EN

NAY elektrodom oslavoval 20 rokov..

Líder na trhu v predaji elektroniky, Nay elektrodom včera (17.2.2011) oslavoval 20 rokov pôsobenia na slovenskom trhu tlačovou konferenciou v hoteli MERCURE v Bratislave.

Celá konferencia sa niesla v mierne nostalgickom nádychu, spomínalo sa na roky minulé a zastupitelia spoločnosti NAY elektrodom si pripravili pre novinárov veľmi peknú zbierku síce starých, ale významných výdobytkov techniky minulosti. Komparácia so súčasnou technologickou špičkou bola v niektorých prípadoch až úsmevná.

Súčasťou prezentácie bolo aj zhodnotenie minuloročného trhu, ako aj predpoveď na tento rok. Viac informácii nájdete v priloženej Tlačovej správe.

Spoločnosť NAY oslavuje 20 rokov

 

Najväčší predajca spotrebnej elektroniky NAY a.s. patrí k jednej z mála spoločností, ktoré na slovenskom trhu úspešne pôsobia už 20 rokov. Pri príležitosti jubilea pripravuje mimoriadne akcie pre zákazníkov počas celého roka.

 

Svoje výročie bude spoločnosť NAY oslavovať po celý rok a to najmä špeciálnymi akciami pre svojich zákazníkov. Oslavu odštartovala hneď v januári historicky najvýhodnejšími splátkami: 0 %- ným úrokom až na 20 mesiacov, ktoré sa stretli s veľmi dobrou odozvou zákazníkov.

 

Na február má NAY pripravené dvakrát vyššie zľavy pre členov NAY Extra klubu a tým pádom možnosť získať zľavu až 16 %-nú NAY Extra zľavu z celého nákupu. V marci čaká zákazníkov siete predajní ďalšie prekvapenie. Vďaka týmto akciám spoločnosť očakáva zvýšený záujem, ktorý sa odrazí aj na celkovom obrate slovenského trhu spotrebnej elektroniky.

 

Spoločnosť NAY založili v roku 1991 Ing. Peter Zálešák a Ing. Ján Tomáš, ktorí dodnes pôsobia ako predseda a podpredseda predstavenstva spoločnosti. Spoločnosť, ktorá začala svoju činnosť ako distribútor svetových značiek spotrebnej elektroniky – okrem iného ako prvý oficiálny distribútor značky SONY na Slovensku - už v roku 1992 začala budovať sieť maloobchodných predajní, ktorých počet postupne narástol na 12.

 

Neskôr prišla spoločnosť s inovatívnym a na Slovensku revolučným konceptom veľkoformátovej predajne so širokým sortimentom, ešte pred príchodom hypermarketov na Slovensko. S myšlienkou priniesť zákazníkom maximálny výber spotrebnej elektroniky a s ňou spojených služieb pod jednou strechou otvorila svoju prvú a  najväčšiu veľkoformátovú maloobchodnú predajňu pod značkou  NAY Elektrodom na Zlatých Pieskoch v Bratislave v roku 1998. V tom čase založila lojalitný program NAY Extra klub, jeden z prvých podobných programov vôbec.

 

V nasledujúcich šiestich rokoch bolo vybudovaných ďalších 13 veľkoplošných predajní pod značkou NAY Elektrodom. V roku 2005 do spoločnosti ako akcionár vstúpil private equity fond Enterprise Investors a v tom istom roku NAY Elektrodom získava status superbrandu. Spoločnosť pokračovala v ďalšej expanzii a v súčasnosti prevádzkuje už 26 predajní NAY Elektrodom v 22 mestách na Slovensku.

 

Úspech spoločnosti počas jej histórie ocenili mnohé organizácie, medzi najdôležitejšie ocenenia patrí cena Ernst & Young Podnikateľ roka 2008, ktorú získal Ing. Peter Zálešák, ktorý následne  reprezentoval Slovensko vo svetovom finále o svetového podnikateľa roka 2008.

 

V súčasnosti má NAY Elektrodom celkovo 1060 zamestnancov, 33.174 m2 celkovej predajnej plochy, čo predstavuje 1.275 m2 priemernej predajnej plochy na jednu predajňu a už vyše 550 000 členov svojho NAY Extra klubu. V tomto roku oslavuje 20 rokov pôsobenia na slovenskom trhu v úlohe najväčšieho predajcu spotrebnej elektroniky.

