Specialized Turbo: Parádny elektro bicykel do mesta

Špecialista na bycikle, spoločnosť Specialized, vytvoril elektro bicykel ako stvorený do mesta.

Pri prepchatých mestách autami, má svoje opodstatnenie používať na dopravu po meste bicykel. Specialized sa zameral práve na toto a vytvoril naozaj zaujímavý bicykel do mesta. Specialized Turbo má štýl, na ktorý sú "bikeri" zvyknutí od tejto firmy už roky. Prepracovanosť do detailu mu samozrejme nechýba. Vývojári sa snažili vyhnúť podobnostiam s otatnými elektro byciklami a dostali sa až do štádia, že batéria splýva s rámom.

 

Predné a zadné osky sú neštandartnej veľkosti (dĺžky a mohutnosti), čo umožňuje aj pri tomto type bicykla rýchle a bezproblémové vymenenie kolesa napr. pri defekte. Ak by ste čakali spleť káblov vedenú "kade tade" po ráme, aj tu Specialized vymyslel vnútorné vedenie káblov, čo zvyšuje elegantnosť bycikla. Specialized Turbo dokáže vyvinúť rýchlosť až 45 km/h, čo je na mestský bicykel úctihodné číslo. Batéria o kapacite 342 Wh sa nabije za 2,5 hodiny. Koľko vydrží v nepretržitej prevádzke, výrobca neudáva. Samozrejme to záleži od frekvencie používania.

 


Aj samotný 250W motor na zadnom náboji pôsobí elegantne, ako aj imidžový výplet kolies s hladkými plášťami. Specialized použil najvýkonnejší motor, aký sa dnes dá použiť u elektro bicyklov. Nechýba mu výkon pri nízkych otáčkach ani pri strmých stúpaniach a navyše má aj dobrú akceleráciu. Lítium-iónová batéria má vysoký C-rating, ktorý zaručuje motoru dostatočný prísun energie. C-rating znamená, koľko energie je batéria schopná naraz zo seba vydať.

 


Stav batérie je vidno aj počas bicyklovania na štyroch ledkách. Ďalej sú na bicykli použité rekuperačné brzdy, z ktorých prúdi nazbieraná energia priamo do batérie v čase keď nieje používaná. Všetká elektronika použitá na bicykli je napájaná priamo z batérie, čiže už žiadna výmena batérií vo svetlách. Cyklopočítač je kompatibilný so systémom ANT+, čo znamená, že môžte pripojiť k nemu napríklad merač tepovej frekvencie. Ovládač výkonu batérie je na pravej strane riadidiel a môžte ho pohodlne regulovať priamo palcom.

 


Kotúčové brzdy sú kvalitné Magura XT so 180mm diskami. Zadná kazeta s prehadzovačkou je takisto kvalitka, 10 rýchlostná Sram XX. Viac informácii však nájdete priamo na stránke výrobcu. Specialized Turbo by sa mal začať predávať v priebehu toho mesiaca za cenu približne 5499€.

 


Komentáre (6)
Toman
TY VOLE, za tie prachy by bolo ale benzinu....
lepermessiah
wau, pred 2 tyzdnami som sa o to opieral :D keby som vedel ze to tolko stoji, tak to by som uz slapal do pedalov :D
Wizik
Ta cena je dost odveci si myslim a tiez tam mohli dat aspon daku mensiu vidlu so zdvihom 6-8cm, lebo v tejto forme to asi nie je robene na nase cesty. :D
adoooo77
V nitre zriadili nový obchod specialized concept store.. tam sú takisto velmi zaujímavé kúsky.. bike na zjazd za 7900€ alebo takisto nejaký bike ktorý ma takisto niečo elektrické :D stojí ale 5-6 tisíc €
sonder
ja som to spravil doma elektrobicykel podla navodu z tohto blogu: teslabike.sk
Pali z Ke
velmi trapny bike,ja som urobil specialized bike s drevenym ramom,vykon 1500W,ziadne pedale a to je turbo a nie tie smiesne motorceky zo stieracov.maximalka 55km/hod a predam ho za 1800e.Bateria Lion 48V 15Ah.Zaujemci na mail:mylesak@azet.sk
Pridať nový komentár
TOPlist