EN

Tesla by mohla uviesť 100 kWh batérie pre Model X a S

 
V poslednom čase sa objavili nové skutočnosti, ktoré naznačujú, že automobilka Tesla sa pripravuje na vydanie 100 kWh batérií pre svoje elektromobily Model X a Model S.

Oba spomenuté modely vozidiel aktuálne poskytujú najvyššiu kapacitu batérií na hodnote 90 kWh. Vyššia kapacita batérie, v tomto prípade o 10 kWh, by samozrejme mala pozitívny vplyv aj na dojazd oboch vozidiel. Práve z tohto dôvodu prichádzajú batérie s vyššou kapacitou a pri 100 kWh batérii by sa dojazd Tesly Model S mohol zvýšiť až na 613 kilometrov.
 
Zdroj: kenteken.tv
 
Holandský blog Kenteken.tv hlási, že regulátor RDW, ktorý v krajine tulipánov certifikuje vozidlá Tesla pre použitie v Európskej Únii, nedávno publikoval zoznam niekoľkých nových variantov vozidiel americkej automobilky. Táto certifikácia je nevyhnutná pre všetky vozidlá, ktoré majú byť ďalej predávané v členských krajinách EÚ.
 
Kenteken poznamenáva, že v databáze RDW sa objavili záznamy pre vozidlá Tesla „100X“ a „100D“. Tieto záznamy sú v súlade s názvom aktuálnych modelov, ktoré v sebe odrážajú kapacitu batérie. Pri zázname 100D je písaný aj dojazd automobilu s hodnotou 613 kilometrov. Ak by bola táto informácia pravdivá, výrazne by sa tak zvýšil dojazd vozidiel Tesla Model S, ktoré pri 90 kWh batérii dokážu prejsť približne 460 kilometrov. 
 
Zdroj: theverge
 
 
Komentáre (6)
Kalo
A čoskoro aj v najnovších Android mobiloch. Vďaka tomu tam napchajú 16 jadier a stále to vydrží 2 dni. :D
SpQx
Ja som nemal yelefón on nokie N900, ktorá vydržala dlhšie ako deň a pol... Posledne 4 roky to je deň. :-D Ty budeš zjavne optimista :-D
mano8
80% ludí od auta očakáva aspoň 800-1000km pri 130km/h na dialnici (na 1 nabitie). A samozrejme podstatne je aby šla nabiť kdekoľvek - čiže aj z bežnej siete. Pomaly sa približujú ale este im to potrvá. Elektromobil je fajn, do mesta a podobne, no ako hlavny zdroj dopravy je to este stale troska "obmedzujúce" vzhľadom na pomale nabíjanie oproti "dotankovaniu paliva"
Pjetro de
presne moja rec, z klasickej 230V siete to nabit ide, ale pri 10/16A isticoch by to s tou kapacitou trvalo den a aj tzv. "rychlonabijacie" stanice to robia z 0% na 100% za 1/2 ci 3/4 hodinu co je priznajme si "TROSKA" dlhsie jak za 90 sekund nacapovat 50 l nadrz (pozn. vymena bateria za nabitu to neriesi: garantuju ze dostanem vzdy NOVU batariu zo 100% kapacity? co ked mam nove auto a bateria ma 99% kapacity = takmer neopotrebovana a nafasujem sice na 100% nabitu bateriu, ale je stara uz 200x nabijana a ma 75% kapacity? je mi na trt ze je na 100% nabita, proste je v nej iba 75% energie ........) problem c.2: dojazd. svata pravda, 500-600 km je mi na trt, potrebujem aspon 1000-1100 km (idealne 1200 pre rezervu) a potom s tym zajst na rychlonabijacku, kde by to kyslo 3/4 hodiny, nie kazdy ma vlastny dom/garaz aby si to cez noc pomalicky nabijal tam, pretoze na sidlisku si asi nevyhodim 25-50m predlzovak z okna ze ?!?!? otazka nabijania u zamestnavatale (bezna 230V siet) nemusi byt ani tak technicky problem, ako byrokraticky, organizacny a pravnicky problem problem c.3: hustota nabijacich stanic problem c.4: pri hromadnom rozsireni (milion elektromobilov na slovensku) by bolo potrebne dodatocne vyravat el. energiu, takze by sme zasa boli na nule a ani po dokoncemi mochoviec 3 a 4 by sme el. nevyvazali problem c.5: jak by to zvladala elektrorozvodna siet
heisenberg
jasne lebo ked ides 1200km vkuse tak potrebujes za 90sekund natankovat a ist dalsich 1200km vkuse :D lol
Karolkm
Uprimne lutujem ludi co potrebuju 800-1000km dojazd. Zatial som nikdy nesoferoval dlhsie ako 500km bez prestavky (nemal som na to dovod). Osobne si nemyslim ze 80% ludi potrebuje taky dojazd na kazdodenne soferovanie (aj ked nezijem na sk takze to moze byt aj tym). Podla mna na kazdodenne soferovanie potrebuje dojazd max 100km a cez noc ho pripojit na siet (ak ma zasuvku niekde okolo). Po celej zapadnej eu, australie a statov su rychlonabijacie stanice dost na husto a stale pribudaju nove tak ako pribudaju tesly na cestach a tieto stanice mozu aj tak pouzivat len tesly (samozrejme su aj ine nabijacie stanice). Cast z tychto stanic ma na streche solarne panely a znacnu cast energie ide zo slnka. Myslim ze sa vsetci zhodneme na tom ze elektrimobily su buducnost aj ked nie vsade su na nu pripraveni.
Pridať nový komentár
TOPlist