Slováci investujú do veľkých uhlopriečok, notebookov a šetria časom na domáce práce

 

Bratislava, 17. február 2011

 

Trendy predajnosti spotrebnej elektroniky v roku 2010 ovplyvnila stabilizovaná ekonomická situácia. Spoločnosť NAY zaznamenala oproti predošlému roku nárast obratu o viac než 4 %. Zákazníci jej siete predajní si dopriali väčší komfort v podobe televízorov s uhlopriečkou nad 40 palcov, domácich notebookov či lepšej výbavy kuchyne.

 

Spoločnosť NAY zaznamenala minulý rok vyšší záujem o nákup elektroniky ako v roku 2009. Celkový obrat NAY dosiahol vlani 152,72 mil. eur bez DPH. Oproti predchádzajúcemu roku to znamená nárast obratu o viac než 4 %.

 

Na väčšom význame v predaji elektroniky nabrali v roku 2010 opäť aj doplnkové služby. Najmä splátkový predaj, či rôzne druhy poistenia, ako napríklad predĺženie záruky. „Zákazníci  z roka na rok viac vyhľadávajú  doplnkové služby, ktoré im v predajniach NAY Elektrodom ponúkame. Snažia sa pozerať na svoju investíciu z dlhodobého hľadiska, nielen minúť čo najmenej peňazí v danej chvíli, “ hovorí Karol Tisončík, obchodný riaditeľ Nay.

 

Jednou z najviac rastúcich kategóriou čiernej techniky na slovenskom trhu je satelitná technika a set-top boxy, ktoré stále výrazne ovplyvňuje pokračujúca digitalizácia. Predaj set – top boxov vzrástol oproti predošlému roku o viac ako 80 %. Najvýznamnejšia kategória v čiernej technike - televízory,  rástla minulý rok až na úrovni približne 11 %. „Zákazníci v minulom roku stále viac siahali po vyspelejších technológiách ako LED TV a po väčších uhlopriečkach,“ uviedol Karol Tisončík. Štandard rozmeru uhlopriečky sa posunul za 32 palcov (82 cm) na 40 a 42 palcov (102 a 106 cm). V priebehu roka vyhľadávali zákazníci stále viac LED TV na úkor LCD a plaziem, v poslednom kvartáli dosahoval ich podiel v hodnote takmer 30 %.

 

Pozíciu veľkej bielej techniky na trhu charakterizuje stabilný vývoj. Výrazne však rástol najmä predaj produktov malej bielej techniky, medziročne až 9,5%  Slovenské domácnosti aj tu zvyšujú štandard svojich domácností a siahajú po produktoch, ktoré zvyšujú  komfort, či súvisia so zdravým životným štýlom, či vyššou kultúrou prípravy jedla.  Konkrétne kategória prípravy jedla narástla o vyše 17 % oproti minulému roku. Veľkej popularite sa tešili robotické vysávače, vďaka ktorým segment vysávačov narástol až o 28%, pričom robotické vysávače majú na obrate kategórie už štvrtinový podiel.

 

Stále silno stúpajúcu tendenciu má aj predaj notebookov s medziročným rastom 16%, ktoré sa dnes stávajú bežnou výbavou slovenských zákazníkov, ako napr. mobilné telefóny. V IT segmente určite stoja za zmienku ešte herné konzoly, ktoré sa vďaka novým pohybovým ovládačom a podpore 3D technológie, stávajú stále populárnejšou rodinnou, a najmä aktívnou zábavou a ich medziročný nárast bol na úrovni 25%.

 

Fotogaléria z konferencie:

 

Orientácia, fotografovanie, telefonovanie a IT kedysi a dnes..

Porovnanie modernej a minulej fototechniky. Analógové fotoaparáty pomaly ale isto končia svoju púť...

GPS navigácia je dnes už súčastou bežného života, kedysi sa človek musel uskromniť s mapou..

Krásny kus AV techniky..

Uhlopriečka rovnaká, zobrazovacia kvalita ako aj hmotnosť a hrúbka absolutne odlišná!

Mobilný telefon kedysi a dnes..

IT..

Další pohľad na Analog vs Digital..

Plne automatický vysávač iRobot

I/O moderného Blue-ray prehrávača od SONY

I/O video prehrávača od SONY. 

Vývoj kamier od najnovšej po najstaršiu generáciu

Nakoniec poriadny kus Audio techniky :-)

Pridať nový komentár
TOPlist