Vega príde o primitívne shadery, budú asi natrvalo vypnuté

, Autor: Ján Kisty

AMD údajne vypne v ovládačoch nové “primitívne” shadery, sú zbytočné a možno nefungujú.

Zdá sa, že implentácia nových primitívnych shaderov nie je dobrá a môžu mať negatívny vplyv na výkon. Ich využitie je v praxi nulové. AMD má údajne vypnúť primitívne shadery na úrovni ovládača, budú sa dať ale určitými inštrukciami vyvolať.

Malo pritom ísť o revolučnú novinku po vytvorení a príchode unifikovaných shaderov spolu s DX10. Tie nahradili predtým existujúce Vertex a Pixel shadery. Možno si pamätáte, ako sa pred 10 rokmi výrobcovia predháňali, kto má viac shaderov, tie prakticky okrem rasterizačných jednotiek určovali výkon. Neskôr sa k nim pridali geometrické shadery, tesalačné shadery a iné.

Tieto (primitívne) shadery podporuje architektúra Vega ale údajne nikdy neboli aktivované. Shadery tak teoreticky pôjde využiť, avšak už nie na hardvérovej úrovni. Dôvod ukončenia podpory nie je jasný.

Zdroj: guru3D

 

Kľúčové slová
AMD, AMD Radeon
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Re: Vega príde o primitívne shadery, budú asi natrvalo vypnuté

Bulvárny a zavádzajúci nadpis.
Radšej odporúčam záujemcom o informáciu prečítať si priamo zdroj na Guru3D, pretože tento "prepis" je dosť mimo.
Primitive Shaders nebudú vypnuté a nejde ani o "ukončenie" podpory.
Jednoducho to pre vývojárov znamená, že cesta k Primitive Shaders bude len cez API ("to be released" znamená zrejme v niektorej budúcej verzii) a už nie priamo na úrovni ovládača, takže s tým musia do budúcnosti vo svojej aplikácii/hre počítať, ak to chcú využiť.

Tie shadery neboli aktívne na Vege.

Poslať nový komentár

TOPlist