Tesla oficiálne otvorí Gigafactory 29. júla

 
Napriek tomu, že obrovská továreň Tesly na výrobu batérií do vlastných elektromobilov je v čiastočnej prevádzke už niekoľko mesiacov, doposiaľ nebola oficiálne otvorená. To by sa však malo zmeniť už o necelé dva mesiace, 29. júla.

Práve na tento dátum naplánovali predstavitelia spoločnosti oficiálne otvorenie továrne v Nevade. Na otváracom ceremoniáli by sa mali zúčastniť všetci poprední predstavitelia Tesly, ako aj niekoľko majiteľov vozidiel tejto značky. 
 
 
Zdá sa však, že spoločnosť Tesla zatiaľ odoslala pozvánky len hŕstke VIP hostí. Mali by sa medzi nimi nachádzať ľudia, ktorí „vyhrali“ pozvánky na otvorenie vďaka tomu, že odporučili elektromobil Tesla Model S ďalším piatim záujemcom, ktorí si ho následne zakúpili. Zástupcovia médií zatiaľ neobdržali žiadne pozvánky na akciu, a nie je vôbec isté, že sa ich nakoniec dočkajú. Podobný postup zvolila spoločnosť aj pri odhalení Modelu 3, kedy majitelia elektromobilov dostali svoje pozvánky oveľa skôr ako zástupcovia médií.
 
Továreň Gigafactory má byť kľúčovým článkom pri výrobe masovo dostupných elektromobilov Tesla Model 3. V roku 2020 by mala byť továreň na vrchole svojich produkčných síl, kedy sa očakáva ročná produkcia batérií s celkovou kapacitou 35 GWh. Podľa predstaviteľov Tesly, je toto číslo väčšie ako celosvetová produkcia lítium-iónových batérii za celý rok 2013.
 
Zdroj: theverge
 
Komentáre (10)
Ryko
Dnesne technologie uz su podla mna dalej ako Li-ion baterie. Trosku som prekvapeny, ze Tesla nesiel do niecoho novsieho a lepsieho a v novej fabrike bude pre svoje auta vyrabat Li-ion-ky. Spomeniem napr. LiFePO4 baterie, mam ich doma na solarnych paneloch a kopec ludi si ich dava aj do elektromobilov... Mali by mat lepsie vlastnosti z hladiska dobijania a vybijania, dlhsie cykly, co by malo prave sediet pre tesla auta...
vispa
Nuz, aj LiFePO4 su Li - Litium ionove baterie. Ale koli odlisnemu typu elektrolitu a v mnohych ohladoch lepsim vlastnostiam sa z marketingoveho hladiska nazyvaju LiFePO4. Technicky sa energia stale prenasa prostrednictvom ionov Litia, takze su tiez Li-ion.. ;-).
MN
nikde sa nepise, ze tam maju vyrabat Li-ion alebo len Li-ion
f
The lithium iron phosphate (LiFePO4) battery, also called LFP battery (with "LFP" standing for "lithium ferrophosphate"), is a type of rechargeable battery, specifically a lithium-ion battery, which uses LiFePO4 as a cathode material... najprv si zisti o com ides pisat :)
passco
Hlavne by som od toho chlapa čakal, že zapracuje na vývoji nových baterií.. Už som tu za tie roky videl kopu funkčných laboratornych prototypov baterií, ktoré sa nabíjali prakticky ihneď. Ale mam pocit ako keby sa nemal toho kto chytiť.
Ryko
Ok. Tak je to iny typ Li-ion, to je fajn... O to mi az tak neslo. Podstatne je, ze podla toho co som cital, tak Gigafactory bude vyrabat bezne Li-ion, ktore pozname uz dlheeeee roky, nic novsie...
MarianTalarik
chalani cena - ukrutne vyssia cenovka za LiFePox je dovod preco nie su pouzite.
Karolkm
Elon to vysvetloval v jednom z rozhovorov, ze maju prehlad o kompletne vsetkych akumulatoroch co su aj vo vyvoji a sa vyjadril ze maju urobeny rebricek 1-5. Z toho je vacsina akumulatorov 1-2 a ze maju asi dve labolatoria s ktorymi spolupracuju ze maju hodnotenie 3 co znamena ze je mozna spolupraca(4-5 ze nema nikto take akumulatory ktore by chceli), to video bolo nejaky rok stare. Co som tym chcel celym povedat je ze maju najvacsi prehlad o akumulatoroch na svete a ze to nie je stale bohvie co. Kapacitu ze su schopni zvysovat zhruba 10% rocne. Takze o uzasnych novych akumulatoroch o akych tu citavame na pc.sk kazdu chvilu sa nekonaju....A pokial uz si davaju tu namahu a budu produkovat rovnake mnozstvo akumulatorov ake sa prave produkuje na celom svete tak si myslim ze to maju sakra dobre rozmyslene ake zlozenie si zvolia. Inak tie akumulatory maju vyrabat kvazy pod panasonicom co osobne povazujem za vyrobcu najkvalitnejsich akumulatorov/baterii na svete. Napriklad vyrabaju najlepsie NiMh clanky co maju pracovne napatie 1.3V oproti klasickym 1.2v mozete ich vybit na 0.9v a su takmer neznicitelne :D aj ked za kvalitu si priplatite :)
eniac
Prehlad moze mat, ale tak maximalne o tom co im kto oficialne poskytne, predsa nebude vyrobca podrobne informovat svoju konkurenciu :) Nejde len o materialy pouzite pri vyrobe, ale aj o samotnu konstrukciu clanku a tiez je hlupost navysovanie kapacity 10% rocne :) Nokia zacala pouzivat Li-Ion baterie pred viac ako 15 rokmi, napr. bateria zo starej N3310 alebo 3410 mala vtedy kapacitu 900mAh podla tvojho vypoctu by bateria tejto velkosti mala mat dnes minimalne 2250mAh :) Pravdou je, ze sa zmenilo zlozenie baterii a napatie clanku postupne stupalo z 3.6V (4.1V) na dnesne moderne "Hi-voltage" clanky 3.8V (4.35V). Vrcholom komercnej technologie NiMH baterii je Eneloop, ten ale nevyvinul Panasonic ale Sanyo a Panasonic sa dostal k vyrobe Eneloop clankov fuziou zo Sanyo-m. Pri Eneloop-och nedoslo k navyseniu kapacity, len maju predlzenu zivotnost v pocte cyklov a mensie samovybijanie ako klasicky NiMH, ale stale maju iba 1.2V !
Durango Cortez
Wh nie je kapacita, ale Ah je.
Pridať nový komentár
TOPlist