BMW predalo v priebehu 3 rokov 100-tisíc elektromobilov

 
Elektromobily prešli za posledné roky dlhú a úspešnú cestu, čo dokumentuje aj stotisíc predaných elektromobilov značky BMW.

Veľký nástup elektrických vozidiel prišiel v roku 2012, kedy americká automobilka Tesla predstavila svoj prvý Model S. Tesla sa okamžite udomácnila na tomto trhu a dnes už môžeme obdivovať ďalšie modely od toho výrobcu. Konkurencia však nezaspala dobu, a takisto sa im podarilo úspešne podchytiť nástup takéhoto typu vozidiel.
 
Nissan nedávno predal v USA svoj 100-tisíci elektromobil Leaf, a podobný úspech sa podarilo teraz dosiahnuť aj nemeckému gigantovi BMW. Ten pred troma rokmi uviedol na trh radu elektromobilov s označením „i“. Všetko začalo v novembri 2013 uvedením plne elektrického modelu BMW i3. V priebehu troch rokov sa ich celosvetovo podarilo predať už 60 000, a BMW vďaka týmto číslam kraľuje segmentu prémiových kompaktných elektrických vozidiel. Samozrejme, že v tomto segmente zatiaľ nepanuje priveľká konkurencia, no BMW našlo dieru na trhu a úspešne sa im ju podarilo vyplniť. Automobilka sa takisto pochválila, že až 80% majiteľov nových elektromobilov i3 je nováčikmi v BMW, a nikdy predtým nevlastnili vozidlo od bavorskej firmy.
 
 
O rok neskôr sa dočkali aj priaznivci elektrického hybridu i8. Dizajnovo veľmi dobre navrhnutý model si ihneď získal svojich priaznivcov, a dopyt po ňom hneď od začiatku prevyšoval ponuku. BMW i8 je nemožné prehliadnuť na ceste, a majitelia si tak môžu dopriať dávku obdivu. Od začiatku predaja týchto vozidiel v polovici roku 2014 sa ich do dnešného dňa predalo viac ako 10-tisíc.
 
 
Zvyšných 30 000 elektrických hybridných vozidiel patrí pod iné produktové rady, ktoré dnes patria pod značku iPerformance. V najbližších rokoch sa očakáva zvýšený dopyt po elektromobiloch, preto by si automobilka BMW mala udržať svoje dobré postavenie na trhu.
 
Zdroj: engadget
 
Komentáre (1)
Bišo
Ešte vynájsť zdroj čo vydrží aspoň 1000km bez nabíjania , a bude to v poho
Pridať nový komentár
TOPlist