Finálne špecifikácie AMD Radeon HD 7770 a 7750

V stredu (15.2.2012) nás čaká vydanie nižších mainstream grafických kariet Radeon HD 7770 a HD 7750 založených na jadre Cape Verde. My Vám ale už dnes prinášame ich finálne špecifikácie...

Po tom ako sa dostala do obehu Roadmapa MSI, na ktorej bol dátum vydania Radeon HD 7770 a HD 7750, to bola už len otázka času, kedy niekto zverejní aj ich špecifikácie. Obe nové Radeon grafické karty sú založené na jadre Cape Verde. Jedná sa o pomerne malé jadro (~130mm2) s 1,5 miliardou tranzistorov, vyrobené v 28nm procese u TSMC. Je založené na GCN (Graphic Core Next) architektúre a obsahuje celkovo 10 CUs (Compute Units) s podporou Direct3D 11.1.

Nakoľko 1 CU obsahuje 4 texturovacie jednotky (TMU) a 64 aritmetických jednotiek (SPs), má plne aktivované Cape Verde - 40 TMUs a 640 SPs. Radeon HD 7770 obsahuje plne aktivované jadro Cape Verde, pričom pracovné frekvencie sú 1GHz pre jadro a 1125 MHz pre GDDR 5 pamäť. Štandardná 1 GiB VRAM je napojená cez 128 bit zbernicu a 16 ROPs. TDP karty je okolo 80 W. Z týchto údajov vyplýva teoretický výkon 1,28 TFLOPs, 40 GTex/s a priepustnosť 72GB/s.

Slabšia karta, Radeon HD 7750 obsahuje jadro Cape Verde s 8 aktívnymi CUs. Má teda aktívnych 32 TMUs a 512 SPs. Rozdielna je aj pracovná frekvencia jadra - 800 MHz. Frekvencia GDDR 5 pamäte sa nelíši a je 1125 MHz. Zhodujú sa aj ďalšie parametre - štandardná kapacita 1GiB VRAM, 128 bit zbernica a 16 ROPs. TDP karty je okolo 55W. Teoretické technické parametre sú preto nižšie. 819 GFLOPs aritmetický výkon, 25,6 GTex/s texefillrate. Priepustnosť sa samozrejme zhoduje - 72 GB/s. 

Cape Verde síce prináša novú architektúru a väčšie vyťaženie jadra, ale kvôli technickým parametrom nebude nárast výkonu nových HD 7700 kariet  voči predchodcom z HD 6700 série veľký. Radeon HD 7750 sa bude nachádzať výkonnostne niekde na úrovni Radeon HD 6770 a výkonnejší Radeon HD 7770 mierne nad Radeon HD 6790, alebo keď chcete, 10-20% pod Radeon HD 6850. Pre mnohých sa bude pravdepodobne jednať po výkonnostnej stránke o sklamanie. Nové Radeon HD 7700 karty ale bodujú po stránke spotreby a možnosti ich chladiť pasívne.

V tomto svetle neprekvapí marketingová kampaň AMD s Verdetrol 1GHz (preklad: zelený troll) tablabletami, ktoré upozorňujú na pracovnú frekvenciu Radeon HD 7770. Bude sa jednať o prvú sériovo vyrábaná grafická karta s frekvenciou jadra 1 GHz. AMD vytvorila aj internetovú stránku Verdetrol. O viac ako o pokus nalákať neskúsených užívateľov na kúpu karty na základe vysokej pracovnej frekvencie sa nejedná. Lebo v konečnom dôsledku nie je podstatná pracovná frekvencia, ale podávané vlastnosti (výkon, spotreba) a koncová cena. Tá ešte nie je stanovená, ale mala by byť v prípade Radeon HD 7770 - 129 dolárov a v prípade Radeon HD 7750 - 99 dolárov.

