Source 2 konečne vonku

Source 2 je už oficiálne predstavený.

Písal sa rok 2004 a firma Valve vydala dva herné trháky: Half-Life 2 a Counter-Strike: Source. Oba mali spoločné to, že boli vytvorené na vtedy ešte čerstvom engine Source. Teraz sa však Source pomaly odoberie na zaslúžený odpočinok, veď má aj prečo - zoznam hier na ňom vytvorených sa za tie roky rozrástol o ďalšie trháky ako Portal, Left 4 Dead séria, Dota 2 či Titanfall a mnoho ďaľších. Práve pri uvedení poslednej spomínanej hry sa začali ozývať hlasy, že na dnešné graficky náročné hry doslova nabité efektami by sa už hodilo niečo lepšie.

A tak sa aj stalo. Po takmer jedenástich rokoch Valve na Game Developer Conference 2015 oficiálne oznámila následníka Source enginu - Source 2 engine. Tí, čo sa nevedeli dočkať, nech sa opýtajú zamestnancov Valve prečo to tak dlho trvalo :)

Source 2 bude podporovať Vulkan API, čo je multi-platformová 3D API od Khronos, podporujúca OpenGL, OpenCL a WebGL. Valve ďalej oznámilo, že Source 2  bude určený nielen pre profesionálnych developerov hier, ale aj pre ostatných. "Source 2 umožní samotným hráčom podieľať sa na vytváraní obsahu ich obľúbených hier" - tu sa zrejme Valve inšpirovalo pomerne úspešným modelom z hry Dota 2, kde v takzvanom workshope možno vytvárať sety pre samotné postavy hrdinov v hre.

A najlepšie nakoniec: Source 2 bude podľa Valve úplne zadarmo. Takto si Valve upevní svoje postavenie na poli herných enginov pred konkurenciou. Napríklad Unreal Engine od Epic games alebo Unity 5 od firmy Unity technologies sú v nejakej forme spoplatnené alebo je free verzia "osekaná". Na záver už zostáva len dúfať, že príchod nového enginu urýchli aj vydanie Half-Life 3,
na ktorý tiež už čakáme nemalú dobu...

Zdroj: tomshardware

Komentáre (1)
Courage_SK
A viete ako sa potom bude volať jeho nástupca? Source 2 episode 1.
Pridať nový komentár
TOPlist