Elon Musk oznámil termín uvedenia elektrického kamióna

, Autor: Ján Kisty

Elon Musk dnes naznačil ďalší malý krok pre Teslu a možno o to väčší krok pre ekológov.

„Tesla semi truck“ bude predstavená svetu a zároveň otestovaná už 26. októbra. Musk sľubuje, že túto „príšeru“ je nutné vidieť osobne. Po všetkých tých predpokladoch tak Tesla skutočne predstaví elektrický kamión, a má byť neuveriteľný. Nový nákladiak má výrazne zredukovať náklady na prepravu, zvýšiť bezpečnosť na cestách a hlavne zredukovať tvorbu skleníkových plynov. Ako vieme, Tesla nikdy nevyrobí pomalé vozidlo takže, aj akcelerácia by mohla byť slušná.

Tesla Motors naznačuje, že kamión bude mať slušný výkon, a čo sme naznačili už aj vyššie, hlavne dojazd. Tu si dovolíme tvrdiť, že bude atakovať 1000 kilometrov.

Zdroj: engadget

 

Kľúčové slová
Tesla, Tesla Motors
Po kliknutí na vybrané kľúčové slovo sa vám automaticky zobrazia všetky súvisiace články na pc.sk

Re: Elon Musk oznámil termín uvedenia elektrického kamióna

Len tak dalej

Zial ani zasoby litia nie su neobmedzene a ked sa taka bateria recykluje, tak len koli niklu a kobaltu, pricom sa spotrebuje dalsia energia a litium sa niekde v zaostalej juznej amerike vytazi nove.. :/
USA z obnovitelnych zdrojov vyrobi rocne cca 13% elektrickej energie, 39 a 27, t.j. 66% elektriny pochadza z uhlia a plynu, takze zatial sa ten smog len presuva od vyfukov ku kominom elektrarni, co mierny pokrok je, ale na zazraku sa este bude musiet generacie pracovat.

V Nemecku vyrobili 30.4.2017 až 64 % celkovej spotreby energie z vetra a slnka. Do roku 2050 chcú 80% spotreby pokrývať z obnoviteľných zdrojov. Podľa Americkej energetickej informačnej spoločnosti sa tento rok v apríli a v marci vyrobilo v USA viac ako 60% energie z obnoviteľných zdrojov a to vďaka novým veterným a solárnym elektrárňam a tiež vďaka vyššej výrobe z vodných zdrojov spôsobenej vyšším stavom riek a priehrad po zime a jarných dažďoch. Celoročne však naďalej plyn a uhlie tvorí takmer 2/3 zdrojov energie v USA.
Čo sa týka lítia, už dnes sa pracuje na iných typoch batérií, bez využitia lítia. Takže by som sa jeho nedostatku až tak neobával.

Re: Elon Musk oznámil termín uvedenia elektrického kamióna

Podla teba USA vyrobi minimalne 126% el. energie

elektrický podvod.
odkiaľ beriete elektrinu na dobíjanie?
zo spaľovania uhlia, blbci.

Re: Elon Musk oznámil termín uvedenia elektrického kamióna

Sorry no neviem či si o tom počul ale elektrina sa dá vyrobiť aj pomocou štiepenia atómu...

Re: Elon Musk oznámil termín uvedenia elektrického kamióna

Elektromobil je uplna Muskova fantasmagoria financovana vrtulnikovymi dolarmi.
Co bude s Africanmi a Arabmi, kto ich nakrmi ked ceny ropy padnu? Vsetkych ubytujeme v Europe?

novsie kamiony maju spotrebu +-30l/100km, cize asi 5x vacsiu ako spalovacie auto velkosti tesly
takze podme ratat tesla ma vo velmi uspornom rezime spotrebu 0.2kwh/km kamion bude mat 1kwh/km cize 1000kwh baterku tam bude musiet mat
takato baterka bude vazit 10t :) a aj na superchargeri to bude nabijat okolo 9 hodin

liaz-ka zrala, zere 80l/100km

Re: Elon Musk oznámil termín uvedenia elektrického kamióna

Treba si objednať zah. časopisy a študovať. Grafitová 2D anóda 370 Ah/kg.
Si anóda 4200 Ah/kg. Li anóda 3860 Ah/kg. To je 11-fold inkrís v grav. hustote energie.
LiCoO2 2D katóda 150 Ah/kg. LiMn2O4 150 Ah/kg. LiFePO4 170 Ah/kg. S8 1650 Ah/kg.
Li anode + Air cathode 5100 Ah/kg. Takže ak je dnes v Tesle 13.5 kg Li tak pri tom istom
množstve je možné dojazd zvýšiť na 34-násobok. Li je oceánoch v takom množstve,
že dokáže pokryť 22 000 TWh celkovej spotreby Zeme. Najviac energie z PV má
Honduras 12 %, potom Greece 7.5, Italy 7.3, Germany, 7.1 % per annum.
Alebo Germany, Japan, Italy per capita. 15 % trhu rech. bateriek je LiX, 85 % trhu je Pb.
Z tých 15 %, 1.5 % je pre autá a zbytok pre mobily, NB, wearables, etc.
PV panely majú od. 1972 úč. cca. 16 % a HIT a Mono PERC s úč. 22 resp. 20 %
sa ešte len dostávajú na trh. CIGS a ďalšie thin film sa tiež zlepšújú pomaly.
Rýchly nárast úč. majú Perovskyte, ale sú nestabilné. Koncentrované triple, duad., etc. juction
sú na 44 % ale k 86 % teoretických je ešte ďaleká cesta.
99 % z Pb baterky je recyklovateľných čo sa u LiX povedať nedá.
Treba vyriešiť všetky tie problémy, ktoré majú dnešné LiX, sú nebezpečné,
ťažké, sú nestabilné pod 2.5 a nad 3.6 V u LiFE či 4.2 V u LiMnCoO, LiCoO etc.
Jedine LTO majú cca. 50000 cyklov, ostatné, LiFE 5000, LiCoXY pod 1000.
Nanorúrky či Q. Dots sú náročné na výrobu. Li4.4Si - máte pri ch./dis. až 4x
nárast objemu, aký mat. to vydrží po 10000 cykloch ? Stabilita SEI ???
Self healing ??? Graphene cage ? Coulombic eff. 99.9 % veď potrebujeme 99.999 %
pri 10000 cyklov na 90 % kapacity. Zatiaľ najvačšia baterka na svete je s výkonom
130 GW = pump hyd., 500 MW comp. air, 400 MW Na - S, 40 MW Pb, 20 MW Li.
Spotreba Zeme 3 TW, ak chceme upraviť duck curve a šiftnúť výrobu z 9 - 15 na 16 - 22
potrebujeme cca. 20 TWh baterku. Zásoby Li sú 40 mil. ton = 240 TWh baterka.
V oceánoch 240 000 mil. ton Li. Problémy Li = dendrity = > short circuit, fire, 100 *C = >
SEI decomp. , 180 *C => exotermic reac. Ox cathode with electrolyte = > therm. runaway.
Cena súčasných PV je na úrovni 0.025 € / kWh, čo už je lacnejšie ako coal či gas alebo nuclear.
V r. 2006 - 2011 dalo Nemecko 100 mld. € na PV = 40 GW ergo 2.5 € / Wp system cost.
Dnes stojí 1 Wp cca. 0.3 až 0.6 €. China dnes produkuje 34 GW panelov za 6 mesiacov
pri cene 0.12 USD / Wp.

Poslať nový komentár

Obsah tohto poľa je súkromný a nebude verejne zobrazený.
TOPlist