Nvidia uvádza nové technológie. Gamestream, Shadowplay a G-Sync

Na akcii v Montreale, ktorá sa koná tieto dni, predstavuje AMD i nVidia svoje novinky. Tie nové od tábora zelených nesú názov Gamestream, Shadowplay a G-Sync.

Gamestream, ako už samotný názov nabáda, bude umožňovať streamovanie hier. Jen Hsun Huang, CEO nVidie, verí, že budúcnosť hrania je v cloude.

jensen.jpg

Nová technológia, ktorú nVidia demonštrovala dokáže streamovať hru z hernej konzoly Shield do televízora. Shield tak môže byť v jednej miestnosti a hráč v druhej pohodlne sedieť pri televízory. Ukážka prebiehala na 4K televízii LG s 84-palcovou uhlopriečkou. Počítač, na ktorom bola zapnutá hra bol vybavený grafikou Titan.

pcstream.jpg

Viceprezident marketingu nVidie Ujash Desai demonštroval streamovanie z PC do Shieldu. Použil bezdrôtový Nyko ovládač s nízkou odozvou, ktorý sparoval pomocou Bluetooth so Shieldom. Ujesh používal Steam v rozlíšení 1080p vďaka 1Gbit Wi-Fi. Pri štandarde 802.11n je možné používať najviac 720p.

Streamovanie bude možné aj na starších televíziách ktoré majú HDMI-in. K TV sa Shield pripojí pomocou svojho HDMI-out portu.

Ďalšou novinkou jeShadowplay. Tá dokáže zaznamenávať na pozadí posledných 20 minút z hry a v prípade potreby streamovať nahrávku do Twitch bez ovplyvnenia hry (t.j. žiadny pokles fps alebo lagy). Bude to fungovať s každou hrou, avšak podmienkou je vlastniť grafiku z rady Kepler.

Shadowplay bude súčasťou Geforce Experience od 28. októbra, kde bude možnosť aktivácie tejto novinky. Potom už môžete streamovať v rozličných rozlíšeniach vrátane 1080p až do 60fps.

G-Sync je modul, ktorý by mal byť integrovaný priamo do monitorov aby zamedzil akémukoľvek trhaniu (stuttering) či iným neduhom, akým je napríklad tzv. tearing. Tento modul zabezpečí, že sa o časovanie vykresľovania snímkov postará GPU a nie monitor. Objaviť by sa mal v niektorých top monitoroch od výrobcov akými sú Asus, Benq, Philips a Viewsonic. G-Sync umožní monitoru vykresliť frame okamžite ako je pripravený. To by malo zabezpečiť menej trhania, lagov a celkovo plynulejší obraz.

Aj táto technológia je podporovaná iba grafickými kartami rady Kepler.

shadowplay.jpg

Využitie vidím pre hráčov, ktorý používajú 2 a viac grafických kariet naraz. Tam je totiž stále aktuálny problém zvaný micro-stuterring, ktorý je spôsobený nevyrovnaným vykresľovaním snímok. Otázne je, či budú hráči ochotní priplatiť za takúto technológiu. Ceny monitorov, ktoré ju budú obsahovať budú zrejme vyššie.

Zdroj: fudzilla.comengadget.comvideocardz.com

Komentáre (4)
Kamikaze
Keď boli ochotný dať peniaze za 2 a viac kariet, niektorý aj Titan-iek tak by pre nich nemal byť problém dať peniaze za monitor..
passco
Cez iny zdroj uvadzali, že cena takýchto monitorov nebude vyššia
Vladys
Cena prvého monitoru je už známa: http://hothardware.com/News/Asus-Plans-2014-Release-Of-Monitors-Using-NVIDIAs-GSYNC-Technology/ Začne na 400USD v Severnej Amerike. U nás, ak sa ku nám vôbec tento monitor dostane, treba počítať s rovnakou, ak nie vyššou cenou.
crux2005
Cena monitorov s G-SYNC bude vyššia. Asus VG248QE bez G-SYNC stojí v USA 280 dolárov. Rovnaký monitor s G-SYNC stojí 400 dolárov. Našťastie bude dostupný aj DIY (sprav si sám) kit G-SYNC pre daný monitor.
Pridať nový komentár
TOPlist