Automatické prehrávanie videí, ktoré Facebook pred časom spustil, si u používateľov vyslúžilo množstvo sťažností a kritiky. Táto funkcia môže mať na svedomí aj vysoké účty za telefón.
Facebook zaviedol novú funkciu koncom minulého roka, tak na počítačoch ako aj vo svojej mobilnej aplikácii. Videá, ktoré sa zobrazujú na časovej osi užívateľov, sa prehrávajú automaticky, bez zvuku. Pri obmedzenom internetovom pripojení to môže znamenať problém.
Automatické spúšťanie videí je aktívne aj na smartfóne, ak je pripojený na mobilný internet. Používatelia, ktorí takýmto spôsobom trávia na Facebooku veľa času si tak môžu nechtiac rýchlejšie spotrebovať dostupný objem dát. Funkcia sa našťastie dá jednoducho vypnúť.
Podľa správy na stránke MoneySavingExpert, zaoberajúcej sa ochranou práv spotrebiteľov, sa situácia v posledných týždňoch vyhrotila. Postarala sa o to aj populárna Ice Bucket Challenge, ktorá úplne zahltila Facebook videami. Od konca júla, kedy odštartovala „ľadová výzva“, pribudlo na Facebooku asi 2,4 milióna videí súvisiacich s touto celosvetovou akciou. Sťažnosti používateľov sa však začali objavovať už predtým, pretože automatické prehrávanie videí prispelo k výrazne vyššej spotrebe dát v mobilnej sieti.
Nie je to iba samotný Facebook, ktorý je zodpovedný za vysoké telefónne účty. Svoj podiel na tom má aj Instagram a jeho videá, ktoré sa v aplikácii načítajú, aj v prípade že používateľ nevyjadrí súhlas svojim kliknutím.
Zdroj: Winfuture.de
MQ
materik
vecnyoptimista
materik
Kalo
materik
Mučo Mačo
passco