Sega hra Night Trap portovaná do HTLM5

Hra „Night Trap“ od Segy pôvodne určená na Mega-CD a 32X bola portovaná do HTML5.

Night Trap predstavuje interaktívnu videohru, pri ktorej si Sega sľubovala CD revolúciu ešte na začiatku 90-tych rokov. V Night Trap je však pojem videohry doslovný. Hra je zložená z reálne natočených videí a k tomu je pridané interaktívne menu, resp. HUD. Je pravdepodobné, že ste sa s podobnými hrami ešte nestretli, no verte, že sú nositeľom aj označenia – „Full motion video“. Ide o techniku vopred nahratých videí alebo reálnych 3D modelov vložených do hry. Zväčša boli vložené iba „cutscény“

Developer Dave Voyles sa rozhodol portovať hru do HTML5. Projekt je stále vo vývoji, ale priebeh portovania vrátane detailov si môžete pozrieť tu. Hra je dostupná na webe Azure zase tu. Funguje napríklad cez Internet Explorer (Opera nebola schopná rozoznať formát). Hra vyžaduje JS videoprehrávač. Na GitHub je zase zverejnený zdrojový kód.  

Vývojár sa ale pozastavuje nad jednou zaujímavosťou. Poukazuje na to, že kód bol programovaný pomocou 68K assemblera.Konzola mala iba 6 Mbit pamäte RAM, ale ako bola schopná prepínať medzi veľkými videosúbormi s rozlíšením 256x224 pixelov mu jasné nie je. Autor na svojom blogu poukazuje aj na problém extrahovania videí z disku, následne opisuje metódu ako sa mu to podarilo.

Konzolu poháňal procesor od Motoroly 68000 s taktom 7,6MHz a koprocesor Zilog Z80 s taktom 3,58MHz. 32X bol 32-bitový upgrade pre pôvodnú 16-bitovú konzolu od Segy. 32X niesol dvojicu 32-bitových procesorov od RISC s taktom 23MHz, okrem toho niesol 3D akcelerátor. Výhodou bola aj možnosť zobraziť až 32 768 farieb. 

Zdroj: gamasutra, arstechnica

Komentáre (4)
newmi
"Poukazuje na to, že kód má len 68K, pričom konzola mala iba 6 Mbit pamäte RAM. Ako ale bola schopná prepínať medzi veľkými videosúbormi s rozlíšením 256x224 pixelov mu jasné nie je." Ale v original clanku to je trochu inak! Kod NEMA 68k ale: "Kod bol programovany pomocou 68k assemblera. (bodka) Pamat mala len 6Mb RAM a nechape ako mohla tie videa tak rychlo spracovat." Cize zmienka o 6Mb pamati patri k tym videam a nie ku 68k programovaniu. Ach jaj, treba si davat pozor pri preklade, inak to moze dostat iny vyznam.
Ján Kisty
uff, diky opravene.. tu vetu som zle pochopil
shajek
"Konzola mala iba 6 Mbit pamäte RAM, ale bola schopná prepínať medzi veľkými videosúbormi s rozlíšením 256x224 pixelov mu jasné nie je. " nechem rypat. Ale tiez je tu chyba ... v poslednych 4och slovach .... ma tam byt nieco v style "ale ako to tak rýchlo dokáže MU JASNÉ NIE JE" lebo tam proste predtým niečo chýba :D
Ján Kisty
to "ako" mi muselo vcera pri oprave zmiznut, vdaka doplnim :)
Pridať nový komentár
TOPlist