Ďalšia smrteľná nehoda v elektromobile Tesla

 
Včera ráno sa v Holandsku zabil šofér riadiaci elektromobil Tesla Model S. Na vine však pravdepodobne bola ľudská chyba.

Vo štvrtok ráno sa stala v Holandsku dopravná nehoda, pri ktorej prišiel o život 53-ročný šofér. Ten so svojím elektromobilom Tesla Model S vrazil do stromu pričom elektromobil začal následne horieť. Privolaní hasiči sa báli zásahu elektrickým prúdom počas hasenia a zavolali technikom z Tesly aby sa uistili, či horiace vozidlo predstavuje potenciálnu hrozbu kvôli skratom v batériách. Technici údajne presviedčali hasičov, aby nechali telo šoféra v aute kým si nebudú istí.
 
Zdroj: Reuters
 
„Je tam vysoké napätie v aute ako je toto. Ak sa niečo pokazí a auto stojí na všetkých štyroch kolesách, môžeme pracovať bezpečne. Obeť sedela stále v aute. Hasičské oddelenie však nechcelo riskovať“, prezradil hovorca hasičov. Podľa holandských novín RTV NH prišli neskôr na miesto činu aj samotní technici z Tesly aby ukázali hasičom najlepší spôsob akým vybrať telo z auta bez toho aby boli zasiahnutí elektrickým prúdom. Vyslobodenie tela trvalo nakoniec celé hodiny. Ako sa neskôr ukázalo, šofér bol mŕtvy ešte pred príchodom hasičov.
 
Jedna z batérii údajne po náraze vyletela z auta a horela na ceste. Hasiči ju skúšali uhasiť práškovým hasiacim prístrojom, no bol v nej skrat a požiar sa nepodarilo skrotiť. Nakoniec ju zahádzali hlinou z okolia. Dôležitá je však aj príčina nehody, za ktorú automobilka zrejme neponesie zodpovednosť. Ako totiž ukázal denník z auta, v čase nehody nebol aktívny autopilot. Denník tiež odhalil, že šofér tesne pred nehodou riadil auto rýchlosťou viac ako 155 km/h. Vyšetrovanie nehody bude ešte pokračovať, no všetko poukazuje na zlyhanie ľudského faktora.
 
Komentáre (5)
T&TA
Nie je dôvod, aby elektronické autá šoférovali bezpečnejšie, než šoférujeme bez nich. Ale budú. A omnoho. No napriek tomu budú novinári robiť u každého mŕtveho hystériu - tak ako to stále robia pri atómových elektrárňach. Počet obetí Fukušimy je zatiaľ presne JEDNA ! Koľko ľudí odvtedy zahynulo napríklad v stavebnom sektore ? Desiatky ?? Stovky ??? Tisíce ???? A v domácnostiach ?????
Karolkm
Dovod je prosty, clanok o Jozkovi z Hornej dolnej ktory priniesol pani ucitelke kvety by nikto necital. Clanok o medvedovi ktory zozral Jozka by citalo omnohoviac ludi, preto. Ak sa toho dozijem a budem si moct kupit teslu budem velmi rad a uprimne mi bude jedno kolko ludi v nej zomrelo. Ak by ma to trapilo tak nevstsvam z postele a nevychadzam z domu.
Rotel
Počet obetí Fukušimy je jedna ? Odkiaľ je táto info ? Pane Vy Ste z Marsu ? Naivita až na koniec sveta. Spoliehať sa na elektroniku ? Len tí,čo majú lobotomiu.
bjorn
zaujmave ako ropna loby a hlavne nemecky chudaci prenasleduju ojedinele nehody tesly. ale ze sa na svete kazdorocne zvolavaju miliony aut z roznych vyrobcov. horia auta. havarie..kde nechcu dat zvolavacky lebo by to musely byt vsetky auta istej znacky..z nemecka.. mechanici by vedeli rozpravat ale boja sa o robotu.. jednoduchost elektrickych aut im ju zoberie. ked som videl 3 rocne bmv dobuchane z kamienov a hrdzave.. znamy pripad kde sa majitel sudil ale nevysudil.. fakt tych par nehod co ma tesla v pomere. na auta.. spamatajte sa , ropne auta su dnes len hlavny zamestnavatel ludi na starom kontimente. a ecb mario si kazdy mesiac kvoli tomu poziaciava 80mld.eu nemecko sa boji "detroitu ako cert kriza" preto stale produkujeme auta z coraz kratsou trvanlivostou. zachvilu tu budu spat trojvalcove wartburgy ale z horsou vydrzou
Vojtech KRIVDA
Toto len poukazuje na fakt že elektromobilov pribúda, takže logicky pribúda aj ich nehôd ALE hasiči a záchranári stále nemajú postupy ako narábať s elektromobilom. Určite by pomohlo keby sa automobilky dohodli a začali používať jednotný bateriovy odpajač, s ktorým by sa záchranné zložky naucily narábať. To by zvýšilo bezpečnosť aj rýchlosť zásahu.
Pridať nový komentár
TOPlist