Audi chce prispôsobiť jazdu semaforom

 
Nemecká automobilka Audi vyvinula systém, ktorý zistí kedy na semaforoch nastane zelená a informuje vodiča o ideálnej rýchlosti, aby plynulo prešiel cez všetky semafory. 

Možno ste už zažili situáciu, že ste išli autom po väčšom meste kde je za sebou viacero semaforov, prvým semaforom ste prešli na zelenú a na druhom Vašu jazdu už zastavilo červené svetlo. Či už za to môže nesprávne nastavenie semaforov, zápchy ktoré nedovoľujú udržať konštantnú rýchlosť či naopak prekročenie rýchlosti, takýto štýl jazdy kedy sa auto zastavuje a znovu rozbieha je škodlivý k životnému prostrediu a aj neekonomický.
 
 
Audi to chce zmeniť a navrhlo preto systém, ktorý by mal zaručiť, že Vás nikdy na semaforoch nezastaví červené svetlo.  Multi Media Interface (MMI) systém v aute používa Internet na spojenie sa s centrálnym počítačom riadiacim dopravu, od ktorého žiada časové sekvencie v ktorých svietia jednotlivé svetlá na semafore. Na základe týchto údajov systém vypočíta ideálnu rýchlosť ktorú by mal vodič dodržať na to, aby stretol toľko zelených svetiel koľko je len možné. Táto rýchlosť je spolu so symbolmi zeleného, červeného a oranžového svetlá zobrazovaná na displeji prostredníctvom Driver Information System (DIS), ktorý je integrovaný na palubnej doske. Ak automobil vybavený týmto systémom už stojí na červenej, systém poskytne odpočet času do zeleného svetla.
 
Spoločnosť prezentovala svoj návrh už v januári na veľtrhu CES v Las Vegas. Okrem zrýchlenia dopravy by systém mal priniesť aj zníženie emisií a úsporu paliva, ktorá sa nepriatelí s opakovaním brzdením a rozbiehaním.  V reči čísel to znamená, že systém by mal priniesť 15%-nú redukciu v produkcii oxidu uhličitého a ušetriť 900 miliónov litrov paliva ročne iba v samotnom Nemecku.
 
 
Systém nie je len v teoretickej rovine, ale Audi na CES predstavila aj funkčný prototyp automobilu Audi A6, ktorý prechádzal 50 semaformi. Okrem neho prebieha testovanie aj napríklad v talianskej Verone či v domácom Berlíne. Systém je údajne pripravený na komerčnú produkciu a Audi ho plánuje implementovať do každého svojho modelu.
 
Zdroj: gizmag
 
Pridať nový komentár
TOPlist