi malo :-) to ri666 velmi lutujem ze nebola moznost si ich vypocut v plnej parade no uz som dohodnuty viacmenej so zastupcom basysu na osobny posluch v ich poslucharni. Sam som zvedavy :-)
baqq
pekny report, niektore su fakt dzive tie repro :) zaujali ma aj tie 24bitovky, ci fakt prekonaju LP aj co sa tyka dynamiky "zivosti" zvuku,... teda tej sfery kde sa doteraz elektronicky zaznam nechytal, viete isto kam tym mierim... ;) rad by som to niekde pocul. resp., co je k tomu potrebne ako hardware..a ake su to typy suborov..a ci su bezne dostupne nahravky v nich, alebo ako to je.. podla mna by to bol dobry namet aj na sirsi samostatny clanok
Broslowski
Problem je v tom ze nie vela nahravacich studii je ochotnych nahravat rovno do 24 bit kvality(respektive zakaznik studia nema dovod vyyhodit prachy navyse za takuto nahravku kedze 80% tenns si taha muziku v dakom pofidernom mp3 ze ano :-)). Konzumna spolocnost to proste nevyzaduje tak preco to robit ze :-) No dynamicky tie HDR nahravky valcovali uplne vsetko, samozrejme platna mala teda aspon pre mna stale o cosi lepsu dynamiku ale predsa ten priestor a detail , to sa neda porovnat ani nahodou to bol orgazmus! Na prehratie hdr nahravky v 24bit kvalite potrebujes len 24bit DAC, naj je vytiehnut signal z pc nie cez usb ale cez spidf cize pomocou konventora od Hiface ( http://www.tweekgeek.com/_e/Portable_Computer_Audio/product/HiFace/HiFace.htm ). n alanke sme mali taku zostavu ktora bla schopna pustat aj take nahravky, jednym slovom je to masaker. Vdaka za namet na clanok, budeme to v redakcii konzultovat a mozno sa aj daco zbucha :-)
sedgar
problem bude podla mna v niecom inom. nieje to ani tak v nechuti nahravat nahravky v 24bit formate ale v "podivnej" nechuti studii vyuzit cele dynamicke pasmo ktore im tento format poskytuje... K mp3 - myslim ze dynamicke schopnosti mp3 castokrat prevysuju dynamiku nahravok na CD/audioDVD niektorych nahravacich studii :). Docela by ma zaujimalo nestranne porovnanie nahravky v 24vs16bit kvalite. Idealne s 16bit verziou konvertovanou s tej 24bitovej testujucim redaktorom. PS: dovolim si odkaz na velmi pekny clanok zaoberajuci sa dynamikou nahravok (dufam ze neporusim pravidla fora :)): http://www.audiodrom.cz/RoadToHell.html
predatormx5
Zvuk z analogoveho CD :) je dobry a ak je dobra nahravka a sa pusta na takych strojoch ake su na tejto vystave, tak je velmi tazke povedat, ze co akurat hra. Ale vsetky LP maju nizku dynamiku nizkych tonov, basy sa ti proste stratia, cize sa oplati pocuvat na LP hudbu, ktora ma pekne stredy a vysky, jazz, soul a neviem co este. Ked sa pustu nejaka dynamicka vec tak citis ze ti nieco chyba. K clanku, viacery co sme boli na vystave a aj podla mna, hrali tie MartinLogany priestorovo a by som povedal, ze viac priestorovo ako moje 5.1. Normalne sa nedalo urcit, odkial to vlastne hralo, tie B&W hrali fakt dobre (na druhy den, vymenili celu high-end zostavu za McIntosh), ale zeby hrali priestorovo, no neviem a navyse co ma prekvapilo, ze aj tam chybali basy, aj ked hralo CD tak basy ako by sa vytratili, za bedne za 21 000 by som take nieco necakal. A v tom BisAudio sa oplatilo ist aj na tu prezentaciu 3D kina. TIe projektory SIM2 3D (63 000) mali take genialne 3D, ale to bolo proste naprosta pecka, uchvatne, toto co je v kinach, alebo nebodaj v telkach, to je atrapa 3D resp atrapa na parodiu. Zvysok domaceho kina bola 7.2 B&W a McIntosh (kino za zhruba 200 000)
lucas
Kino bolo 7.1 Boli sice 2 suby, ale boli na jednom kanali
Broslowski
prave ze LP sa vyznacuje extremnou dynamikou:-) tu (ne)navstavu 3d kina fakt lutujeme... skoda snad nabuduce :-)
1adad1
bol som, nelutujem a myslim ze tie hlinikove repro boli bohovske
Broslowski
ked sme tam boli my sedeli sme v 1. rade a bola tam strasne nahlas daka opera ci co a skoro mi cvrklo ked to poriadne zadunelo :-D fakt sila tie hlinikove membrany
predatormx5
na vystave som bol kazdy den vystavy, ale az na posledny pokus, sa mi podarilo ich pocut. Navyse aj skvele vyzeraju a hlavne tak majestatne.
rottenkiwi
Jeden Superman ci Chuck Norris, ci jak sa vola, minule rozlisil 32-bit tiff na 6-bit TN LCD monitore. :) Podobne je to s tymi 24-bit audio nahravkami na reprakoch pod 66 666 €. :)
lkuzman
dík za pekný report :)
Wizik
Výstava bola skvelá, škoda len, že sme mali tak málo času. Mňa osobne najviac dostali Dynaudio regálovky svojim pomerom zvuk/cena a taktiež genelec 2.1 systém, niečo neskutočné na táke mini repráčiky + subwoofer. Ďakujem samozrejme kolegovi Janovi a Michalovi za príjemne strávený večer ;).
juloSVKxxl
Super, super robota!!! Len tak ďalej Páni HiFi-sti. :-)
Broslowski
http://www.highendslovakia.sk/ Nas redaktor pan Kurej sa dostal na titulku stranky vystavy.To je tka ked sa spoji umenie fotografie s fotogenetikou :-D
FrantaBina
Hmm, proč vám to v BA hraje líp než v Praze na Home cinema? V Praze Martin Logan zvuk hroznej, ty nové BW taky nic extra.
