Konkurent pre Teslu Model 3 by mal prísť na trh ešte tento rok

 
Americká spoločnosť General Motors v piatok oznámila, že zvyšuje svoje úsilie v oblasti elektromobilov a prvé modely by sa k zákazníkom mali dostať ešte v priebehu tohto roka.

Spoločnosť General Motors (GM) chce dodržať svoje sľuby, ktoré dala zákazníkom ohľadom nových elektromobilov, a s ich dodávkou by mohla začať do konca roku 2016. Ak budú schopní dodržať stanovené ciele, elektromobil Chevrolet Bolt by sa na trh dostal oveľa skôr, ako konkurenčné vozidlo Tesly, Model 3.
 
Ak pôjde všetko podľa predpokladov, GM by bola celosvetovo prvou spoločnosťou, ktorá by dala spotrebiteľom do rúk elektromobil s celkový dojazdom cez 200 míľ (viac ako 320 kilometrov). Ešte lepšou správou je, že model Chevrolet Bolt by mal byť cenovo dostupný pre širšiu verejnosť, keďže jeho cena by mala začínať na $38 000 (v prepočte približne 34-tisíc €).
 
 
V porovnaní s automobilkou Tesla, zvolili predstavitelia GM oveľa priamočiarejší prístup k uvedeniu nového elektromobilu na trh. Vozidlo bude mať pôsobivý dojazd až 380 kilometrov, a noví majitelia získajú kompaktný hatchback s niekoľkými zaujímavými dizajnovými funkciami. Pre príklad môžeme uviesť, že elektromobil bude mať užšie predné sedadlá, aby sa zväčšil priestor pre nohy pasažierov prepravovaných na zadných sedadlách.
 
Dizajnéri tak navrhli vozidlo, ktoré by mohlo byť určené na využívanie služieb ako Uber alebo Lyft. Naopak, Tesla Model 3 sa dizajnovo viac podobá na luxusný typ vozidla. Čísla však hovoria jasnou rečou, a vozidlo Chevrolet Bolt sa s veľkou pravdepodobnosťou nebude predávať tak rýchlo ako konkurenčný elektromobil. Model 3 má aktuálne vyše 400-tisíc predobjednávok, a predstavitelia GM očakávajú, že počas prvého roka sa nepredá viac ako 30 000 kusov Chevroletu Bolt.
 
 
Komentáre (6)
Karolkm
No ved jasne ze hej kto by si priplatil 3litre za nieco ako Chevrolet Bolt ked si moze objednat model 3 ktory bude mat hardware autopilota 2.0 za 35tis
martin_h
tento Chevrolet Buzerant moze byt konkurencia pravdepodobne len vtedy, ak nastavý prijatelnu cenu.
xxx1
Stavme sa, ze v realite bude Tesla mod. 3 drahsia (Musk ocakava priemernu cenu 45 tis.). A v r. 2017 nebude k dispozicii viac nez par kusov. Posledny z predobjednanych pridu na rad niekedy v roku 2022. Bolt je v podstate vyrobok LG. Tesla je vyrobok Panasonicu.
Pjetro de
Nechcem vyzerat ako skoptik a anti-pokrokovy, lebo pokrok jednoznacne treba a e-auta treba. Ale tie prve pionierske pokusy su ako prve lietacie a autove pokusy na prelome 19. a 20. storocia. 1) dojazd taky ze to musim prakticky dobijat kazdy den (lebo to ma v konecnom dosledku vyjazd v podobe 90 km voliery) 2) ten bod 1) je kvoli takmer nulovej infrastrukture a to dokonca aj v ovela rozvinutejsich krajinach 3) cca 50% ucinnost e-aut sa nejako zarantne uz zvysit asi neda (mozno za 60%), co je stale 2x viac ako 25-30% ucinnost fosilakov a o dost viac ako 8% ucinnost parnej lokomotivy spred dvoch storoci - jediny sposob je zvysit hustotu ulozenej energie v bateriach alebo mat tonovu bateriu 4) ... a plno inych veci, ktore su nedostatocne .... 5) kvoli tomu vsetkemu (so zohladnenim cien prislusnej triedy fosilakov a fosilnych paliv) sa take "lacne a pristupne" e-auto za 30-35 tisic € a cene 2-3 € na 100 km zacne javit ako vyhodne az po najezdeni cca 300-400 tisic km, co je ABSOLUT TOTAL NEZMYSEL pre racionalnu kupu !!!! Kupit to teda moze iba nadsenec/entuziasta, zbohatlik, must-have typek a proste hocikto koho netrapi ze financne to bude vyhodne az po najazdeni 300-400 tisic km, co je prakticky cela zivostnost toho e-auta. Ale bodaj by fosilaky z ulic a ciest HROMADNE zmizli. Vobec nie som proti.
m
Suhlas. az na to ze zivotnost baterie je asi tak 100000 nanajvys. potom zacalujes 10K za dalsiu.
Pjetro de
aj keby bola zivotnost baterie 200 000 km ... to moze kupit iba blb, bez prepacenia financne sa take 30-35 tisicove e-auto v porovnani s 10-15 tisicovym fosilakom oplati az po 400 000 km, co je cela zivotnsot oboch aut, navyse v tom e-aute pri optimizme po 200 000 km menit bateriu a vy**bat za nu dalsich 5-10 tisic ... tak to iste ... to mozu dat dotaciu aj 15 000, nie len 5 000 a stale sa to absolutne neoplati
Pridať nový komentár
TOPlist