 

Zdroj: 3DCenter.org, vlastné 

Komentáre (10)
marfan
takže ďalšie premenovávanie sa nekona ale neni tých 640 SPs málo, alebo to chcú dohnať frekvenciami.
Axel005
tiez sa mi to zda malo, ved moja 4850 ma 800 SP ale toto je podstane vykonnejsie
Pjetro_de
Tak veru, AMD/Ati nejako zacina stagnovat. Totalny sok prisiel pri prechode od gen. 38XX k 48XX. Tam stupol pocet SP od max. 320 na max. 800. Skoro mi vtedy padla sanka, je to 2,5-nasobok !!!!!! Posl. 4-5 rokov AMD/Ati nic take nedokazalo. Ziadne 2-nasobky ci 2,5-nasobky vykonu predchadzajucej generacie !!! AMD vykroci 4 kroky dopredu a hned aj 3 kroky dozadu. Moja 55 nm (ano citame spravne 55 nm !!!!!) prastaraaaaaaa HD 4830 na 640 SP (bohuzial len 575 MHz) a 736 GFLOPs. Najnizsia kralovna z kraloviem rady 4800. "Bohuzial" v casoch totalneho domrvenia 40 nm procesu vyslo len "zopar" kuskov 40 nm HD 4770 ... ta mala 720 SP a je o 5-7 % vykonnejsia ako hd 4830. Ake pocty SP videme u AMD dnes? Ako pozeram tak pozeram, stale 80 SP Zacate, 160,320,400 v Llano; 480, 640,720,800,960,1120, 1440, 1600 pre VLIW5 portfoliio a podobne hausnumera pre VLIW4 portfolio (konciac 1408 a 1536). A kde sme fcul? 1792 a 2048 SP optimalizovanej GCN. Ziadne 2,5-nasobky oproti 1600 ... ziadnych 4000 SP v jedinom GPU ... Divne nie? Nie je divne ked prastaraaaaa HD 4830 ma 736 GFLOPs a doterajsia spicka mala 6970 s 2,79 TFLOPs (3,8-nasobne viac). Dnesna upla spicka HD 7970 ma 3,79 TFOPs, co je "az" 5,15-nasobne viac ako 55 nm prastaraaaaaaaaaaa HD 4830 (najozobracenejsia z rady 4800). Take stariny ako 4870/4890 by sa veru nedaju zahanbit, kedze ponukaju celu tretinu vykonu HD 7970. Nerast vykonu za 3 roky na 3-nasobok. Toz na poli high-endu GPU tej-ktorej konkretnej znacky sa uz par rokov neudiala nejaka velka zmena. Ani nema zmysel porovnavat vykon dedikovanych mainstreamovach GPU za posl. 4 roky, pretoze to vsetko bude mat minimalne patinu vykonnosti HD 7970. VSeobecne skoda sa zapodievat vykonom dedikovanych VGA vassieho maintreamu a high-edu. Ovela zaujimavejsie je sledovat pomer vykonov tych stale integrovanych atrap typu HD 3000 v Sandy Brigde a nejakeho maistreamu. Az tam sa otvoria oci ... Az tam to niektorym trkne lebo zistia ze to nie su 3-4-5-nasobky, ale 20-30-40-nasobky. Vyrobky typu Intel 4500 MHD s 8 shadermi ani nespominam, to nie je GPU, to nie je ani atrapa GPU, to je atrapa atrapy GPU.
bledos
Dovod je podla mna velmi jednoduchy - konzoly, konzoly a este raz konzoly..:)
Pjetro_de
