Facebook dá zbohom Sponsored Stories reklame

 
Po nedávnom pridaní nového druhu video reklamy Facebook chystá ďalšiu zmenu. Tentokrát však pôjde zrejme pre väčšinu o pozitívnu zmenu, nakoľko ubudne jeden druh reklamy.

Už za niekoľko mesiacov nebudú užívatelia najväčšej sociálnej siete vidieť tzv. Sponsored Stories reklamy vo svojich novinkách. Idea tejto reklamy bola založená na tom, čo sa páči vašim priateľom. Ich zobrazovanie teda záležalo od aktivity priateľov. Ak napríklad váš priateľ na Facebooku označil ako "Páči sa mi to" sponzorovanú stránku s korčuľovaním, je pomerne veľká pravdepodobnosť, že sa vo vašich novinkách zobrazí reklama na túto stránku, hoci vy nemusíte mať vôbec radi korčuľovanie.
 

 
Inzerenti majú čas ešte do 9.janurára. Dovtedy si môžu zaplatiť Sponsored Stories reklamu. Po tomto dátume bude Sponsored Stories pretransformovaná na iný druh reklamy a inzerenti si nebudú môcť zaplatiť túto reklamu. Facebook to oznámil dnes na svojom blogu.
 
Pre užívateľov to znamená iba to, že budeme o čosi menej zahltení reklamou. Dôvod, prečo sa Facebook rozhodol pre takýto krok môže byť aj ten, že jednoducho nechce riešiť ťažkosti so Sponsored Stories. V roku 2011 sa dostal totiž do problémov keď bol obvinený, že nedostal povolenie od užívateľov na to, aby zobrazoval ich mená a profilové fotografie. Pre sociálnu sieť celý prípad skončil vyplatením odškodného vo výške 20 miliónov dolárov.
 
Facebook oficiálne označuje službu Sponsored Stories ako nadbytočnú a po 9.apríli nebude k dispozícii.
 
 
Pridať nový komentár
TOPlist