Broslowski
miestnosti urcite neobli rovnake+ co viem menili pocas vystavy aparaturu. Urcite mi das z apravdu ze kazda takato zmena spravi vela.
Odar
FrantaBina --> To sme uz preberali inde :-) 800D podla mna pohoda, tak isto Logany. Dokonca sa stali jednou z moznosti pre mna do buducnosti. Fakt to moze byt aj akustikou. Ja sa skor cudujem, ze niekomu sa pacili tie nalestene KEFy. Pre mna katastrofa. BTW co sa najlepsieho zvuku vzhladom na pomer cena / vykon / hodnota - jednoznacne Dynaudio v Ketos-e.
Broslowski
presne, confidence C1 straaasne valcovali! Alebo sa ti viac pacili stlpové varianty?
Odar
Vtedy hrali asi tie velke (jednoznacne sa to nedalo sluchom rozoznat a nepytal som sa). BTW chvilu som sedel aj za vami - "svatou trojkou" :DDD
atomi
Tak tie regalovky Confidence C1 hrali neskutocne dobre. Dostatok basov, ostre a presne vysky. Mne sa ich zvuk pacil viac ako Focus 360. Bolo by treba vyskusat viac zanrov. Focus 360 mali take jemnejsie hodvabne vysky.
Broslowski
OMG co si sa neozval? ked si tam sedel ked my tak hrali C1tky bo sme mu vraveli nech proste pusti tie C1tky lebo je to masaker :-D
Odar
Nebol som si isty, ze ste to vy. Wizik mi to ale potvrdil. Navyse som nechcel rusit okolie - to, ze bude hrat HiRes najlepsie som vedel z vlastnych skusenosti a nepotreboval som tam okolo toho kecat a mlatit slamu :DDD
Wizik
Áno áno, lebo ty máš doma high-end gramec, CDP, meridian systém a všetko si si to vyskúšal ešte pred tým, ako si išiel na výstavu a my chudáci z pc.sk sme len mlátili slamu, že ?
Broslowski
aha, klasika, velky odar prehovoril... mal si sa ozvat a povedat nam to tam, ze to co robimem je len mlatenie slamou...
Odar
Ze som ja vobec reagoval . . . niekedy by stacilo trosku nadhladu a nebrat vsetko osobne. Kto uz k HiRes pricuchol, iny vysledok neocakaval. Na to netreba mat netopierie usi a staci na to bezna zostava strednej triedy. Alebo vy ste ocakavali cosi ine? Silne pochybujem. Osobne si myslim, ze ta prezentacia bola urcena zarytym "hifistom", ktori nedaju dopustit na stary dobry vinyl (ano, ma to svoje caro), alebo na CD a nic nove neuznavaju. Ide skor o starsie rocniky, ktorym formaty ako FLAC, APE a podobne nic nehovoria. Myslim si, ze mladi su v tomto dalej. A zvlast ludia, ktori sa motaju okolo PC.
Broslowski
este taka otazocka do plena... neprislo vam to byt az moc snobske? cela ta akcia?
Odar
Osobne som ten pocit nemal. Nik tam na mna nezazeral stylom "co tu chce tento sedlak". Ono si treba v dnesnej dobe uvedomit jednu vec. Bezne sa stava, ze pride clovek navleceny v saku za tazke prachy, tvari sa, ako mudrlant a potom kupi AVR za 200 EUR a ide domov. Po tom pride typek vo vysuchtanych rifliach, vypocuje, objedna Logany a McIntosh, vypyta si fakturu a s usmevom odchadza domov :-)))) Proste niekto sa tam siel "nazrat" a niekto tam siel kvoli tomu, ze si chcel spravit prehlad, lebo cosi chce / planuje kupit. Pre mna osobne ta akcia splnila ucel. A na vlastne usi som pocul, ze nie vsetko za miliony aj hra ;-)
bliss
Bolo tam vážne super. Kto nešiel, môže ľutovať. Len nejakú cenu som mohol vyhrať :D Aj tie Denony by stačili :D
bucala
No ja som bol veľmi spokojný... :D Najlepšia bola prezentácia SIM2 Lumis C3X 3D projektor domáceho kina (podotýkam vraj kompaktného - na otázku koľko tá zostava váži, som dostal odpoveď... cez 10kg jeden projektor + druhý projektor + veľký kovový rám, takže asi 50kg :D) Bol som fakt zaskočený kvalitou 3D a celkového dojmu... Inak čo sa týka toho či to bolo alebo nebolo snobské tak stačia 2 slová "High End" ! patri to k tomu :D Mne osobne sa to zdalo v pohode... keď som sa pýtal tak boli niekde až prekvapivo ústretový:D
predatormx5
Tie projektory boli neskutocne, kto ich nevidel v akcii, nevidel 3D este. A pri tom to bolo obycajne 3D blúrejko. A takmer vsetci ti vystavovatelia boli velmi ustretovy, niekedy az priatelsky by som povedal (CANOR audio) pustili co si chcel, vysvetlili, kopu brozurok dali , by som povedal ze az niekedy vela kecali (hlavne ten typek pri Dynaudio :) ).
Broslowski
Zaujala vas vystava natolko ze pojdete aj buduci rok?
lucas