Na Valentína utrácame najviac na poslednú chvíľu, tvrdí Mastercard

, Autor: Rastislav Kupčík
 
Nákupné správanie Slovákov sa počas Valentína v posledných rokoch výrazne mení. Detailný náhľad na túto problematiku poskytuje Mastercard Love Index.

Sviatok zaľúbených významne hýbe útratami aj u nás. Mastercard Love Index, zostavovaný na základe analýz transakcií uskutočnených prostredníctvom platobných kariet za trojročné obdobie ukazuje, že výdavky v kategórii tých sentimentálnych vzrástli na Slovensku od roku 2014 o 79%. Celkový počet transakcií dokonca až o 199%. Väčšina valentínskych nákupov sa odohráva na poslednú chvíľu, 13. februára. V tento deň sa v posledných 3 rokoch po celom svete uskutočnilo v súčte 47,7 miliónov transakcií, z toho na Slovensku viac ako 24 tisíc.
 
Zdroj: Mastercard
 
Väčšina nákupov valentínskych darčekov sa stále realizuje v kamenných obchodoch, no nárast môžeme vidieť aj v digitálnom svete. Celkový nárast online transakcií medzi Valentínom 2014 a 2016 predstavoval u nás 176%. Predaj tradičných darčekov, ako sú kvety, sa na Slovensku za posledné tri roky zvýšil o 62%. Špeciálny večer mimo domova alebo iný neobvyklý zážitok sa však stáva tým hlavným spôsobom ako vyjadriť lásku k svojej polovičke. Výdavky v reštauráciách sa za posledné tri roky zvýšili o 90%, čo predstavuje 57% všetkých transakcií uskutočnených v deň svätého Valentína.
 
Zdroj: TS
 
Kľúčové slová
MasterCard, zaujímavosti
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Na poslednu chvilu... a co maju kupovat kvety o tyzden skor alebo co?

Presne tak, aj na veceru treba pozvat milovanu o tyzden skor, alebo neskor, ked je to lacnejsie....
Svata konova hlava, tieto "studie" uber hyper superfasa "odbornikov" ma vzdy vedia dostat do kolien.
Ale ved co ine cakat od "cargo" (dovezeneho a mediami nanuteneho) sviatku z pohladu Mastercard?
Z ich pohladu je kazdy sviatok len dalsi obchod, kde sa da dobre zarobit na ludskych citoch.
No a ked obchod nejde tak, ako si predstavuju, tak sa nam v mediach postazuju.....
Podobny clanok by som ocakaval na topkach, hnojkize, hnojke a spol. nie na serioznejsej IT stranke.

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
TOPlist