Obavam sa ze sa mylis, mylis a este raz mylis :) V konzolach je Cell CPU a ten nejako nesledujem. Neviem preto ci na poli vykonu GPU porazi dnesne high-end GPU. Dovod je ale v jedinej veci: v exponencialnej svini, pardon EXPONENCIALNEJ FUNKCII ! V minulosti sme boli zvyknuti, resp. dost javov malo exponencialny priebeh rastu. Ten sa potom musel zastavit, nakolko sledovat exponencialnu svinu je z dlhodobeho hladiska nemozne. Exponencialnej svine sa boji aj derivacia. Exponencialne tempo rastu (poklesu) sa po case zmeni na polynomicke. - pocet obyvatelov planety od konca 19. stor. po 70. roky 20. storocia mal typicky exponencialny priebeh. Na prirastok jednej miliardy (od 0 po 4 milairdy) bolo treba vzdy menej a menej casu. No a od 70. rokov posledne 2-3 milardy vidime co? Narast o jednu miliardu trva vzdy 12-13 rokov. Tot linearna funkcia !!!! Ale chvala bohu. Keby bolo tempo rastu rovnake ako do 70, rokov, dnes by tu bolo asi 11 miliard ludi. - rast frekvencii CPU mal od polovice 90.rokov asi do rokov 2003-2004 opat exponencialny priebeh. Frekvencie sa za 8 rokov zvysili 30-40 nasobne !!! Z radovo 100 MHz na 3-4 GHz. Potom prisiel historicky zlom vo vorme prislovia "fyzika nepusti" a frekvencie CPU sa zmenili z exponencialnej funkcie na KONSTANTNU FUNKCIU !!!!!!!!!!!! A to uz je riadna zmena. Keby fyzika pustila a keby teda narast frekvencie pokracoval rovnakym tempom aj potom, dnes po dalsich 8 rokoch by sme logicky museli pozorovat frekvencie 30-40 nasobne vyssie ako spicky tesne pod 4 GHz v 2003-2004 a teda dnes by sme mali jedno-jadrove CPU na frekvenciach radovo 100 GHz. - rast kapacity diskov mal od polovice 90.rokov asi do rokov 2003-2004 opat exponencialny priebeh. Kapacity sa zvysili radovo z 1 GB v polovici 90. rokov na 200-250 GB v rokov 2003-2004. Pripomenme ze v roku pana 1997-1998 vladli svetu HDD s kapacitami 2,1-3,2-4,3-6,4 a absolutna spicka 8,5 GB a o par rokov skor to bolu kapacity 850 MB - 1,2 GB - 1,6 GB a o dalsich par rokov skor vyrazne pod 512 MB (napr. 80 MB v 1992). Podstatne je, ze od polovice 90. rokov do 2003-2004 narastli priemerne kapacity diskov asi 200-nasobne !!!! Potom sa tempo zvolnovalo a zvolnovalo a posl. 3-4 roky sme sme pri LINEARNOM NARASTE kapacit HDD. Ziadne zdvojnasobanie kazdy rok-dva. Vzdy cakame akurat tak na dalsi jeden terabajt (z 1 TB s medzikrokom 1,5 TB na 2 TB, odtiel s medzikrokom 2,5 TB na 3 TB a teraz cakame kym sa rozsiria 4 TB HDD). Ak by narast sledoval liniu z prelomu milenia, dnes by sme mali HDD s kapacitami 200x vacsimi ako 200 GB v 2004, teda 40 TB. A KDE SU? NIE SU, lebo tempo narastu sa postupne medzi 2003-2008 zmenilo na linerane, ktore vladne od roku 2009. UZ CHAPES KDE JE PROBLEM ??????????????????? V exponencialnej svini. P.S. Moorov zakon si z dlhobodeho hladiska este drzi svoj punc exponenciality, ale zaklad bol zmeneny v tom zmysle, ze dnes k zdvojnasobeniu nedochadza kazdych 12 mesiacov (celkom podovne znenie) ani kazdych 18 mesiacov (upravene zmenie), ale kazdych cca 24 mesiacov.
F0rd
