Optimalizované demo Unreal Engine 3 poukazuje na výkon nVidia Kepler

Pred rokom boli na náročné demo Samaritan potrebné tri GeForce GTX580, dnes to zvládne jedna karta s čipom Kepler.

Spoločnosť Epic na minuloročnej konferencii GDC ukázala dychberúce demo s názvom Samaritan, ktoré bolo vytvorené pomocou nového Unreal Engine 3. V tom čase boli na plynulý beh v reálnom čase potrebné tri grafické karty GeForce GTX580 zapojené do SLI.

Dnes, o rok neskôr, bolo upravené demo prezentované znova, s jedným veľkým rozdielom - všetky grafické orgie boli renderované iba jednou kartou s čipom Kepler. Konkrétne špecifikácie samozrejme oznámené neboli, novinky nVidie sú ešte stále pod informačným embargom.

Viac ako u Kepler-i sa hovorilo o novej technike vyhladzovania hrán, ktorá umožnila optimalizáciu dema Samaritan. Ide o nVidiou vytvorené Fast Approximate Anti-Aliasing (FXAA), ktoré má byť nástupcom zaužívanej metódy MSAA. Novinka prináša predovšetkým zníženie pamäťovej náročnosti. Kým bez akéhokoľvek vyhladzovania hrán si technologické demo Samaritan vyžiada asi 120MB pamäte, zapnutie 4x MSAA zvýši náročnosť na 500MB. Podľa nVidie nemá mať FXAA žiadne pamäťové nároky navyše. 

Ako ďalšiu z výhod spomína nVidia jemnejšie vyhladzovanie, čo dokladá praktickými príkladmi (prvý, druhý).

Zdroj: nVidia

Komentáre (4)
Frosty
ej ale ten neger bol isto Prophet z crysisu :D
OVERLORD
nadherne video...a NVIDIA pekne pekne
Dindo
fxaa nie je žiadna novinka, a takisto podľa mňa nie je plnohodnotný nástupca msaa, rovnako ako mlaa, ktoré používa amd... čo na tom, že to ten post-process efekt vyhladí rýchlejšie, keď to vyhladí aj to čo nemá, a zblurruje celý obraz... A jasné že si nevyžiada 4x viac pamäte, ako msaa, to dôjde každému, kto vie ako to funguje.
passco
Hmm tak keby toto zvladne jedna grafika aj v hre to by bola uz aka uroven hrania :O
Pridať nový komentár
TOPlist