Na akcii v Montreale, ktorá sa koná tieto dni, predstavuje AMD i nVidia svoje novinky. Tie nové od tábora zelených nesú názov Gamestream, Shadowplay a G-Sync.
Gamestream, ako už samotný názov nabáda, bude umožňovať streamovanie hier. Jen Hsun Huang, CEO nVidie, verí, že budúcnosť hrania je v cloude.
Nová technológia, ktorú nVidia demonštrovala dokáže streamovať hru z hernej konzoly Shield do televízora. Shield tak môže byť v jednej miestnosti a hráč v druhej pohodlne sedieť pri televízory. Ukážka prebiehala na 4K televízii LG s 84-palcovou uhlopriečkou. Počítač, na ktorom bola zapnutá hra bol vybavený grafikou Titan.
Viceprezident marketingu nVidie Ujash Desai demonštroval streamovanie z PC do Shieldu. Použil bezdrôtový Nyko ovládač s nízkou odozvou, ktorý sparoval pomocou Bluetooth so Shieldom. Ujesh používal Steam v rozlíšení 1080p vďaka 1Gbit Wi-Fi. Pri štandarde 802.11n je možné používať najviac 720p.
Streamovanie bude možné aj na starších televíziách ktoré majú HDMI-in. K TV sa Shield pripojí pomocou svojho HDMI-out portu.
Ďalšou novinkou jeShadowplay. Tá dokáže zaznamenávať na pozadí posledných 20 minút z hry a v prípade potreby streamovať nahrávku do Twitch bez ovplyvnenia hry (t.j. žiadny pokles fps alebo lagy). Bude to fungovať s každou hrou, avšak podmienkou je vlastniť grafiku z rady Kepler.
Shadowplay bude súčasťou Geforce Experience od 28. októbra, kde bude možnosť aktivácie tejto novinky. Potom už môžete streamovať v rozličných rozlíšeniach vrátane 1080p až do 60fps.
G-Sync je modul, ktorý by mal byť integrovaný priamo do monitorov aby zamedzil akémukoľvek trhaniu (stuttering) či iným neduhom, akým je napríklad tzv. tearing. Tento modul zabezpečí, že sa o časovanie vykresľovania snímkov postará GPU a nie monitor. Objaviť by sa mal v niektorých top monitoroch od výrobcov akými sú Asus, Benq, Philips a Viewsonic. G-Sync umožní monitoru vykresliť frame okamžite ako je pripravený. To by malo zabezpečiť menej trhania, lagov a celkovo plynulejší obraz.
Aj táto technológia je podporovaná iba grafickými kartami rady Kepler.
Využitie vidím pre hráčov, ktorý používajú 2 a viac grafických kariet naraz. Tam je totiž stále aktuálny problém zvaný micro-stuterring, ktorý je spôsobený nevyrovnaným vykresľovaním snímok. Otázne je, či budú hráči ochotní priplatiť za takúto technológiu. Ceny monitorov, ktoré ju budú obsahovať budú zrejme vyššie.
Zdroj: fudzilla.com, engadget.com, videocardz.com
Kamikaze
passco
Vladys
crux2005