CES 2015: nVidia ohromila novým mobilným čipom Tegra X1

 
Spoločnosť nVidia na začínajúcom CES 2015 predstavila nový mobilný čip Tegra X1, ktorý ako prvý ponúkne výkon cez 1 teraflop a spoločnosť ním chce ovládať aj autá.

Štartuje ďalší ročník veľtrhu spotrebnej elektroniky v Las Vegas a spoločnosti nebudú šetriť novinkami. Ako prvá sa o pozornosť prihlásila nVidia, ktorá predstavila nový mobilný čip Tegra X1, ktorý ponúkne dvojnásobný výkon ako Tegra K1.
 
 
Bez ďalších omáčok už rovno k číslam. Tegra X1 ponesie až 256 grafických jadier architektúry Maxwell, ktorá je známa aj svojou energetickou účinnosťou. Osem 64-bitových jadier CPU pozostáva zo 4 jadier Cortex-A57 a 4 jadier Cortex-A53 vyrobených 20nm výrobným procesom. Čip sľubuje prenos 4K videa s frekvenciou 60fps s enkodovaním do H.265, H.264 a VP9. Video vo FullHD rozlíšení nebude problém prehrávať pri 120fps. To všetko pri spotrebe menšej ako 10W. Vďaka výkonným grafickým čipom Maxwell nVidia tvrdí, že ide o prvý mobilný čip, ktorý sa môže postaviť zoči voči herným konzolám a superpočítačom (tým narážala na to, že ich čip má výkon na úrovni superpočítačov spred 10 rokov).
 
 
Hoci čip Tegra X1 označuje nVidia ako mobilný, v smartfónoch či tabletoch sa s ním zrejme nestretneme. Spoločnosť by rada videla jeho nasadenie v rozličných priemyselných sférach, autonómnych strojoch ale aj v automobiloch. Nvidia rovno predstavila aj dva systémy pre automobily založené na Tegre X1 - Drive CX a Drive PX.
 
 
 
Drive CX je navrhnutý za účelom ovládania palubnej dosky a informačného systému vozidla. Systém tiež dokáže ovládať softvérové zrkadlá (kamery budú prenášať obraz šoférovi) a obraz vie zobrazovať na displejoch s celkovým rozlíšením až 16,6Mpx. Drive CX by mal pomáhať aj s hlasovými povelmi pre navigáciu vďaka nVidia Drive Studio.
 
 
 
To Drive PX chce ísť ešte ďalej. Systém by sa chcel stať inteligentným asistentom pre šoférov vďaka rozpoznávaniu okolia založenom na neurónových sieťach. Nvidia tvrdí, že ich technológia je v tomto smere lepšia ako tradičné detektory a je schopná dokonca rozpoznať objekty lepšie ako väčšina ľudí. Drive PX má byť totiž schopný rozpoznať až 75 objektov naraz čím by pomohol autu porozumieť svojmu okoliu. Pre tento ambiciózny plán bude mať Drive PX rovno dvojicu Tegra X1 čipov a 12 kamier. Drive PX bude schopný preniesť 1,3 gigapixelov obrazových dát za sekundu. Výkon celého systému je 2,3TFLOPs.
 
 
Drive CX aj PX by mali byť dostupné v druhom kvartáli tohto roku. O systém údajne prejavilo záujem Audi.
 
Zdroj: techreport
 
Komentáre (6)
annfokker
marketing jak svina
pahliak
Preco to pchaju do aut, ved ok ale nech prispeju aj do mobilneho priemyslu.
ArMoRKiN
Než to uvidíme v nejakej motokáre za 80k€ tak to bude zastaralá technológia ...
passco
Nejde teraz nahodou nejaký nový model Audi na výstavu bez vodiča? Ze má dosť velký usek prejsť cez autopilota :)
ArMoRKiN
Je to možné, ale nemyslel som na koncepty a výstavné kusy, ale na autá určené pre vyššiu strednú triedu napr. A6, Q5/7, alebo A8. Bohužiaľ to adaptovanie nových technológií ide veľmi pomaly, pretože inak by z toho nemohli vyryžovať maximum.
passco
Tak jedna vec je vymyslieť ale na nove technologie treba vytvoriť nové normy, zákony a podobne. V niektorých velkých korporaciach trvá napr. aj zmena paletového štítku v sklade cez jeden rok kým to prejde celým byrokratickým rituálom. Toto je na dlhú trať a kým sa vo vláde dohodnu ako to bude fungovať ubehne ešte vela volebných slubov.
Pridať nový komentár
TOPlist