A zatiaľ nie je žiadna vyhliadka na skoré zlepšenie.
Internetový vyhľadávač Bing, ktorý v júni roku 2009 spustil Microsoft ako konkurenciu pre Google, už stihol spoločnosti vyrobiť stratu 5,5 miliardy dolárov. Softvérový gigant v podstate ešte nezarobil žiadne peniaze zo svojho on-line biznisu. Aby internetový vyhľadávač získal pozornosť inzerentov, musí mať podľa analytikov trhový podiel aspoň 25% až 30%. Dnes má však Bing iba 14,7%, do ziskovosti teda chýba asi dvojnásobok súčasného stavu.
Napriek tomu, že sa Microsoft môže pochváliť veľkým rastom podielu, z 8,4% na začiatku pôsobenia, nie je to na úkor hlavného konkurenta - Google. Ten si udržuje jasné prvenstvo s 64,8%, čo je zanedbateľný pokles z 65% kedy štartoval Bing. Väčšinu percent nachytal vyhľadávač Microsoftu od Yahoo, Ask.com a AOL.
Spoločnosť ale má svoje plány, ktorými chce svoju službu ešte viac pozdvihnúť. Musí síce zápasiť so zaužívaným slovným spojením "idem si to vygoogliť", avšak funkcie ktoré chce realizovať môžu skutočne zaujať. Prezident pre on-line služby hovorí o "reorganizovaní webu". Cieľom nie je napodobniť Google, ale celkom zmeniť systém.
Niektoré zo zmien sa už teraz zavádzajú. Ide napríklad o zobrazovanie informácií pri hľadaní určitých reťazcov - kalendáru nasledujúcich zápasov a mapy k štadiónu pri hľadaní lístkov k športovému podujatiu, zobrazenie dní s najvýhodnejším nákupom letenky či funkcie porovnávania produktov priamo na stránkach Bing-u.
Microsoft chce vyťažiť aj so spolupráce s Facebookom a Nokiou, chce tiež využiť sieť svojich produktov a partnerstiev pre lepšie pochopenie toho, čo používateľ skutočne chce. Na rozdiel od Google má viac priestoru experimentovať, ak niečo pokazí, nepoloží to celú spoločnosť. Google má však na vyhľadávaní a následnom predaji reklamy založený celý svoj biznis. Aj preto sa snaží v poslednej dobe viac diverzifikovať svoje činnosti a preraziť na nové trhy (sociálne siete, operačné systémy pre mobilné zariadenia atď.).
Zdroj: CNN
pif666
OkiGraphics
passco