Valve experimentuje s metódami na zvýšenie herného zážitku

Výrobca hier chce umocniť herný zážitok z hrania svojich hier pomocou inovatívnej technológie.

Valve vyvíja niekoľko rozdielných metód, ako priniesť nový "vietor" do hrania hier. Jednou z metód, ako chce Valve umocniť zážitok z hrania je, dostávať spätné informácie od hráča ako práve reaguje na dej hry. Ide o tzv. biofeedback. Počas minulotýždňovej konferencie NeuroGaming na Expo, týkajúcej sa emócií v hrách, experimentálny psychológ Mike Ambinder (ktorý dohliada na tento program vo Valve) povedal, že Valve sa intenzívne zaoberá myšlienkou, ako by mohol byť biofeedback zakomponovaný do hier. Ešte zaujímavejšie však je, ako reaguje hráč na samotnú hru, keď sa k slovu dostane biofeedback.

 


Je vidno ako Valve chce priniesť niečo nové do herného priemyslu, podobne ako sme písali o novej ére hrania hier. Dnes sa používajú na hranie gamepady, klávesnice a myši. Podľa Valve by však ich inovatívna technológia mohla priniesť aj výrobcovi hry spätné dáta o tom, ako hráči reagujú na ich hru. Podľa psychológa Ambindera, Valve už vykonalo niekoľko experimentov, pri ktorých monitorovali, ako sa hráč potí a následne to použili na úpravu deja hry. Experimenty robila firma na hre Left 4 Dead. Ak bol hráč realatívne v pokoji, príbeh hry sa odohrával tak ako bežne (čiže bez použitia biofeedback-u). Ak ale hráč začínal byť nervózny, hra sa zrýchlila a dávala hráčovi menej času na strieľanie protivníkov.

Valve taktiež spravilo špeciálnu edíciu hry Portal, ktorá bola hrateľná očami. Viac info spoločnosť neuviedla, akurát len to, že bola veľmi spokojná s výsledkom.

Zdroj: techspot.com

Komentáre (2)
sanjuro
na ku rit je tymto zebrakom biofeedback ked nevedia nacuvat komunite ani na ich poondenych dev forach
Frosty
nechapem preco sa do toho sere nejaky psycholog a nie nejaky progamer
Pridať nový komentár
TOPlist