mna bude zaujimat aky vykon budu mat v CF a teda cena/vykon lebo uz by som raz v zivote chcel vyskusat CF (SLI) :P a ako pozeram na spec ma trosku menej SP ale to TPD je velmi zaujimave do CF ako stvorene kedze mam 460 TOP 1GB 850mhz a to "papa" svoje mozno by som aj isiel dole zo spotrebou :) ............no a uvidime aky vykon budu mat dufam aspon 6850 kedze budu vychadzat iba nereferencne modely Gigabyte SOC alebo ASUS TOP dufam ze ju vydaju v tejto edicii
NoReturn
sli/cf neni velmi dobra volba ani z high end kartamy, ma to proste vela nevyhod, radsej lepsiu single kartu ako 2 zo strednej triedy
shajek
chcel si splniť dávny sen vlastniť CF/SLI :) tak prečo nie ? :)
Pjetro_de
Inak je viac ako vhodne si vsimnut, ze TEORETICKY vykon pri GPU az NESLUSNE, ale ozaj NESLUSNE dobre skaluje s frekvenciami a poctom SP, zopar prikladov: - spicka GPU v Llano: 400 SP na 600 MHz vykon 480 GFLOps - moja HD4830: 640 SP na 575 MHz, muze pocitajme: pocet SP mojej stariny 640/400 t.j. 1,6x vyssi ako Llano a frekv. len 575/600 t.j. 0,958333-nasobok frekvencie Lliana. Tieto dva koeficienty treba samozrejme vynasobit a mame 1,6*0,958333333 = 1,533333. No a 480GLOPs*1,533333 je co? Predsa 736 GLOPs mojej HD4830. - uzasna minula spicka HD6970 s vykonom 2,79 TLOP, 1536 SP na 900 MHz: vztahovane na Lliano: (1536/400)*(900/600)*480GFLOPs = 2764,8 GLOPs vztahovane na moju HD4830: (1536/640)*(900/575)*736GFLOPs = 2764,8 GLOPs - novucicky nevydany HD 7770 s vykonom 1,28 TFLOP, 640 SP na 1000 MHz: vztahovane na Lliano: (640/400)*(1000/600)*480GFLOPs = 1280 GLOPs (aha aka presnost!!!) vztahovane na moju HD4830: (640/640)*(1000/575)*736GFLOPs = 1280 GLOPs (aha aka presnost!!!) - novucicky nevydany HD 7750 s vykonom 819 GLOPs, 512 SP na 800 MHz: vztahovane na Lliano: (512/400)*(800/600)*480GFLOPs = 819,2 GLOPs (aha aka presnost!!!) vztahovane na moju HD4830: (512/640)*(800/575)*736GFLOPs = 819,2 GLOPs (aha aka presnost!!!) - single GPU spicka GCN HD 7970 s vykonom 3,79 GLOPs, 2048 SP na 925 MHz: vztahovane na Lliano: (2048/400)*(925/600)*480GFLOPs = 3788,8 GLOPs (aha aka presnost!!!) vztahovane na moju HD4830: (2048/640)*(925/575)*736GFLOPs = 3788,8 GLOPs (aha aka presnost!!!) vztahovane na nevydany HD770: (2048/640)*(925/1000)*1280GFLOPs = 3788,8 GLOPs (aha aka presnost!!!) vztahovane na nevydany HD750: (2048/512)*(925/800)*819,2GFLOPs = 3788,8 GLOPs (aha aka presnost!!!) ... ... ... a takto si prosim pekne kazdy vie vypocitat vykon Ati/AMD VGA pocnuc gen. HD 2000 (kde sa prvy krat objavili unifikovane shadery) az po novucicku gen. HD 7000. Napr. taka x1950 Pro by asi nefungovala, kedze 48 pixel shader a 8 vertex ma daleko od unifikovanych shaderov od generacie HD 2000. nVidia detto ..................
mano8
mam len jeden dotaz : kam sa posunie 7770 ? ked 5770 ma 800SP 76,8 GB/s a 34,4 GT/s a to pri 850 / 1200MHz pricom dosiahnut takt 1GHz / 1400MHz na tej karte uz nieje problem ? tak kde sme ?
Pridať nový komentár
TOPlist