WhatsApp: zarábanie peňazí nás nezaujíma

Relatívne nízke ceny, za ktoré je dostupný messenger WhatsApp, nestačia na to, aby z nich spoločnosť mohla profitovať.

Spoluzakladateľ WhatsApp Jan Koum vysvetlil na konferencii v Mníchove, že až doteraz nebolo dôležité, ako skutočne zarobiť peniaze. Otázka ako možno prevádzkovať službu so ziskom bude podstatná zrejme až od roku 2016.

Stredobodom strategického smerovania spoločnosti je stále rast. „Chceme byť na každom smartfóne po celom svete“, vyhlásil Koum. Preto sa spoločnosť sústredila iba na prevádzkovanie WhatsApp ako čistého messengera.

Užívateľov neobťažuje žiadna reklama. Podľa Kouma sa reklama do takého osobného zariadenia akým je smartfón jednoducho nehodí. Nedochádza ani k zbieraniu dát užívateľov. Prevádzkovateľ messengera sa snaží uchovávať čo najmenej informácií o užívateľoch.

Zdá sa, že koncept si počína veľmi dobre. Službu využíva asi 430 miliónov aktívnych užívateľov po celom svete. Príjmy poskytovateľa sú v súčasnej dobe obmedzené iba na malý ročný užívateľský poplatok.

Na tom nemohli nič zmeniť ani problémy s bezpečnosťou v minulosti. Koum síce podotkol, že komunikácia medzi používateľmi je šifrovaná, no spočiatku tomu tak nebolo. Následne sa bezpečnostné funkcie implementovali tak zle, že nebol žiaden problém ich vyradiť. Minimálne u používateľov ktorí kladú dôraz na ochranu svojich dát si firma na dôvere nezískala.

Zdroj: Winfuture.de

Pridať nový komentár
TOPlist