V roku 2014 má štartovať prvá Formula E - s elektromobilmi

FIA chce spustiť novú súťaž Formula E vrátane titulu majstra sveta. Jazdiť sa má v historických metropolách po celom svete.

Motoristická asociácia FIA sa dohodla so spoločnosťou FEH na spustení novej súťaže, ktorej účastníkmi budú výhradne automobily poháňané elektromotormi. Stať sa tak má už o dva roky, pričom prvé testy by sa mali začať už v roku 2013. Jazdiť by sa malo po historických centrách veľkých miest po celom svete.

Na začiatku bude v súťaži nazvanej príznačne Formula E jazdiť desať tímov, každý s dvojicou pilotov. Do roku 2016 potom môžu pribudnúť ďalšie dva tímy. Samotné elektromobily by mali byť veľmi podobné vozom ktoré poznáme z Formuly 1, základom má byť model Formulec EF 01 (na fotografiách nižšie). Tento "štandard" bude dostupný všetkým prihláseným účastníkom, tí však môžu vyvinúť svoje vlastné autá celkom samostatne. Formulec EF 01 je poháňaný dvojicou 125kW elektromotorov od spoločnosti Siemens, maximálna dosahovaná rýchlosť je okolo 250km/h, pričom na stovku zrýchli toto auto za asi 3 sekundy. Karoséria a šasi pochádza z vozu tímu Mercedes v súťaži F1.

Miestom závodov majú byť podľa plánov veľké mestá po celom svete, jazdiť by sa malo okolo hlavných pamiatok a zaujímavostí konkrétneho mesta. Šéf spoločnosti FEH, ktorá sa na založení súťaže podieľa, ozrejmil voľbu miesta závodov tým, že mestá sú pre elektromobily prirodzeným prostredím. Jazdiť by sa malo napríklad v Rio de Janeiro, o usporiadanie závodov majú záujem už aj Mexiko a Monako. Ďalšími kadidátmi sú Syndey, Peking, Los Angeles či nemecký Berlín.

Problémom elektromobilov sa však nevyhne ani nová Formula E. Doba prevádzky na batérie totiž bude veľmi obmedzená, hlavne pri plnom výkone motorov. Ten by mal byť poskytovaný po dobu asi dvadsiatich minút, následne zamieria jazdci do boxov, kde sa však nemenia batérie, ale prestúpuje do druhého vozidla. Doba nabíjania má byť hodinu až hodinu a pol.

Zdroj: Golem.de

Komentáre (4)
elementar
Na hungaroringu som po piatom kole musel pchat od usi vatu... a citim som tych 15 tisic otacok vsade na tele.... tu to bude aky zazitok ked prejde okolo vozitkop so zvukom spotrebicu
AmOK
Nestresuj, oni urcite nieco vymyslia a za priplatok budu poziciavat "fajnsmekrom" sluchovy, pripadne, aj cuchovy a rezonancny simulator. ;-) Nam amaterom, co si umenie jazdcov F1 lepsie vychutname v tv, ako niekde na tribune, odkial je dobre vidno tak na 10% trate je pohon ukradnuty. Btw, benzin sa elektro pohonu, pri rovnakej investicii do vyvoja stroja nema sancu vyrovnat, co sa tyka dynamiky, takze ja sa tesim. Z mojho pohladu F1 uz dlhsiu dobu stagnuje a nic pouzitelne v realnom zivote neprinasa. V tomto suhlasim s M1ch4lom, ze z vyvoja elektropohonu v F1 sa moze vela technologii casom preniest do realnych aut. Ropa je globalne svinstvo...
M1ch4l
tu ide skor o vyvoj v oblasti elektromobilov ale mozno to bude aj zazitok, ani nie tak zvukovy ale z pretekania. Ja sice teraz F1 velmi nepozeram, ale brat celkom pozera a hovoril, ze teraz je to dobre, ked maju KERS a moznost sklopit zadne kridlo na rovine. Tieto elektromobily mozu mat o dost viac takychto veci. Jedine, co sa mi nepaci, je ze budu musiet menit monoposty
snap
teraz v f1 neni to len o kerse a o kridle... dokonca na viacerych tratiach tuto sezonu jazdci dokazali ze kers aj kridlo je zbytocne a obcas az moc pomaha... kedy staci ze jazdec je o par desatiniek pomalsi a nema sancu to nakonci udrzat. (zalezi vzdy na trati). Tuto sezonu su dvolezite aj gumy ktore maju zasluhu na zabavnych pretekoch by som povedal este viac ako kers a kridlo dokopy a polno drobnych zmien v pravidlach...
Pridať nový komentár
TOPlist