V automobilovom priemysle môžeme pozorovať silnú snahu o nahradenie motorov spaľujúcich benzín a naftu inými alternatívami. Najväčší podiel majú elektromobily, avšak Toyota verí stále aj vo vodík. Vodíkový pohon predávala vo svojom, nie veľmi úspešnom, modeli Toyota Mirai, teraz prichádza s druhou generáciou.
Druhá generácia má odlišný dizajn od predchodcu, ktorý bol dosť kontroverzný. Nielen ten, pravdepodobne aj nedostatok čerpacích staníc a slabá hodnota pri nasledovnom predaji zapríčinili malý záujem o prvú generáciu.
Toyota šla s druhou generáciou inou cestou, vytvorila elegantný sedan. Nový dizajn sa podpísal aj na zmene samotného návrhu vodíkového pohonu. Palivové články sú teraz miesto podlahy umiestnené pod prednou kapotou, poháňaná je zadná náprava. Tri vodíkové nádrže sú umiestnené pod stredovým tunelom a zadnými sedadlami.
Cena bude v Japonsku po prepočte stále pomerne vysoká, aj po 10 tisícovej dotácii od vlády, pôjde o sumu okolo 48 tisíc dolárov.
Dojazd je dlhší o 30%, mal by stačiť na prejdenie 800 kilometrov, výkon vyšší o 15%. Podporovatelia vodíkovej technológie sa snažia o jej presadenie, pretože ide o čistejšiu energiu ako z iných technológii - voda a teplo sú jedinými vedľajšími produktmi a je možné ich vyrábať zo zdrojov ako metán, uhlie, voda, dokonca z odpadu. Výhodou je to aj pre Japonsko ako krajinu, keďže nemá veľa prírodných zdrojov.
Krcmar Josef
Všechny elektricke vozidla v akekolvek podobe je cesta do pekla vodik je buducnost ludstva len treba vivinut technologiu na rozlozenie vody a ta uz tu je len ju netreba dusit