Piráti sú lepší zákazníci ako ich náprotivky

Jedna z najkomplexnejších štúdií zdieľania dát v USA odhalila, že piráti kupujú viac originálnych nosičov ako ľudia, ktorí nezdieľajú nelegálny obsah.

Výsledok teda dáva jasne najavo, že piráti robia hudobnému priemyslu väčší zisk ako ich náprotivky. Štúdia taktiež ukazuje, že offline pirátstvo je oveľa rozšírenejšie ako online. No najväčšie hudobné spoločnosti majú na online pirátstvo svoj názor už dlhodobo.

"Spoločnosť RIAA (Recording Industry Association of America) zaoberajúca sa hlavne ochranou autorských práv hovorí, že stiahnutie jednej piesne sa môže zdať ako nič ale ak to urobí zopár miliónov ľudí, hudobné spoločnosti prichádzajú o miliardy dolárov. Čím viac ľudí sťahuje nelegálny obsah tým menej nakupujú." Dáva to síce zmysel, lenže štúdia hovorí niečo iné.

Stránka American Assembly robila štúdiu po telefóne na tisíckach ľudí v USA a Nemecku. Zamerali sa na na ich digitálnu hudobnú zbierku, ako sa k nej dostali a taktiež ako zvyknú zdielať svoj nadobudnutý obsah. Je jasné, že tí ktorí zdieľajú nelegálny obsah majú aj väčšiu zbierku ako tí ktorí nezdieľajú. No zároveň sa ukázalo aj, že piráti kupujú viac legálneho obsahu.





Na grafe vidieť výraznejšie výsledky čo sa týka Nemecka. P2P užívatelia nakupujú tri krát viac ako ich náprotivky. Treba ale zdôrazniť, že vzorka ľudí z Nemecka nieje tak veľká ako z USA teda sa musí brať s väčšou rezervou.

V minulosti boli zdokumentované štúdie ukazujúce ako väčšina umelcov práve vďaka pirátsvu predala viac nosičov a tiež ľudia sťahujúci nelegálny obsah nakupujú viac legálneho obsahu. Piráti sú približne desať krát viac naklonený ku kúpe ako ľudia čo nesťahujú.

Jednoduché vysvetlenie k tejto štúdii je, že ľudia čo žijú hudbou, chcú mať prehľad čo je na trhu dostupné tak si to jednoducho stiahnu a potom sa rozhodnú či si to kúpia. Nie všetci P2P užívatelia sú povahy - čo najviac a čo najlacnejšie. Je medzi nimi viac takých čo si najprv stiahnu "to svoje obľúbené" a následne sa rozhodnú o kúpe. A práve oni robia hudobnému priemyslu väčšie tržby.

Okrem toho, štúdia ukázala, že aj keď je P2P zdieľanie bežným spôsobom ako sa ľudia dostávajú k digitálnemu obsahu väčší únik obsahu je ale na pleciach offline zdieľania, teda rippovanie CD a zdieľanie medzi kamarátmi, rodinou a pod.

Zdroj: torrentfreak.com

Komentáre (1)
AmOK
Logiku to ma, aj je to dost pravdepodobne. Ja tiez patrim do tej skupiny, co ak nezozenie lossless srdcovku, tak musim kupit. :-) Jedina hlupost je, ta telefonicka, "anonymna" anketa. Minimalne v takejto haklivej teme, by som na jej vysledky absolutne nespoliehal. "Dobry den, kolko hudby ste stiahli a zdielate a aj ste nieco kupili? Nebojte sa je to anonymne..." :-D .."stiahnutie jednej piesne sa môže zdať ako nič ale ak to urobí zopár miliónov ľudí, hudobné spoločnosti prichádzajú o miliardy dolárov.." Tak toto je uz fakt tazka matematika na mna. Tisic milionov je miliarda. Zopar je cca 2-3-4... To mame dajme tomu 5 milionov ludi, ktori sposobia skodu niekolko (2-3-10?) miliard. LOL Kolko potom stoji ten jeden song? A potom sa cuduju, ze to ludia nekupuju. :-D
Pridať nový komentár
TOPlist