Recenzia Crash Team Racing Nitro-Fueled

Keď pred 2 rokmi SONY ohlásilo návrat remastrovaného Crasha, všetci sme sa vrátili do detstva a musíme uznať, že pôvodná hra bola veľký úspech. Priniesla skvelú grafika, rovnakú hrateľnosť ako pred 23 rokmi a ako bonus vyššiu náročnosť. Príchod ďalšej hry bol zaručený a už aj dnes sa dá predpokladať, že ďalšie hry ešte prídu. Chýba napríklad výborný 4. diel série. Táto recenzia je však o závodnej arkáde Crash Team Racing.

Úvod

Hra vám na začiatku ponúkne klasický retro mód závodenia, dokonca s retrozvukom alebo moderný prebasovaný režim. Zmenený je aj štýl hry. Čo vás prekvapí, je značné previazanie na internet. Nie, že by hranie bez internetu nebolo možné ale mnohé veci (napr. denný bonus rôznych odmien, ktorý sa mení) nakupujete za herné peniaze, prípadne niektoré odmeny (ako skiny) sú dostupné len s internetovým pripojením.

Hra má zabudovaných niekoľko módov. Príbehový mód sa skrýva pod názvom „Arkáda“. Tento mód pre jedného hráča poskytuje dobu hrania asi na 5 – 6 hodín. Už stredná náročnosť je výzva a poriadne sa zapotíte. Nanešťastie rovnako ako ja zistíte, že náročnosť v priebehu hrania zmeniť nejde a tak vytvoríte nový profil s najľahšou úrovňou, aspoň na štart, kým pochopíte mechaniku hry. Ako som spomenul, je možné meniť retro a moderný mód. V modernom móde je možné na mape meniť postavy, skiny, autíčka a ďalšie vizuálne vylepšenia. Retro mód je identický ako originál.

Lokálny mód podporuje hranie v splitscreene až pre 4 hráčov. Inak na výber máte zo 7 režimov od súboja, time trial až po zbieranie relikvií či kryštálov. Príbehový mód sa rozprestiera na mape, ktorú postupne odomykáte výhrami v závodoch a samozrejme porazím jednotlivých bossov. Každý závod musíte vyhrať, nestačí tak zbierať body (tie slúžia len na nákup skinov). Za každý závod získate pohár, pričom jednotlivé závody majú určený minimálny počet pohárov. Do bonusových levelov sa dostanete až potom čo získate rôzne špeciálne bonusy v časových závodoch (napríklad zbieranie mincí či písmenok : C,R,T). Pri kúpe hry v predobjednávke (môže byť ešte skladom) ste dostali pár špeciálnych skinov extra na postavy, ku ktorým sa iným spôsobom dostať nedá.

Lokálny mód má oproti tomu jednotlivé mapy plne otvorené. Dostupných je asi 30 rôznych máp a niektoré sú skutočne rýchle, náročné a šialené. Inak PS4 verzia má bonusový level „Retro Stadium“. Počas samotných závodov musíte nabíjať nitro pre zrýchlenie či zbierať krabice so zbraňami, ktorými eliminujete alebo spomalíte svojho súpera. Spolu je dostupných 8 zbraní – od obranných po útočné. Moje najobľúbenejšie sú riadené rakety a keď ich vystrelíte správne, svoj cieľ trafia s veľkou pravdepodobnosťou. Ani vaši súperi nespia na vavrínoch a tiež vytvárajú rôzne nástrahy s cieľom vás eliminovať, preto sa musíte v priebehu hry naučiť tieto útoky rôznymi metódami odrážať. Napríklad pred raketou hodiť TNT krabicu a podobne.

Graficky hra pôsobí nádherne, nie je to žiadna realistická ale kvalitne nakreslená grafika. Ostrosť textúr je skvelá a poteší aj farebnosť a rôznorodosť jednotlivých levelov. Nechýbajú tú lávové mapy, sci-fi mapy či ľadové a pušné mapy. Medzi mapami sa líši aj fyzika správania sa vozidiel. Inak vozidlá a postavy majú rôzne vlastnosti a niektoré „káry“ sú rýchlejšie alebo majú lepšiu ovládateľnosť na určitom povrchu.

Hra inak beží natívne v rozlíšení 2560×1440 pixelov na konzole PS4 Pro, avšak pri aktívnom supersamplingu sa znižuje rozlíšenie na 1080p. Hra je zamknutá podľa zahraničných testov na všetkých konzolách na 30FPS. Zvukové podanie je tiež výborné ale nečakajte od toho žiadne epické ódy.

Záver

Crash Team Racing Nitro-Fueled je ďalší skvelý remaster pre hranie s kamarátmi po večeroch a to vďaka tomu, že hra podporuje hranie až pre 4 hráčov cez splitscreen. Potrebuje len poriadne veľkú TV alebo projektor. Závody sú zábavné a to je, podstatné a potešia mnohé módy. Vyzdvihujem opäť skvelú grafiku, ktorá je minimálna tak dobrá, ak nie ešte lepšia ako pri remaster N.SANE Trilogy. Ak máte radi závody, tak si určite užijete. Niekoho poteší aj online mód. Od nového CRT čakajte jednoduchý oddychový titul. Jediný mínus je pre mňa nemožnosť zmeniť náročnosť v príbehovom móde a hlavne najvyššia náročnosť je extrémna.

Plusy Mínusy
Atmosféra

Krátka dobra hrania pre